• Svar på tråden Tantvarning numero 9
  • dfk

Jag har två jobb, som butikssäljare och så jobbar på en kvinnojour.

Mitt sistnämda jobb älskar jag!

• Cantaton

Oh, varierande. Hur är fördelningen? Jobbar du mer på det ena än det andra?

dfk skrev 2010-08-12 10:14:22 följande:
    Jag har två jobb, som butikssäljare och så jobbar på en kvinnojour. Mitt sistnämda jobb älskar jag!  
  • Soldemor

Heloise skrev 2010-08-09 13:39:21 följande:
    Till Premier, högre än så har jag aldrig aspirerat Hon är iofs fin, och har 2 cert på 2 utställningar och gått till panel i bägge, men varesig hon eller jag var speciellt förtjusta i utställningslivet. Min mamma födde ju upp Perser under många år så ja ghar fått min beskärda del av upp kl 3 för att åka på utställning i Norrköping i snöstorm( typ )Men jag tycker som vuxen mest att det är långdraget och lite tråkigt. Smulan vill mest sova i kattlådan med rumpan utåt

Åka hemifrån vid 3 och tillbringa dagen med katter som sover i potan, ja, det känns mycket bekant. Men jag gillar det! Utom kanske just när klockan ringer 01.30 och man skall gå upp...

• dfk

Jag jobbar 50% i butiken och 25% på jouren, men sen lägger jag kanske 25% ideell tid på jouren också.

Jag har varit med jouren från början och startade upp den tillsammans med några andra kvinnor. Så jouren är som mitt andra hem kan man säga, och i början la jag all tid jag kunde avvara till att vara engagerad. Nu försöker jag att hålla en lagom tid där. Att ha en balans till arbete,ideell tid och privat tid.

Naturligtvis skulle jag önska att vi inte skulle behöva ha en kvinnojourer alls och att mäns våld mot kvinnor skulle upphöra, en sk nollvision. Därför arbetar vi mycket förebyggande  och driver olika projekt. Vi arbetar ibland i skolor och har samarbeten med brottsofferjouren,polis,kyrkan,landstinget,kommunen mm. Vi försöker synas i media regelbundet.

• Cantaton

Då förstår jag verkligen varför du brinner för det! Vilken fin människa du (ni) är. Toppen med förebyggande projekt.

dfk skrev 2010-08-12 10:39:04 följande:
    Jag jobbar 50% i butiken och 25% på jouren, men sen lägger jag kanske 25% ideell tid på jouren också. Jag har varit med jouren från början och startade upp den tillsammans med några andra kvinnor. Så jouren är som mitt andra hem kan man säga, och i början la jag all tid jag kunde avvara till att vara engagerad. Nu försöker jag att hålla en lagom tid där. Att ha en balans till arbete,ideell tid och privat tid. Naturligtvis skulle jag önska att vi inte skulle behöva ha en kvinnojourer alls och att mäns våld mot kvinnor skulle upphöra, en sk nollvision. Därför arbetar vi mycket förebyggande  och driver olika projekt. Vi arbetar ibland i skolor och har samarbeten med brottsofferjouren,polis,kyrkan,land stinget,kommunen mm. Vi försöker synas i media regelbundet.
  • dfk

Hej Soldemor!

Åh, nu måste jag rusa. Jag och barnen ska till biblioteket och låna massor av böcker.....

• Cantaton

Mys! Hoppas ni hittar en massa bra böcker!

dfk skrev 2010-08-12 10:41:50 följande:
    Hej Soldemor! Åh, nu måste jag rusa. Jag och barnen ska till biblioteket och låna massor av böcker.....  
  • Sonja68

dfk skrev 2010-08-12 10:39:04 följande:
    Jag jobbar 50% i butiken och 25% på jouren, men sen lägger jag kanske 25% ideell tid på jouren också. Jag har varit med jouren från början och startade upp den tillsammans med några andra kvinnor. Så jouren är som mitt andra hem kan man säga, och i början la jag all tid jag kunde avvara till att vara engagerad. Nu försöker jag att hålla en lagom tid där. Att ha en balans till arbete,ideell tid och privat tid. Naturligtvis skulle jag önska att vi inte skulle behöva ha en kvinnojourer alls och att mäns våld mot kvinnor skulle upphöra, en sk nollvision. Därför arbetar vi mycket förebyggande  och driver olika projekt. Vi arbetar ibland i skolor och har samarbeten med brottsofferjouren,polis,kyrkan,land stinget,kommunen mm. Vi försöker synas i media regelbundet.

Åh Dfk, tänk att det finns såna underbara medmänniskor som du Jag är djupt tacksam och imponerad över ditt engagemang.
    Precis som du skriver så önskar man att det inte skulle behövas kvinnojourer, men som en f.d. sambo till en missbrukare som misshandlade mig så är jag så oändligt tacksam att det finns medsystrar och medmänniskor som har mod, ork och kurage att kämpa för detta. En mycket hedersvärd sak! Respekt till dig, Dfk! En enormt viktig insats du och dina kollegor gör ♥ ♥ ♥

ha en mysig dag på bibblan!

• dfk

Tack Sonja! Jag blir rörd av det du skrev och sådant värmer!

Hur mår du idag Cantaton?

Igår var vi på bibblan och lånade hem ett berg av böcker. Tur att vi fick skjuts hem.

Min dotter lånade hem bla Guiness Rekordbok och huuuu säger jag, har nu sett världens längsta tånaglar och fingernaglar Hur fixar man toalettbesök och att hålla i saker mm?

Obegripligt att man också vill ha det så.. Sedan en man som klarade rekordet med att ha så många ormar som möjligt i munnen...Varför?

Ja det är ju häftigt och kul att se många andra rekord förståss.

Min yngsta dotter frågade mig hur länge lever en trollslända? Ja knappt en dag tror jag blev mitt svar. Men hur hinner dom växa från nyfödda -barn - vuxna på samma dag blev nästa fråga. Ähum... blev mitt svar då. Vad äter dom? Ähum...Vad gör dom den dagen dom lever, leker eller bara tittar sig runt? Ähum...

Så nu har jag lånat en bok om trollsländor och nu ska hon få alla svar på frågor hon har om just trollsländor. Tills hon vill veta allt om nyckelpigor eller nåt annat kryp...

Idag ska vi ut en sväng med båten om det inte blåser för kraftigt.  

Hoppas att ni alla får en fin dag!

Svar på tråden Tantvarning numero 9