• KarolineEriksson

Sviken av min vän!

Vi ska gifta oss den 31/7. Vi skickade ut inbjudan till alla som skulle få komma redan i April med ett osv. 31 Maj. Min nära vän skulle givetvis komma på bröllopet. Men nu när jag satt på jobbet i veckan så får jag ett sms där det står följande : Jag kan inte komma på bröllopet för jag ska åka till Ullared den 25 juli.

Jag vart genast väldigt besviken och vet inte hur min relation till henne kommer vara efter detta.

Vad tycker ni andra om detta?

Hon tycker att jag är väldigt löjlig.

• Svar på tråden Sviken av min vän!
  • Janqvist

alltså, kan man int åka till ullared när som helst? ditt bröllop är ju bara denna enda gång? tycker detta låter synnerligen barsnligt från din väns sida. se dej om efter bätter kompisar! :) hoppas de ordnar sej!

• Fenixx

öhhh känns som det måste vara något mer bakom eller är hon så jädra korkad??? ullared som går närsomhelst mot en väns bröllop?????

• lillabjörn

Det finns ju en möjlighet att hon inte har sett er som lika nära vänner som du gör. Kanske skönt att prata med henne om hur du ser på saken, så du får en ordentlig förklaring och inte behöver spekulera.

• Rufsas
    lillabjörn skrev 2010-07-20 18:38:16 följande:
    Det finns ju en möjlighet att hon inte har sett er som lika nära vänner som du gör. Kanske skönt att prata med henne om hur du ser på saken, så du får en ordentlig förklaring och inte behöver spekulera.
    Du har en poäng, men jag tycker inte att det spelar någon roll. Vem fasen skyller på ULLARED? Skyll på något annat om man inte kan komma. Eller allra helst borde hon ju vara ärlig såklart.
  • lillabjörn

Rufsas skrev 2010-07-20 18:52:40 följande:
    Du har en poäng, men jag tycker inte att det spelar någon roll. Vem fasen skyller på ULLARED? Skyll på något annat om man inte kan komma. Eller allra helst borde hon ju vara ärlig såklart.

Nej, det är helt sant, dålig ursäkt. Dock tenderar dåliga ursäkter att betyda ngt, så därför så (hade i alla fall jag) inte stått ut med att inte få veta. :S

• Aleta

Ja, vad ska man säga?
    Bara skönt att du fick veta hur hennes prioriteringar ligger så att du slipper bjuda henne på något. Ska hon vara en hel vecka i Ullared och kan inte ta sig hem ett par dagar tidigare så att hon hinner med ditt bröllop så säger det väl allt. Dessutom så SMS:ade hon vilket gjorde saken ännu värre tycker jag.

Good riddance!

• KarolineEriksson

Då är det inte bara jag som reagerar.

Hon skulle väl resa runt där omkring vad jag förstod det som. Hon tycker jag är löjlig som reagerar så starkt på detta. Jag skrev tillbaka till henne, ja då vet jag vart jag står och jag gifter mig säkert " fler gånger" till svar fick jag : HAHA.

Jag har frågat henne varför hon tog detta beslut och om det låg något annat i det. Men nej det var ett beslut hon tog med sin pojkvän för dom hade försökt planera en resa ett tag och detta datum var "perfekt".

Att hon säger nej till möhippan var väl 1 sak då. Men bröllopet? Ja jag är besviken.

• Astro

Du kan ju påpeka det oförskämda i att först tacka jag och sedan helt plötsligt avboka. Det kan ju faktiskt ha kostat dig både tid och pengar! Jäkla sätt! Känner att jag sitter och frustar lite här för din skull, jag hade själv blivit skitsur.

• KarolineEriksson

Tack!

Ja man blir ju inte super glad.

Vet inte alls vad hon tänkte !

4 dagar senare skriver hon ett till sms. ( Ska vi åka och bada tillsammans med Oliver? ) Och mitt svar blev såklart NEJ! Av en anledning.

• Astro

Låter som en härlig tjej det där .

Jösses, alltså jag upphör aldrig att förvånas över hur folk beter sig. Vi hade åt andra hållet, en kusin som inte kunde komma, kunde helt plötsligt komma, en månad efter osa. Och inte frågar man om han får komma, nä, man bara anmäler att han behöver vegan-mat...

Men du, vad gäller din kompis, försöka bara släppa det så gått det går, och fokusera på dina andra vänner. Själv hade jag nog varit sjukt frustrerad av att inte få en bättre förklaring, men nu har ju du valet att gräma dig eller skita i det, och då är det troligen bättre att skita i det...

Svar på tråden Sviken av min vän!