• KarolineEriksson

Sviken av min vän!

Vi ska gifta oss den 31/7. Vi skickade ut inbjudan till alla som skulle få komma redan i April med ett osv. 31 Maj. Min nära vän skulle givetvis komma på bröllopet. Men nu när jag satt på jobbet i veckan så får jag ett sms där det står följande : Jag kan inte komma på bröllopet för jag ska åka till Ullared den 25 juli.

Jag vart genast väldigt besviken och vet inte hur min relation till henne kommer vara efter detta.

Vad tycker ni andra om detta?

Hon tycker att jag är väldigt löjlig.

• Svar på tråden Sviken av min vän!
  • KarolineEriksson
    lillalyckan skrev 2010-07-22 23:32:11 följande:
    Vi hade först sagt att vi skulle gifta oss 11-11-11, sen ändrade vi oss och bestämde oss föra att gifat oss i år istället. Vi skickade ut inbjudningarna 6  månader innan av en massa orsaker. Men i mycket god tid får man väl ändå säga. Fick ett sms från en mycket gammal och kär vän  "oj, vi som hade planerat 11-11-11, vi får väl försöka fila på en lösning för det nya datumet." Hur ska man tolka det liksom? Antingen ett misslyckat försök till att vara rolig eller så kommer vi få ett nej från dom....
    Gud vad arg och besviken man blir. Sedan att hon tjatade om att få komma och sedan dyker hon inte upp, så gör man bara inte. Jag skulle inte heller tycka att det är mitt fel på grund utav reaktionen. Den är ju fullt normal för sådär gör man bara inte. Jag får ju också höra att det är jag som är dum som reagerar som jag gör m.m. Och jag har börjat tänka efter ( var jag verkligen dum som reagerade som jag gjorde ? ) Men efter allt jag får läsa, höra m.m. Så har jag insett att det inte är mig det är fel på. Så nu får hon åka till Ullared och där kan hon stanna.
  • KarolineEriksson

Fick precis ett LÅNGT mail ifrån hennes nyblivna sambo som ville komma in i "leken". 

Det lyder såhär : 

Man kan inte tvinga någon att gå på ett bröllop och komma med skitsnack om man inte kommer, även om man är vänner. Ni har ju lagt bröllopet i semestertider och då borde ni förstå att alla inte kan komma. Jag tror att INGEN skulle avboka en veckas semester för ett bröllop, och absolut inte om det bara handlar om en ceremoni på 15 min. Och vi hade svårt att hitta boende därav det sena beslutet. Visst hon sa ja och sedan nej , men spelar det någon roll? . NI är ju där för att just NI ska gifta er, att en åskådare  inte kommer borde ju inte spela någon större roll? Det är åskådarna som ska få uppleva ERAN VIGSEL, det är inte ni som ska få uppleva åskådarna.

Sedan angående möhippan så kostade det faktiskt 500:- (!?) att få vara med och alla har inte råd med det. Så enkelt är det.

Brudparet ska ju kunna stå där helt själva med tomma bänkar och vara lika glada för det, dom ska ju ändå vigas?  Brudparet har INGEN anledning att sura.

• Bride in leather
    KarolineEriksson skrev 2010-07-24 00:11:01 följande:
    Fick precis ett LÅNGT mail ifrån hennes nyblivna sambo som ville komma in i "leken".  Det lyder såhär :  Man kan inte tvinga någon att gå på ett bröllop och komma med skitsnack om man inte kommer, även om man är vänner. Ni har ju lagt bröllopet i semestertider och då borde ni förstå att alla inte kan komma. Jag tror att INGEN skulle avboka en veckas semester för ett bröllop, och absolut inte om det bara handlar om en ceremoni på 15 min. Och vi hade svårt att hitta boende därav det sena beslutet. Visst hon sa ja och sedan nej , men spelar det någon roll? . NI är ju där för att just NI ska gifta er, att en åskådare  inte kommer borde ju inte spela någon större roll? Det är åskådarna som ska få uppleva ERAN VIGSEL, det är inte ni som ska få uppleva åskådarna. Sedan angående möhippan så kostade det faktiskt 500:- (!?) att få vara med och alla har inte råd med det. Så enkelt är det. Brudparet ska ju kunna stå där helt själva med tomma bänkar och vara lika glada för det, dom ska ju ändå vigas?  Brudparet har INGEN anledning att sura.
    Haha vilken dåre.

Möhippekostnaden är väl inte ditt ansvar ändå.

Bryt med henne.

• linani

ojojoj.. hennes sambo verkar inte heller va den skarpaste kniven i lådan.. och jag som trodde hon va korkad..

Dessa personer ska du inte ens bry dig om, svara inte helt enkelt, du har INGET att förklara för folk.

Bry dig om de nära och kära som kommer! Och skit i denna egoistiska person! (och hennes galna sambo)

Förstår att du känner dig "utpekad" och ledsen.. men försök tänka på vilken underbar dag du snart har framför dig! Med riktiga vänner som är där för att fira dig och din man!

• KarolineEriksson

Tack för era svar!

Jag ska försöka lägga detta bakom mig och strunta i detta totalt. Men efter detta så kommer jag med stor sannorlikhet inte vilja ha kontakt med henne mer.

Fick ett mail utan självaste " vännen " nu också.

