• Izzie

Livets toppar och dalar

Snaily - Vad härligt med lite ledighet! Njut! Sov länge, gå sköna promenader i det fina höstvädret, läs en massa bra böcker och umgås med folk! Det låter jäkligt tilltalande måste jag säga

Klockarbo - Hoppas du har en bättre dag idag o att hunder mår bättre!

Melondoft - Hoppas du lyckas sälja grejerna till bra priser! Det är fantastiskt bra med Blocket och Tradera. Jag minns inte vad man gjorde med all skit man samlade på sig förr. Slängde?

EA - Heeej! Är det bil som gäller idag eller?

Lappis - Vad skönt att höra att du på riktigt kan glädja dig åt väninnan. Det brukar vara ett gott tecken!

Själv är jag nyss hemkommen från sjukhuset och med de näst bästa beskeden jag kunde få! Det bästa hade förstås varit att det ff levde ngt friskt därinne, men det bedömde jag som rätt minimalt och mkt riktigt hittade de inte något sådant heller. Däremot undersökte de metodiskt igenom livmoder och äggledare via VUL och inga rester fanns kvar. Allt verkar vara ute, trots liten blödning. När grav testet på sjukhuset dessutom visade på minus placerades jag mao tillbaka på ruta ett och det känns i nuläget jätteskönt!  

• Izzie

EA - Eller menade du lurarna inuti hjälmen?! 

• Izzie

PB - Vad skönt att det var ett bra möte! Tycker det verkar vara en jättebra att ses sådär lite informellt vid sidan av. Hoppas du hittar lite andra föräldrar som du trivs bra med och kan börja umgås med - sånt är ju guld värt när man är ny på ett ställe! 

• Izzie

Tack EA! Ja, nu är det bara att invänta ÄL och köra igen och hoppas att kroppen är med på noterna!

• Izzie

GRATTIS MUGGLAN!!! Så himla roligt! Stor kram!!!

• Izzie

AM - Urknepig svägerska! Konstigt att dessutom inte höra av sig ang tårtan - man skickar väl åtminstone ett sms om det blir inställt? 

Porchez - Usch, det låter superjobbigt! Skickar en stor varm kram!

Liten - Matilda börjar efterfråga kompisar mer och mer nu. Hon har ju sitt lilla tjejgäng på dagis, men än så länge har vi inte mötts utanför dagis. Nästa helg fyller en av tjejerna år så då ska M få gå på sitt första barnkalas. Antar att det är i den här åldern det börjar så smått, men jag tror inte man behöver vara orolig om det dröjer ett tag till. Det beror säkert mycket på situation och hur det ser ut på hemmafronten (hemma/dagmamma/dagis). Det är ju naturligt att man kommer i kontakt med fler barn när man går på dagis eftersom "urvalet" helt enkelt är större.

Apropå barnkalas - Lämnar man barnet en stund eller stannar man som förälder kvar?

Cicci - Spännande med jobbet. Trist att det inte känns helt klockrent ännu, men precis som Tinga skriver kanske du inte riktigt hunnit med i tankarna ännu? Det har ju gått superfort. Blir intressant att följa utvecklingen nästa vecka? Hur har det gått med semestrandet i egna staden förresten? Hittat på ngt kul?

Muggles - Förstår så väl skräcken vid varje toalettbesök. Är helt övertygad om att jag kommer känna samma själv framöver... Men precis som du säger, så finns det inte mkt man kan göra. Händer det så händer det, och då får man hantera det då. Förhoppningsvis släpper rädslan allt eftersom. Kram!

PB - Du är verkligen en engagerad förälder! Blir alltid så inspirerad av att läsa allt du skriver. Du borde äga en sån där frågespalt på en tidning där folk kan skriva om grejer de behöver hjälp och råd om... Du hade varit klockren!

Snaily - Det låter ju fantastiskt, men är det inte lite väl tidigt för vinter?!

Här hemma har jag just släppt hem alla gäster. Maken fyller år i veckan så min syster med sambo kom från Stockholm och har bott här i helgen. Sen var mamma o pappa här samt brorsan med sina barn. Shit - man blir helt slut! Maken smet iväg för en golfrunda, Matilda tittar på Bullerbyn för andra gången på raken och jag bara kraschade framför datorn. Så borde man börja fundera på kvällsmat, men jag vet inte vad orkar med att fixa nu efter att ha lagat mat hela dan...  

• Izzie

Stor kram till Snorkis! Lycka till på jobbet imorgon!

• Izzie

Ja här trillar tårarna över tangentbordet... 

