• Izzie

Livets toppar och dalar

PB - Du har ju verkligen förmågan att uttrycka dig! Superbra skrivet om mammor - du är klok som en bok!

Vickan - Spännande med jobbet! Tror du att du kommer ta det om du blir erbjuden?

Muggles - Trist att din jobblunch inte var så givande, men det är ju supersmickrande att bli tillfrågad!

Läste ikapp några sidor tidigare idag, men nu har jag redan glömt bort vad jag skulle kommentera...

Här blöder det fortfarande även om det är lite. Pratade med gynmottagningen idag, och jag har fått en tid på fredag. Jag känner mig inte gravid längre, så det är med stor sannolikhet ett missfall, men själva blödningen kommer inte igång ordentligt. Får se vad de kan se på fredag. Åker ju på sem till USA om 2 veckor, och då vill jag inte riskera att bli dålig om det är nåt annat skit. Någon mer som har erfarenhet av missfall som inte kommer igång, utan bara blöder lite? Vilka är symptomen för X?

• Izzie

Tack, du är snäll du! 

Fick precis ett sms från en kompis till mig som är gravid. Vi ska äta middag ihop imorgon och hon bad mig att ta med mina gravidkjolar så hon kunde låna dom. Fasen oxå, jag som tänkt använda dom själv

• Izzie

Usch ja, valet. Det är för jävligt. Så himla lite som skiljer för att alliansen ska få egen majoritet oxå. Det är ju skrattretande nära. Men nära skjuter som bekant ingen hare. 

• Izzie

PB - Nämen skit skit skit! Hur tar sambon det? Så tråkigt! Dessutom undrar jag förstås hur det gick på föräldramötet... Fick du nåt gehör?

MSW - Kul med flytten och köpa nya grejer! Själva flyttandet är ju skitjobbigt, men det är ju så roligt att komma till ett nytt ställe och få börja om från början med all inredning!

Cicci - Låter ju superspännande med intervjun! Snabba ryck! Lycka till imorgon! Tycker dessutom att din man verkade ge ett jättebra råd - semestra på hemmaplan! Dubai finns kvar!

September - Tack för ditt utförliga svar på min fråga häromdan. Synd bara att du tvingats lära dig all info den hårda vägen. Jag är supertacksam för genomgången iaf!

Melondoft - Hoppas W piggar på sig snabbt! Alltid trist att vara hemma "själv" när barnen är sjuka...

Kikki - Oj, det lät spännande! Hoppas allt flyter på bra och att du snart får ut din lilla bebis!

Vickan - Huvudsaken är ju att de kan ta sig fram på nåt sätt! Minns att Matilda körde a la combatstyle med ålning from att hon var 5 mån tills hon började krypa vid 7-8 mån... Det gick fort som tusan...

• Izzie

Jävla Telia. Har digitaltv, och när jag för en gångs skull är ensam med fjärrkontrollen (Matilda sover, maken är på hockey) så funkar inte tv'n! :-O "Can not load file... Jag som sett fram emot en tv-kväll med Biggest loser och sen idol slutaudition...

• Izzie

Vickan - Absolut, det har sina klara fördelar när de håller sig still

• Izzie

Däremot kunde jag märka att hon inte blev så frustrerad när hon kunde ta sig själv till saker som såg intressanta ut..

• Izzie

Porchez - Vad härligt med en bra dag! Är du ju absolut värd!

• Izzie

Nu kom maken hem och fixade tv'n. Scartkabeln var tydligen trasig och det var ju faktiskt inte Telias fel...

Hattis - Jobbigt med biverkningar, men det vore ju toppen om behandlingen löste problemet! Hoppas!

Tinga - Vad härligt att grabbarnas ätande äntligen börjar ta fart! Det gör mig så glad att höra vilken energi du verkar ha fått nu när problemen lättar! 

Fick ju några frågor ang mig... Blödningarna har fortsatt men de är minimala. Mkt mindre än en vanlig mens, men det blöder trots allt ff och det har gått en vecka nu. Har en tid imorgon fm på gyn på sjukhuset så jag hoppas så att jag kan få några svar. Vet inte om de kan se via ett VUL om det finns mer kvar som inte kommit ut ännu? Däremot känns det som att blödningarna blir mindre och mindre. Har ju annars väntat på att det ska komma ut. Men kroppen kanske inte fixar det själv? Fast tydligen ska det vara ovanligt när man inte kommit längre i graviditeten. Har inte tagit några mer test heller för förmodligen får jag ju + eftersom hormonerna dröjer sig kvar i kroppen. Hoppas att de kanske kan ta ett blodprov imorgon för att se hur nivåerna är. 

Det känns bättre nu än förra helgen, nu har jag ju hunnit smälta det lite, men självklart är jag ledsen. Ett mf är ju alltid ett mf och även om jag inte visste att jag var gravid så länge så hinner tankarna skena en hel del på en vecka...  Hoppas iaf räta ut några frågetecken imorgon, just nu vill jag bara bli av med allt så vi kan börja om på nytt...

• Izzie

Tack för omtanken! Nu är det dags för sängen här med! Tittar in imorgon efter sjukhusbesöket.

Kram o gonatt

Svar på tråden Livets toppar och dalar