• Izzie

Livets toppar och dalar

Kram o gonatt!

• Izzie

Var tvungen att smita in och berätta att det faktiskt blev ett +

Känner mig nästan som de där smygläsarna som dykt upp under åren bara för att berätta att de plussat. Sådana uppskattas ju inte, och jag hoppas att ingen tar illa upp nu när jag levererar mitt. Jag har varit dålig på att kommentera det ska villigt medges. Ni skriver så mycket under dagarna och ibland finns inte tiden att läsa ikapp, men jag ska påbörja min nya strategi att iaf läsa de senaste 10 sidorna i fortsättningen.

Önskar er alla en mysig söndag i regnet (här är det mysväder idag)!

kram till er alla

• Izzie

Stort tack för alla grattis! Det känns ganska oväntat och konstigt att vara gravid igen. Kommer nog ta ett tag innan jag lyckats smälta det. Det är lite överväldigande. Visst har vi försökt över sommaren, men inga ÄL-tester el liknande som förra gången. Dessutom "visste" jag att jag var gravid förra gången, det bara kändes i kroppen, men nu kändes det inte likadant. Kul är det hursomhelst! Matilda har pratat med sin "lillasyster" som hon för övrigt döpt till Anna, hela förmiddagen. Har aldrig hört henne prata om lillasyster eller lillebror så tydligt förut, givetvis vet hon inte om att hon faktiskt ska få ett syskon, det väntar vi med tills det känns lite säkrare, så därför känns det extra märkligt att det är sånt prat om syskon just idag...

Nog om det.

Ang bilstolar har vi två Britax, osäker på modellen. En typisk sådan barnstol man sitter och hänger med huvudet i om man lyckas somna. Ska nog införskaffa en ny...

Telis - vilken osis med jackan! Superdyr frakt! Ska oxå till USA om några veckor men är osäker på hur mkt shoppingtid det kommer att bli, men man kanske kan beställa via nätet till en amerikansk adress?

• Izzie

Parnassia - Vilka risiga vänner! Fy vad jag hade blivit besviken. Skulle nog valt att ta upp det med dom så fort som möjligt oxå. Typ "hörde av dom andra att ni hade fest i helgen, någon anledning till att vi inte var bjudna?" Annars skulle det suttit som en liten tagg där lääänge. Kram!

Snaily - Det var bland det värsta jag hört i kategorin "ta med sig egna grejer på besök". Herregud, det är ju rent förolämpande. Som om man inte skulle kunna klara av att vara värd. Kan ju såklart vara ett fall av missriktad omtänksamhet, men det är ju bara att gå över gränsen...

PB - Förstår din irritation till fullo. Så jobbigt med när det är många småsaker... Såna är så svåra att lösa, för enskilt skulle det bara bli fjantigt att ta upp det, men när de samlas på hög blir det bara på tok för mycket. Apa.

BS - Stackars Iris! Hoppas hon kan få hjälp snabbt i veckan!

Tack för fler grattis! Känns ff overkligt...

kram o gonatt

• Izzie

Aha, så det blir den nya glöggen! Ett hösttecken om något :) Ogillar saffran i alla former utan i lussebullar så det får nog vara i år hursomhelst. Här hemma pratar vi om julen varje dag, Matilda är så fascinerad av tomten...

Oupsie - Skickar över en portion tålamopd, du verkar behöva det just nu :) Kram!

Hattis - Så spännande! Hoppas hoppas, då kan vi följas åt! Apropå symptom har det känts ungefär likadant som att få mens för mig. Lite nyp i nedre delen av magen, magen i lite lätt obalans, förra gången var jag oxå lite illamående på kvällarna. Ont i brösten och riktigt illamående kom först några veckor senare.

September - Hoppas ni får en utredning. Jobbigt att inte veta vad som gått snett. Stor kram!

BS - Vad skönt att vaxproppen iaf var borta nu för lilla Iris! Hoppas penicillinet verkar fort!