Ni har alla skrivit så mycket bra saker så det finns inte mkt att tillägga. Jag är iaf så glad för att det din första dag på jobbet är över och att du och maken klarade dagen. Det är så hemskt att jag inte ens kan föreställa mig hur det skulle vara. Vill bara skicka er den varmaste kramen jag har att erbjuda! 

• Izzie

Man kan inte beskylla den här tråden för att ligga på latsidan direkt Det är tvära kast mellan diskussionsämnena och det är det som är så härligt! 

Jag tycker det är toppen att vi tycker olika för världen hade varit en tråkigt plats om vi alla skulle tycka likadant. Hur ska vi då utvecklas och lära oss nya saker?

Snaily - Kul med piano! Det är jag jättesugen på att lära mig spela. Spelade gitarr på musikskolan i rätt många år, men jag är överraskande dålig. Tänker du bara plinka lite för nöjes skull eller ska du gå kurs?

Piggelin - Vad skönt att du fått hjälp att bearbeta dina tankar kring graviditeten. Det är inte konstigt att så starka känslor tar sig i uttryck tycker jag, för att få barn hör väl ändå till det största man kan göra i livet? Påverkad blir man, vare sig man vill eller inte. Det är många gånger man kan tänka tanken att det är tur att en graviditet är nio månader. Ibland behövs den tiden... (o Mugglan - ibland önskar man att den vore jävligt kort) Kram!

• Izzie

Ego: Idag har vi haft ett stort och betydelsefullt möte på jobbet. Jag var verkligen nervös. Förra gången vi hade det (Sverigeledningen besökte vårt företag) gick fullständigt år h-vete och vi blev sågade längs med fotknölarna, har aldrig varit med om liknande faktiskt. Hemskt. Hade nästan snudd på ångest inför mötet och alla presentationer idag. Men så gick det så bra! Helt annan stämning och sååå energigivande! Som natt och dag...

Är så lättad. NU kan jag snart börja dra ner på tempot igen och komma ifatt mig lite. Ser verkligen fram emot semestern nästa vecka

• Izzie
    muggles skrev 2010-09-29 08:26:06 följande:
    Izzie: jag har svårt att föreställa mig dig på ett möte som går så åt helsicke (även om det kanske inte var ditt fel?), du verkar så ambitiös och bra på det du gör...? Vad skönt att det gick bättre denna gång! 

Men TACK! Vilken komplimang! Jättegulligt skrivet - det värmer!

Och jag håller def med övriga - sluta googla! Det kan göra den starkaste och mest dedikerade människa osäker... Börjar man läsa kan man knappt förstå att det blir barn alls, men det blir det ju! Faktum är att för en övervägande majoritet går det alldeles toppen. Rent statistiskt borde du haft din otur redan... KRAM!

• Izzie

Cicci - Jag tror också du skulle passa skitbra som barnmorska! Inget tjafs liksom "Bit ihop och krysta ut ungen nu - DET HÄR ÄR FANTASTISKT!"

Skämt åsido - du skulle vara toppen!

• Izzie

Snorkis - Låter toppen att byta almanacka! Det är nåt visst med att liksom börja om från början varje år. För din del kan det ju vara lite extra skönt i år. Kram på dig! Ang byxorna kommer jag ff inte i de byxor jag hade innan graviditeten med Tilda... Kan ju tillägga att Tilda snart är tre Köp nya byxor är mitt råd! (Fast gör inte som jag och behåll dom i flera år...)

• Izzie

Åh vilken pluttig pluttig Elise! Hoppas så att det fortsätter gå bra för henne!

Och shit vad små dina killar måste ha varit Tinga! Jag tyckte hon såg så liten ut och säger du då att din kille (var det Puff?) var ännu mindre?... Alltså, man blir imponerad av neonatalvården!

Sitter och tonar håret, måste snart skölja så det blir inte många kommentarer idag...

BS - Som jag skrattade när jag läste ditt inlägg om Iris Ibland är det tålamodsprövande med småbarn. Tilda har en tendens att säga VA? typ hundra gånger, och så upprepar man gång på gång. Jag blir TOKIG!

Muggles - Vad skönt att det inte blöder något och att du känner av lite symptom! Jag håller verkligen tummarna för att ni ska få positiva besked på VUL. När är det dags för det?

Själv tror jag att det är dags för första ÄL efter missfallet nu. Får se hur det går. Kommer ju lite olägligt med tanke på vår resa och allt. Ja, imorgon bär det av till USA. Ska bli SÅ skönt! HInner kanske titta in ngn gång under de närmsta veckorna, men annars får ni ha det så bra allihop! Vore kul att mötas av postitiva besked och varför inte några nya plus när jag är tillbaka på svensk mark igen!

Stor kram till er alla!

Svar på tråden Livets toppar och dalar