• Snigel Bee

Varför e de så dyrt me slöjor och underkjolar??

Köpte min klänning ida och underkjol och slöja e ju sååååååååå dyrt!! Jag förstår det seriöst inte! Hur kan en enkel slöja utan något på som dessutom inte ens e lång kosta 1000 nåt! O samma me underkjolen, varför så dyrt??? Vill ha en rätt stor underkjol, har ni erfarenhet av att sy era egna? Blev det bra? Dyrt?
    Funderar på om man inte kan få d uppsytt så att d blir billigare! Va tror ni?

• Svar på tråden Varför e de så dyrt me slöjor och underkjolar??
  • Sebastiána

Det är just därför jag tänkt sy min egenslöja. Det borde väl inte vara så svårt!? Det knepigaste är att klura ut själva fästanordningen. Jag vill enkelt kunna ta av slöjan innan middagen.

• Sebastiána
    Korallbruden skrev 2010-07-13 21:57:04 följande:
    Exlusivt märke eller kina kopia? Min slöja sökte jag efter i tre månader, en timme om dagen på internet då den kostade 7000 kr ny från Pronovisas, 3,5 m med bred spetskant  och ville inte ha noggon tacky kopia . .. vill du ha läckert så kostar det... undertjol kan du fynda nästan gratis från e-bay...
    Det är typ den sortens slöja jag tänkt sy. Brudtyll kostar 49:-/meter på Panduro
  • Katarina Michael

beställ från kina typ shopindream eller liknade

Betalade 250kr för underkjolen och 120kr för slöjan. Visst de är lev tid på 3 veckor och man ska passa på när de erbjuder gratis frakt så man slipper den.

• Snigel Bee

> KatjaB - Vill ha en rätt stor underkjol! den jag testade under va i tyll! Men de kanske går me en vanlig me 2 ringar?! De som är svårt tkr jag är att ja inte vet diameter på den jag har testat och går ja in o frågar nåt om de så fattar de nog direkt och blir inte så glada på mig! :S

> Korallbruden - De som ja tror skulle passa min klänning e nåt väldigt enkelt och de spelar då ingen roll om d e en kopia eller inte!? Tror ja! Det som jag är mest nojig över e färgen! Att den e för mörk eller för ljus!

> KlaraV89 - ja, Ebay verkar vara ett bra alternativ! Ska kolla om ja förstår mig på hur man beställer därifrån! Måste skaffa paypal för de har ja inte! Måste man gå till sin bank då kanske!? Får gå in o fråga!!

>Ilys2 - ÅÅhh e d så de heter! Ja försökte hitta underkjolar och fick inte till rätt ord så ja hittade nada!! Tack!! =)

> Sebastiana - Fästsaken på dem ser ju inte ens avancerad ut! De e ju bara en kam! På dem jag har sett iallafall!! Tkr inte heller att de ser så svårt ut men ja vet inte! :S Har ju aldrig sytt nån!! Har också tänkt att ta av den under middagen! Vill bara ha den på några bilder o så under vigseln!

> Katarina Michael - Va billigt du fick till de!! Va d en stor underkjol då? Jag e lite nojig me att beställa från kina i och med att ja måste ha de så snart!!

Tack tjejer för hjälpen!! =)

• Snigel Bee

De har jättemånga där! :O Och billigt!! Men ja fattar inte hur man ser diametern på kjolarna! Tänker på de me ringar! och även längden!?!?

KlaraV89 skrev 2010-07-14 11:32:49 följande:
    Nu såshop.ebay.com/i.html

• Ilys2
    Snigel Bee skrev 2010-07-14 21:12:20 följande:
    De har jättemånga där! :O Och billigt!! Men ja fattar inte hur man ser diametern på kjolarna! Tänker på de me ringar! och även längden!?!?  
    Längden har de i inches. Goggla Inch converter så får du upp redskap för att konvertera det till centimeter. Ska du ha ringar i kjolen? (hoops om du letar specifikt efter det). Är inte helt säker på hur man vet vilken diameter det är. Letar du efter en speciell diameter?
  • Snigel Bee

Men ja hittar inte där d står längd! :S Måste vara blind eller nåt! Men ta denna som ex bara! Vart ser man det?

http://cgi.ebay.co.uk/LYCRA-2-HOOP-WEDDING-dress-PETTICOAT-UNDERSKIRT-M-C32-/390197173526?cmd=ViewItem&pt=UK_Wedding_Clothing&hash=item5ad9905d16

Nej men vill ha rätt stor underkjol! I affären när man har testat så har man ju fått me 1 ring först sen när man har sagt att ja vill ha större så har man fått nån i tyll! Sen hittar ja ju dessa me, kanske hade passat min klänning?!

http://cgi.ebay.co.uk/2010-FULL-Petticoat-Slip-Crinoline-Bridal-Gown-SALE-/280533654098?cmd=ViewItem&pt=UK_Wedding_Clothing&hash=item41511bda52

Ush detta va ju jättesvårt!! =(

• Snigel Bee

Va heter tyll på eng? Tyllkjol!?

• Katarina Michael
    Snigel Bee skrev 2010-07-14 18:05:53 följande:
    Katarina Michael - Va billigt du fick till de!! Va d en stor underkjol då? Jag e lite nojig me att beställa från kina i och med att ja måste ha de så snart!!Tack tjejer för hjälpen!! =)
    De var en två-rings underkjol. ser lika dan ut som alla andra underkjolar typ, den jag köpte har liten öppning som man drar ihop med snörre som är typ som ett gummiband och karrborre istället för bara ett gubbiband som dem flesta i sverige har, den jag köpte har tyll nere vid. Samma storlek på ring som dem i sverige.

Shopindream har många nöjda kunder men lite försikig med klänningar ska man vara då de syr efter bilder och inte efter färdiga mönster. Men både underkjol och slöja är ju inga problem, bara man skriver vad man önskar.

• mamablues

Hej hopp!
    Jag ger mig in i den här tråden! Om ni vill komma riktigt billigt undan med slöja så föreslår jag att ni syr om det är en enkel ni ska ha. Man köper brudtyll och den som ligger på 300 sm bredd och sen klipper man till en oval form, rynkar ihop där man vill ha kammen och syr fast tyllen med kammen (kan förklara mer ingående om någon vill veta). Brutyllen ligger runt 80:- per meter så för en hellång blir det ca 160:- plus kam och om man vill ha stenar på. Det är nog det billigaste alternativet! Jag ska gifta mig i oktober och har velat runt och nog provat alla klänningar som finns, hehe och slöjor. Men insett att inget är som jag vill ha. Så nu ska jg sy min egen klänning, slöja och brudnäbbarnas klänningar (jag är sömmerska). Är lite nervös för det är ens egen men det känns hel rätt! Kolla på stoffochstil.se efter brudtyll!

Svar på tråden Varför e de så dyrt me slöjor och underkjolar??