• KarolineEriksson

Sviken av min vän!

Vi ska gifta oss den 31/7. Vi skickade ut inbjudan till alla som skulle få komma redan i April med ett osv. 31 Maj. Min nära vän skulle givetvis komma på bröllopet. Men nu när jag satt på jobbet i veckan så får jag ett sms där det står följande : Jag kan inte komma på bröllopet för jag ska åka till Ullared den 25 juli.

Jag vart genast väldigt besviken och vet inte hur min relation till henne kommer vara efter detta.

Vad tycker ni andra om detta?

Hon tycker att jag är väldigt löjlig.

• Svar på tråden Sviken av min vän!
  • prinsessanogrodan

Jag förstår att du är besviken, det skulle jag också vara! Hon borde väl kunna åka till Ullared och resa omkring där nere och sen masa sig hem till ditt bröllop! Jag skulle då inte missa min väns bröllop för en sån sak! Dålig stil att tacka ja och sen avboka också! men om hon nån gång gifter sig eller får barn och dom ska döpas så vet du att du inte "behöver" komma, då kan du åka till Ullared istället

• Fröken Cha

Men hon måste väl skoja? Är du säker på att det inte är ett skämt??

• KarolineEriksson

Ja tyvärr är jag 100% säker på detta ! Inte första gången hon sviker mig om jag säger så. Och på hennes blogg hade hon skrivit om sin blivande resa den 25/7 med sin kille till Ullared och Göteborg.

• moonlightgirl

Va?????????? Skiter hon i ditt bröllop för Ullared???? Kan verkligen förstå att du är både, ledsen, besviken och förbannad.

Hur fasen kan man först tacka ja till att komma på ett bröllop och sen bara skicka sms och säga att man inte kan komma???? Snacka om ynkrygg som inte ens ringer och pratar med dig...

Men som en vän sa till mig att det har tagit henne 40 år av hennes liv att inse att folk som beter sig så gång på gång och sviker hela tiden är ingen vän så det är bara tt be den "vännen" att dra åt helvete.

Det spelar ingen roll hur nära man är eller inte så tackar man inte först ja och sen bara skickar ett sms. Man borde otminstonde ha vett att ringa.

Det värsta är ju när man blir sviken av en person som står en nära för det är ju då man blir så sårad. Är det en främling som behandlar en illa skakar man av sig det på ett helt annat sätt.

Som sagt det är hennes STORA förlust (vet att det är klyshigt att skriva så) men det är verkligen hennes förlust. "Bara" att be henne fara och flyga om hon anser att en liten resa till Ullared och Göteborg är viktigare.

Lycka till med stora dagen och hoppas att eran dag blir fantastisk utan henne.

• För dig 2010

FY vilken taskig vän. Om någon av mina nära hade svikit mig så, så hade jag sagt upp vänskapen. Det är inte bara oförskämt att välja Ullared över ett bröllop, men när hon redan har tackat JA sen länge? Finns inte ord!

• Vi2alltid

Usch jag kom på mig själv med att fnissa när jag läste detta. Det är verkligen jätteledsamt för dig, men det blev nästan lite komiskt på något sätt.. Vad är detta för en människa? När jag gifte mig upptäckte jag också saker hos mina vänner som jag inte hade märkt tidigare. Och det är tråkigt men det bästa att värdera det som händer, och fundera på relationen. Jag bestämde mig för att det fanns relationer jag tyvärr kunde vara utan. Det är skittråkigt men man mår oftast bäst av det i längden.

• Bride in leather

Alltså först bara skrattade jag.Det är ju för f*n sjukt.

Din sk kompis är ju helt rubbad.

Jag hade bett henne hoppa och fara,samt att aldrig mer smsa eller ringa.

Sicken knallkork

• Sebastiána
    KarolineEriksson skrev 2010-07-20 15:57:33 följande:
    Vi ska gifta oss den 31/7. Vi skickade ut inbjudan till alla som skulle få komma redan i April med ett osv. 31 Maj. Min nära vän skulle givetvis komma på bröllopet. Men nu när jag satt på jobbet i veckan så får jag ett sms där det står följande : Jag kan inte komma på bröllopet för jag ska åka till Ullared den 25 juli. Jag vart genast väldigt besviken och vet inte hur min relation till henne kommer vara efter detta. Vad tycker ni andra om detta?   Hon tycker att jag är väldigt löjlig.
    Skittrist när en "vän" prioriterar Ullared framför ens bröllop.
  • flisan78

Hej! Din "vän" har ju i alla fall visat hur mkt er vänskap måste betyda för henne. Den här tjejen är ingen vän!! Tycker du bara ska ignorera henne och lämna henne utanför ditt liv. Hon är inte värd din vänskap! Kram på dig!

• CeeJay

Hoppas du slutar anse henne som en nära vän!
    och att du nån gång kanske får tillfälle för hämnd.
    Till hennes bröllop kanske du behöver skura golvet eller nåt annat superviktigt!

Svar på tråden Sviken av min vän!