• melondoft

Livets toppar och dalar

lunagarden skrev 2010-08-28 06:56:39 följande:
    Melon - har W börjat krypa än? Charlie var rätt frustrerad innan han kom igång. Nu har han sovit dåligt på nätterna i ca två månader, vaknar, tappar nappen, kryper omkring lite, men somnar ganska snabbt om med lite närhet. Fast man blir trött när det händer ca 3-4 ggr/natt, nu tar mannen hand om nätterna när han inte jobbar. Jag hittade också hit till BT för att jag ska gifta mig, men det är ju nästan ett helt år kvar

W har inte börjat krypa "på riktigt" än men han tar nåt krypsteg och sen lägger han sig ner på magen och kör militärstil istället med armbågarna och knäna/fötterna. Det ser ju för gulligt ut!! ^^

Är nyligen hemkommen från en träningsturnering. Gick ganska bra, första matchen förlorade vi knappt med 23-12 och andra vann vi stort med 26-10. Kändes riktigt bra för min del, skönt att vara igång på riktigt igen. :) Dock känner jag mig lite småsliten nu då jag först försov mig och sen inte har ätit så mycket (kör pulverkur så det tär lite att spela två matcher utan "riktig" mat i magen).

Klockarbol - Ja, jag har också funderat på om man skulle skickat ut inbjudningarna efteråt istället. Men man får tänka som så att vad som än händer så blir man gift med den man älskar och man får dela det med de man älskar. ^^

• melondoft

Flikar in ett snabbt inlägg innan det är dags att köra igång dagen på allvar. Ska iväg med mamma och titta skor och sen till en butik och titta på en klänning igen... fast jag har nog redan bestämt mig för en annan.

Angående grytbitar så är jag helt såld på kalops. Det gör jag alltid när jag har grytbitar hemma. :)

Klockarbol - vet inte om det är exakt vad du har tänkt dig men Mårten Trotzig (restaurang i gamla stan) har ett privat rum man kan boka. Tror det är upp till 22 pers. Kostar 5000:- om man vill boka hela men gratis om man kan tänka sig att det sitter ett annat sällskap där också (nu vet jag inte om ni måste boka hela när ni är så många, vi är ca 11 och då gick det bra att boka en del bara). Ett litet tips bara, vet inte om det är nåt bra för er dock. ^^

Nu blir det "frukost", sen iväg. :)

• melondoft

sweetstreet - får man vara lite fräck och fråga... så som jag har uppfattat det så bor du i New York? Stämmer det??

• melondoft

Oms: måste verkligen vara skönt att få diagnos och kunna få hjälp. Har en kompis som har ADHD och hon säger själv att medicinen verkligen hjälper henne att orka hålla fokus osv. Det här kommer ni klara! :)

sweetstreet: är du kvar? i så fall skulle jag gärna vilja höra med dig lite om NY om det är okej.... :)

• melondoft

ingen fara alls ^^ jag tänkte bara, nu när vi ändå är på BT och har en i tråden som faktiskt bor i NY, så tänkte jag höra om lite tips. Det är nämligen så att jag och min sambo gifter ju oss 11 december och bröllopsresan är planerad till NY. Det jag allra helst vill ha tips på, det är bra ställen att bo på, som är fräscha och schyssta men inom en rimlig prissumma då budgeten inte är hur stor som helst. Och om du inte kan ge specifika hotell eller så, kanske du kan hjälpa med typ nån stadsdel som är bättre än nån annan eller liknande. har försökt leta på alla möjliga sidor men blir så förvirrad av alla olika rescensioner som den ena säger att ett ställe är tiptop och den andra att det är kasst... :/

lite ego: idag känner jag mig lite nere... har bestämt mig för att hopa av min matte c-kurs som jag läser just nu. jag känner att jag inte pallar med att plugga nu, samtidigt som jag planerar bröllop och har W och ska försöka göra ordentlig comeback i handbollen osv... det är lite för mycket på en gång... har dessutom en lärare jag inte riktigt känner klaffar med mig. känner mig besviken att jag inte klarar av det samtidigt som jag verkligen vill kunna satsa 100% men känner inte att jag kan det nu. :/

• melondoft

sweetstreet: jag inboxar dig så kan vi ta det där istället! :)

muggles: tack för länkarna, ska genast in och kika där! :D

kikki kikki: men gud va roligt att bli mormor igen!! :D Hoppas det går jättebra för din dotter och att bebisen kommer ut som den ska! :)

Lapinette: det är jag som ska till NYC, på bröllopsresa i december! :D Därav alla NYC-frågor! ^^ Har aldrig varit där så känner mig rätt lost. Har inte rest så mycket öht därför känns det bra att fråga folk som varit där (och ännu bättre någon som bor där ^^)

• melondoft

sweetstreet: jag har inboxat dig!! :)

• melondoft

Ore - ja det där lät ju inte alls särkilt kul. Förstår att du blir irriterad, det skulle jag också ha blivit.  Låter som du gör allt för att det INTE ska brista i kommunikationen och så får man det där. *arg gubbe*

Tycker verkligen att du ska söka det andra jobbet och hoppas på det! Man ska inte behöva slita ut sig på sånt som egentligen inte är ens uppgifter eller vad man ska säga. Om du förstår vad jag menar.

• melondoft

Lapinette - du får mer än gärna skicka tips. Har som sagt aldrig varit där så är inte så jättehaj på vad som är bra så att säga. Vår tanke är att hinna med så mycket som möjligt. Bl.a. så vill jag gå och se "Phantom of the opera" på Broadway som går just då. :D Vi kommer antagligen vara där i en vecka. Känns lite si och så att lämna sonen hemma som då precis har fyllt 1 år men vill heller inte ta med honom då vi kommer bli väldigt begränsade känner vi.

Hoppas ni hade en väldigt trevlig lunch. Vem vet när man har varit med ett tag till här kanske man vågar sig på att följa med på någon. ^^

• melondoft

PB - helt rätt av din sambo att gå in och ta bort alla sina uppgifter! Där ska ni aldrig hyra film igen! Förstår inte hur man kan göra så mot sina stamkunder... är man inte mer rädd om sina kunder ska man kanske inte ha en butik!! Håller även tummarna för att han får det där andra jobbet och slipper sin idiot till chef!

Svar på tråden Livets toppar och dalar