• Svar på tråden Tantvarning numero 9
  • Cantaton

Vilken ljuvlig dag! Först får jag ett härligt sms av ett av sommarens brudpar där de tackar för "superfin sång". Sedan dimper ett kort ner från ett fjolårsbrudpar och slutligen kommer ett mail från ett annat av sommarens brudpar där det står att jag sjöng "magiskt vackert". Sådana här dagar går det bara inte att betvivla att jag givit mig in på rätt bana.

• Panzerfaust

Sonja/ Alla sidor är partiska, tyvärr, det enklaste är att kolla på partiernas egna hemsidor, men det lovas mycket guld och gröna skogar oavsett var du letar. Vad är du mest intresserad av? Allianspartierna eller vänstertrojkan? Jag kan ge dig bra orsaker att rösta på oss i FP men jag kan inte ge dig någon vettig anledning att rösta vänster så det får du be någon annan om

Villemoa/ Jobbar som gymnasielärare i Sh/Hi/Re+ lite annat smått och gott. Känns grymt skoj.

• Villemoa

Vad kul Panzer att det känns bra! Det är sånt man ska komma ihåg när det blir mörkt, segdraget och motigt framåt höstkanten...fast du får ju en redig julklapp i år så det uppväger nog!

• Sonja68

Panzerfaust skrev 2010-08-10 22:17:58 följande:
    Sonja/ Alla sidor är partiska, tyvärr, det enklaste är att kolla på partiernas egna hemsidor, men det lovas mycket guld och gröna skogar oavsett var du letar. Vad är du mest intresserad av? Allianspartierna eller vänstertrojkan? Jag kan ge dig bra orsaker att rösta på oss i FP men jag kan inte ge dig någon vettig anledning att rösta vänster så det får du be någon annan om Villemoa/ Jobbar som gymnasielärare i Sh/Hi/Re+ lite annat smått och gott. Känns grymt skoj.

Har alltid hållt mig i mittenfalangen/Allianspartierna, men ibland måste man rannsaka sig själv och sina åsikter (och politiska partierna som man röstar på av hävd och gammal vana) och verkligen ta reda på VAD vill JAG och vad vill DOM?? Under åren kan man ju själv ha omvärderat saker och ting och då måste man ju revidera sina åsikter/ståndpunkter. Samtidigt som ett parti kanske också ändrat sin inriktning och helt plötsligt är man inte i fas med varandra längre.
    Jag står inför en sån "revision" just nu. Vill känna att jag går till valurnan och gör ett genomtänkt, medvetet val denna gång.

• Cantaton

Förlåt för att jag inte riktigt är med i diskussionen nu. Har haft så fullspäckade dagar denna vecka! Men jag vill ändå dela med mig av detta idag: På förmiddagen idag ska vi träffa handläggaren på banken angående lånet! Senare idag vet vi såldedes om det finns chans på lägenheten eller inte.

• Sonja68

Cantaton: Så underbart att få sån positiv feedback för sitt jobb. Men så sjunger du ju också underbart och är en underbart, engagerad person
    Håller tummarna för lån och lägenhet idag! Håll oss uppdaterade!

• Daa

Cantaton: Hurhardetgått? Hurhardetgått? Hurhardetgått? *hoppas*

• Diz

Håller tummarna för cantaton... *och helt plötsligt "förstod" jag ditt nick...*

• Cantaton

Haha.

Vi fick lånelöfte - faktiskt helt utan föräldrars hjälp (vilket de först trodde att vi skulle behöva). Men jag behöver fortfarande bekräftande från säljarna att vi verkligen får köpa den och till det priset. Inget är ju liksom bekräftat och påskrivet så sett.

Diz skrev 2010-08-11 17:51:05 följande:
    Håller tummarna för cantaton... *och helt plötsligt "förstod" jag ditt nick...*
Svar på tråden Tantvarning numero 9