Piggelin - Sjukt vilken omsättning det där stället har! Det är helt otroligt. Var där med mina kollegor på ett konkurrentbesök för några månader sedan och det var ganska kul att analysera verksamheten med jobbögonen. Brukar jag ju annars inte ägna mig åt när jag är där :) Hursomhelst var vi 7 kollegor som var där. Alla hade handlar för minst 2000 kr och jag som handlade för ca 3000 kr hade bara 3 (!) varor som kostade över 100 kr/st. Man tror inte att det plockar på så mycket när man bara köper småsaker... Skönt att du börjar få det lite lugnare på jobbet nu iaf! Tiden går ju så himla fort, snart är du föräldraledig igen!

lInvand - Japp jag har kollat på Biggest loser. Jag kollar alltid på den amerikanska varianten - älskar Biggest Loser! Det svenska är ju lite uddlös däremot. Håller definitivt med dig om att hon borde ha fattat, fast det kanske hon gjorde med. Tycker de borde ha bytts ut till ett annat par. Är man gravid kan det ju inte vara särskilt nyttigt att köra så hårt som man måste i Biggest Loser.

• Izzie

Koko - Kanske prata med honom vid ett tillfälle när det är lugnt (alltså inte i samband med en konflikt) och lugnt och stilla berätta vad ni ser och att det inte är ok? Läser en del Jesper Juul grejer och han är mkt för det där med att prata med barn nästan som om de vore vuxna. Har testat på Matilda och ofta (dock inte alltid ) funkar det bra...

• Izzie

Cicci - Du är ju för skön Kan tänka mig att stridspitten tyckte att du var rätt uppfriskande! Lycka till med inskolningen imorgon!

EA - Jättegrattis till körkortet! Vad kul! Hoppas det blir en fin höst nu så du hinner åka ordentligt!

Vickan - Superspännande med en ny jobbmöjlighet! Det är klart att du ska söka, och beslutet behöver du inte ta ännu. Om du får komma på en intervju får du chansen att prata mer med chefen och känna in arbetsplatsen - kanske blir det då lättare att fatta ett beslut kring vad du vill. Givetvis är pendlingstiden en avgörande faktor för att få ihop familjelivet med jobblivet, men det är trivsel på jobbet oxå... Du har tid, vännen! 

Hattis - Vad kul! Det verkar riktigt lovande! Jag fick också superfint hår under min förra graviditet, hoppas det blir så nu också. Däremot såg jag för jävlig ut när jag slutat amma, då föll allt fint hår av som inte fallit av innan... Men man får njuta så länge det varar Ja, kom igen nu - häng med på plusvågen!

Snaily - Stor kram till dig! Håller helt och hållet med September - avskaffa skitdagarna!

Frejis - Jag vet inte vad som hänt i ditt liv, men vill bara skicka en varm kram ifall du behöver den!

lindvand - grattis till glad gubbe! 

Nähä, dags för sängen. Blir lång dag imorgon. Ska till Göteborg med jobbet för att hyra dräkter till helgens kick off-fest. Får se vilken spännande utstyrsel det kan bli. Egentligen har jag så mkt att göra att jag inte hinner åka med till Gbg, men att lämna dräktväljandet i händerna på min kollegor känns vanskligt...

Kram o gonatt!

• Izzie

Shit, kollade in den där länken på Youtube. Herregud - hur vågar man klättra fritt så högt?Höll liksom andan åt honom medan jag tittade...

Ore - Grattis till intervju! Vad kul! Visste inte att du sökte andra jobb. Är det i en liknande bransch?

AM - Jag håller med Frullan - hyr in nån! Det är så jäkla pilligt med målande. 

• Izzie

Ja plusvågen verkar tillbakabildas... Trist Hattis, det som lät så lovande!

Här blöder det också. Inga jättemängder ännu, men det är kört, det känns. Fasen oxå.

Svar på tråden Livets toppar och dalar