Livets toppar och dalar
God morgon i tråden!
Vaknade upp på bättre humör än igår vilket känns väldigt skönt. W har sovit hela natten, ända till 9.50 fick jag sova. Han är en liten sjusovare och har sovit hela nätterna sen han var ca 2½ månad men senaste veckan har han sovit väldigt oroligt och jag har behövt söva honom nära nära i sängen när jag nynnar och han har vaknat minst en gång på natten och behövt sövas om så det var helt underbart att slippa gå upp inatt. Det gör mycket för själen!!!
Jag tror att jag också skulle behöva gå till en psykolog eller kurator eller liknande igen. Jag har gått hos flera när jag var yngre men tyvärr fick jag så dålig erfarenhet av dem så jag har inte förmått mig att komma iväg igen. Men jag känner att jag fortfarande bär med mig mycket som tynger min själ och att jag kanske skulle behöva ventilera det. Det har varit väldigt omtumlande att få barn och det har ibland gjort att jag tappat fästet och inte riktigt vetat vem jag själv är osv... kanske borde kolla upp det där med psykolog eller nåt. Någon nämnde ju att det är gratis via bvc, kanske vore en idé!
Nej, nu ska jag och lilleman äta frukost. Eller ja, han får havregröt och själv ska jag hälla i mig en av mina soppor. Kör Cambridge just nu. GÅr faktiskt hyfsat bra denna gång. Gick ner 5,8 kg första veckan. Säkerligen mycket vatten och så men i alla fall, känns ändå skönt att se vågen peka neråt. :)
Kikar in här när tillfälle ges. När det är vet man inte riktigt med en 9-månaders som håller på att lära sig allt samtidigt. ^^