Att dom skulle till Ullared,Göteborg,Danmakt, Tyskland och Polen på 1 vecka? Och att hon har ett jobb och måste passa in semestern med det.

Men det hade hon ju när hon sa ja till bröllopet också?

Så jag orkar inte lyssna mer på varken henne eller hennes sambo!

• Bride in leather

Jag hade låtit hennes mail studsa tillbaka,skriv till henne att du vill inte ha mer kontakt.

• blikarlsson

Tror dina "vänner" att det kostar mindre än 500:- att åka till Ullared och köpa billig, jävla plastskit som snart är traisg? Som jag ser det ska du vara glad att de inte belastar dina bröllopskostnader med sin närvaro, saker och ting har en tendens att ställa sig på sin spets när bröllop och dylikt närmar sig... tänk bak i tiden, det finns säkert saker som stått mellan er förr, om inte så löser det här sig i framtiden om du vill att det ska göra det...
    Lycka till!

Fick precis ett LÅNGT mail ifrån hennes nyblivna sambo som ville komma in i "leken".  Det lyder såhär :  Man kan inte tvinga någon att gå på ett bröllop och komma med skitsnack om man inte kommer, även om man är vänner. Ni har ju lagt bröllopet i semestertider och då borde ni förstå att alla inte kan komma. Jag tror att INGEN skulle avboka en veckas semester för ett bröllop, och absolut inte om det bara handlar om en ceremoni på 15 min. Och vi hade svårt att hitta boende därav det sena beslutet. Visst hon sa ja och sedan nej , men spelar det någon roll? . NI är ju där för att just NI ska gifta er, att en åskådare  inte kommer borde ju inte spela någon större roll? Det är åskådarna som ska få uppleva ERAN VIGSEL, det är inte ni som ska få uppleva åskådarna. Sedan angående möhippan så kostade det faktiskt 500:- (!?) att få vara med och alla har inte råd med det. Så enkelt är det. Brudparet ska ju kunna stå där helt själva med tomma bänkar och vara lika glada för det, dom ska ju ändå vigas?  Brudparet har INGEN anledning att sura.

Tror dina "vänner" att det kostar mindre än 500:- att åka till Ullared och köpa billig, jävla plastskit som snart är traisg? Som jag ser det ska du vara glad att de inte belastar dina bröllopskostnader med sin närvaro, saker och ting har en tendens att ställa sig på sin spets när bröllop och dylikt närmar sig... tänk bak i tiden, det finns säkert saker som stått mellan er förr, om inte så löser det här sig i framtiden om du vill att det ska göra det...
    Lycka till!

• RebeccaL

Usch, jag lider med dig. Det gör alltid ont när man blir sviken men detta var ju helt galet. Ullared?! Va fan, sist jag kollade stod det ganska stabilt på marken så det lär nog stå kvar ett ganska bra tag till! Hur tänkte hon när hon valde det framför dig å din stora dag?

Förmodligen är detta en tjej som inte kan gå ifrån sina egna önskningar och sin egen vilja. Hon verkar ju inte ha möjlighet att sätta sig in i din situation utan blir istället defensiv när du försöker vara ärlig mot henne (och kallar dig löjlig).

Nä jag säger som de andra. Det där är ingen vän. En vän är en person som håller vad de lovar, är ärliga, respekterar dig och ställer upp på en så viktig dag. Med sådana "vänner" behöver du ju inga ovänner iaf.

Men om hon svikit dig förut och sedan sviker på ett sätt som detta så ser jag ingen anledning till att du ska behålla den vänskapen. Den verkar inte ge dig någonting, mest ta ifrån dig och det är inte så vänskaper ser ut. Det låter som att du sätter in på vänskapskontot och hon tar ut. Det är inte en okej fördelning!

Hoppas iaf Er dag blir underbar och allt ni drömt om. Detta är din dag och den ska inte hon få förstöra. Så njut av den och ta hand om dig!

Kram Rebecca

• Ilys2

Herregud vilka töntar! Ni förlorar verkligen inget på att inte ha dem på ert bröllop eller ens i er vänskapskrets. Visst är det semestertider men 1. Hon hade ju redan tackat ja o 2 Ullared LIGGER KVAR nästa helg med!! Jisses. Min sambos bästa vän gjorde exakt samma sak när vi döpte vår dotter. Detta trots att min sambo har varit med på deras barndop, best man på deras bröllop etc. Han var också den som satt med sin kompis på sjukhuset efter en allvarlig bilolycka men när vårt första barn skulle döpas så var Ullared plötsligt viktigare.

Det var i november förra året och vi har fortfarande ingen kontakt.

Ha en underbar dag  tillsammans med människor som vill dela er glädje. Strunta i de andra. De är verkligen inte värda det!

Lycka till nu.

• empa83
    Vill bara säga att han har helt fel! vi gifte oss ensama i Skottland å det var väldigt tråkigt, man vill ha folk där som gläds med en, visst gick det bra, men när man står där å det lyckligaste man någonsin varit och tittar sig runt och det finns ingen som gläds med en då känns det lite ensamt!

Gud, vilka puckon! och jag tror att om man är bra kompisar så hade man visst avboka en resa, eller iaf kortat ner den!

Svar på tråden Sviken av min vän!