• melondoft

Livets toppar och dalar

fru AM - Den är från Interlam AB i Malmö. Går säkert att få tag i på nåt vänster kanske men jag håller hårt i den flaskan jag har! ^^

• melondoft

Gällande ersättningsfrågan ligger jag hyfsat till, om än inte bäst till... jag delammade W i ca 1 månad innan jag gav upp. Mjölken ville helt enkelt inte komma igång och då han tappade mycket vikt i början så ville de att vi skulle köra på ersättning också och efter ca en månad blev han bara förbannad för att det inte kom någon mjölk så då lade vi ner amningen helt och körde på bara ersättning.

Jag har gjort några såna där tester på nätet gällande vilket parti man ska rösta på.. första gången fick jag centerpartiet och andra gången kristdemokraterna... det komiska är att jag skulle nog ALDRIG rösta på någon av dem... Detta val har jag dock NOLL koll på vad jag ska rösta på, lite jobbigt faktiskt.

Imorse var jag till läkaren med min fot. Har ju haft ont till och från nu i ca 1½ vecka och på cupen i helgen fick jag jätteont. Det visade sig att jag antagligen har en stressfraktur i foten så nu är det vila i minst 4 veckor och INGEN handboll som gäller! GAH, jag kommer få abstinensbesvär!!!! :O

Var nyss iväg och sålde vår babysitter då W har tröttnat på den för länge sen. Håller på att sälja av lite barngrejer här hemma som vi inte använder längre, känns inte som att det är någon mening med att ha dem stående. Vi vet ju inte ens om vi vill ha fler barn så det är inget att spara till senare heller just nu...

• melondoft

Oupsie - ja, den där jäkla foglossningen kan ställa till med mycket besvär. :( Kommer ihåg att jag hade problem bara att gå vid den här tiden förra året. Som tur var lider jag inte av några besvär nu i efterhand, för det har jag hört om folk som kan göra också. Hoppas att den lugnar ner sig lite!

Usch usch, har en fruktansvärt irriterande hosta som vägrar ge med sig. Jag är inte sjuk eller så, bara hostar och rosslar... :/

• melondoft

Nej men USCH!! :O Gjorde valpejlen och hamnade på 60% på SD, den högsta procenten!! Det trodde jag ALDRIG!!! Jag som inte är ett dugg intresserad av deras politik, i alla fall inte invandrarpolitiken!

• melondoft

snaily - jag känner mig inte jättepåläst men jag är ju trots allt mitt i karusellen med föräldrapenning själv just nu så nåt svar kanske jag kan ge dig. Nu blir det dock sängen. Somnade där när jag och sambon skulle natta en övertrött W. Tror att jag somnade före W dock. :P

• melondoft

Det var någon som frågade ifall man får 0 kronor i FP ifall man inte har någon SGI. Jag har en kompis som inte har någon SGI, hon får då 180kr/dag alla dagar, även de enligt sjukpenningnivå eller vad det heter. Så föräldradagarna är alltid minst 180kr/dag.

Gällande det här med vem som ska ta ut FP och när osv. Vi gjorde som så att sambon sparade sin semester för det året, sen tog han sina 10 dagar och därefter semester (W är född 4 december så vi "tjänade" några dagar vid jul och nyår också) så jag hade turen att ha honom hemma i hela 6 veckor. Helt underbart, vet inte om jag hade klarat första tiden själv då jag drabbades av en lite lättare baby blues och var helt slut som människa.

W ville inte sova i början utan han somnade runt 3-4-5 på morgonen, sov max 2 timmar, vaknade och ville ha mat osv, så höll han på första tiden. Fast jag ska inte klaga alltför mycket, han har sen sovit hela nätter (alltså 10-12 timmar i sträck, UTAN nattmatning) sen han var ca 2½-3 månader gammal.

• melondoft

Oms var liiite snabbare än jag. ^^

• melondoft

Nu har jag läst ikapp en del, tyvärr har jag inte hunnit läsa hela vägen tillbaka från där jag lämnade er sist, har varit alldeles för mycket här hemma.

Läste diskussionen om forumet dock och hoppas innerligt att jag gjort mig till känna tillräckligt för att inte räknas som "bara smygläsare" samtidigt som jag vet att jag är rätt dålig på att kommentera och hinna med. Själv har jag inga direkt större problem att "outa" mig själv men skulle aldrig göra det mot någon annan. Dock tror jag inte att jag är ett så stort hot eftersom jag inte känner er jätteväl (än).

Här hemma är det sjukstuga. W är toksnorig och hostar massor. Jättejobbigt då han inte kan sova ordentligt. :( Jag går fortfarande runt med min fot. Har inte ont men måste vila så stressfrakturen läker någon gång.

Lunch vågar jag mig inte riktigt in på... känns som jag kommer bli "ett femte hjul"... Nån gång i framtiden kanske. ^^

• melondoft

Ojoj, Pricken växer på bra!! :D Men så länge de följer sin egen kurva och som du säger Nenne, är proportionerliga så är ju det huvusaken. W är ju en riktigt stor kille också. Han ligger två över på längd och en över på vikt på kurvan. Han är lång och reslig med sina 77 cm och 10640 g. Dock är ju både jag och pappa långa så det är inte så konstigt. ^^

• melondoft

Tack för alla krya på er och välkomnanden. Som ny är det ju ganska svårt att komma in i tråden, även om man har läst med ett tag men jag har lite svårt att hålla ordning på vem som gör vad osv. ^^ Så jag känner mig lite smålost emellanåt. :P Men förhoppningsvis ger det med sig ju mer man pratar.

Det svåra är ju att hänga med, ni skriver ju så jädrans mycket varje dag så är man borta ett tag har man ju maaassa sidor att läsa ikapp! ^^

Usch... jag börjar redan nojja inför nästa vecka. På torsdag åker sambon på konferens och ska vara borta till söndag. Tre nätter helt själv... har aldrig varit HELT själv med W så länge... och jag som HATAR att sova själv. :( Kommer vara totalt slutkörd efter det... :/

Svar på tråden Livets toppar och dalar