• Snigel Bee

Varför e de så dyrt me slöjor och underkjolar??

Köpte min klänning ida och underkjol och slöja e ju sååååååååå dyrt!! Jag förstår det seriöst inte! Hur kan en enkel slöja utan något på som dessutom inte ens e lång kosta 1000 nåt! O samma me underkjolen, varför så dyrt??? Vill ha en rätt stor underkjol, har ni erfarenhet av att sy era egna? Blev det bra? Dyrt?
    Funderar på om man inte kan få d uppsytt så att d blir billigare! Va tror ni?

• Svar på tråden Varför e de så dyrt me slöjor och underkjolar??
  • sisssi

Slöja behöver inte vara riktgit så dyrt. Köpte min på tiaror.se i en underbart fin kvalitet ljust ivoryfärgad och den kostade runt 350-400 kr har jag för mig.

• KatjaB

Vad är det för underkjol du ska ha då? har du kollat på tradera?

• Korallbruden

Exlusivt märke eller kina kopia? Min slöja sökte jag efter i tre månader, en timme om dagen på internet då den kostade 7000 kr ny från Pronovisas, 3,5 m med bred spetskant  och ville inte ha noggon tacky kopia . .. vill du ha läckert så kostar det... undertjol kan du fynda nästan gratis från e-bay...

• Greeneyes

Funderar också på att köpa via ebay, men hur vet man om det är rätt modell, storlek och så vidare? Nån med tips? När jag provade min klänning så hade jag en enringskjol med lite tyll nertill tror jag, den funkade bra. Men vad ska man söka efter isf?

• JollyO
    Greeneyes skrev 2010-07-14 09:20:37 följande:
    Funderar också på att köpa via ebay, men hur vet man om det är rätt modell, storlek och så vidare? Nån med tips? När jag provade min klänning så hade jag en enringskjol med lite tyll nertill tror jag, den funkade bra. Men vad ska man söka efter isf?
    One hoop petticoat. Jag köpte en med lycra waistband i ivory från Hong kong för 270 kr inklusive frakt.
  • Ilys2
    Greeneyes skrev 2010-07-14 09:20:37 följande:
    Vill man vara riktigt säker så kan man alltid gå till en affär här i Sverige och fråga o prova. Sen går man till Ebay.
  • Greeneyes

Ilys2 skrev 2010-07-14 11:21:53 följande:
    Vill man vara riktigt säker så kan man alltid gå till en affär här i Sverige och fråga o prova. Sen går man till Ebay.

ah, smart

• Ilys2
    Greeneyes skrev 2010-07-14 11:54:51 följande:
      ah, smart
    Ah ibland får jag till det.

Ska du söka på ebay då heter underkjol Petticoat på engelska.

Svar på tråden Varför e de så dyrt me slöjor och underkjolar??