• Snigel Bee

Varför e de så dyrt me slöjor och underkjolar??

Köpte min klänning ida och underkjol och slöja e ju sååååååååå dyrt!! Jag förstår det seriöst inte! Hur kan en enkel slöja utan något på som dessutom inte ens e lång kosta 1000 nåt! O samma me underkjolen, varför så dyrt??? Vill ha en rätt stor underkjol, har ni erfarenhet av att sy era egna? Blev det bra? Dyrt?
    Funderar på om man inte kan få d uppsytt så att d blir billigare! Va tror ni?

• Svar på tråden Varför e de så dyrt me slöjor och underkjolar??
  • Snigel Bee

Just slöjan e ju svår och få färgen att matcha me klänningen! E nojig över att färgen ska vara för ljus el för mörk! Sen gifter ja mig 11 sep så vet inte om ja hinner beställa därifrån! Har aldrig köpt nåt därifrån, e d krångligt?

• Dolly84

Jag ska hyra underkjol för 350kr och min slöja köpte jag i brudbutiken för 450kr. Så kolla upp om du kan hyra istället...

• Ilys2

Köpte min underkjol på Ebay för 226 kr och det var inklusive frakt. Ebay är en guldgruva!

• KatjaB

jag köpte min underkjol för 795 kr. I flera lager tyll och ivoryfärgad. Tänkte som så att det går ju faktiskt att sälja underkjolen och få en liten slant för den iallafall. Men har du kollat hyrpris på underkjol, det borde ju inte kosta mycket

• Casmel

KatjaB skrev 2010-07-13 17:55:36 följande:
    jag köpte min underkjol för 795 kr. I flera lager tyll och ivoryfärgad. Tänkte som så att det går ju faktiskt att sälja underkjolen och få en liten slant för den iallafall. Men har du kollat hyrpris på underkjol, det borde ju inte kosta mycket

Jag hyr min underkjol med 2 ringar för 500kr...Jag tycker oxå det är sjukt dyrt!!!

• Snigel Bee

Ja, hyrpriset va 900 kr! Och då vill ja ha en som e lite större tom! Köp va 1900!
    Slöjan e ja helt :O åt att det kan va så dyrt!! Inte mkt tyg o så enkel! Varför varför varför så dyrt!!??
    E nyfiken på de här me Ebay! Hmm undra om ja ska ta d därifrån! Vet ju inte ens hur man gör, sen e d väl en chansning me färgen då men!

• Ilys2
    Snigel Bee skrev 2010-07-13 17:49:43 följande:
    Just slöjan e ju svår och få färgen att matcha me klänningen! E nojig över att färgen ska vara för ljus el för mörk! Sen gifter ja mig 11 sep så vet inte om ja hinner beställa därifrån! Har aldrig köpt nåt därifrån, e d krångligt?
    Inte krångligt alls. Jag har köpt både skor, klänning och underkjol där och allt har kommit fort. Man får ju vara lite försiktig och se till hur pass många positiva omdömden och så säljarna har men jag har inte haft några problem alls. Betalar med PayPal som är både snabbt tryggt och säkert.
  • Ilys2

Btw... vi ska gifta oss i augusti och jag shoppar fortfarande friskt till bröllopet. Löpare till bordet osv. Det mesta finns att köpa.

Ett tips kan vara att köpa från England o undvika USA. Det tar längre tid att skicka därifrån och det finns en risk för att du får betala tull på varorna.

• Zia 20090618

Tar sällan mer än 3 veckor. Det  är maxtiden de anger och av de gissningsvis omkring 50 ggr vi har beställt via Ebay (Kina, USA osv) har det bara tagit mer än 3 veckor typ 2 ggr.

Svar på tråden Varför e de så dyrt me slöjor och underkjolar??