• Matildes

Priser på Schalins ringar (Norrskensringarna)??

Har suttit på nätet ett tag och kollat på olika ringar, och jag har som många andra fastnat för serien Norrsken. Den enda sida som har priser utskriva på schalins ringar är ju www.nordstansguld.se så det är mest där jag tittat. Visst kan priserna variera lite mellan olika kedjor och guldsmeder, men man får ju i alla fall en uppfattning.

Är just nu lite inne på Norrsken Himla, som enligt nordstans ska kosta 14729 kr. Sprang in i butiken Guld idag och såg en som liknande Himla, priset var 17900 kr. Tänkte att det måste ju vara den, dom har säkert lagt till lite. När jag bad att få prova så visade det sig att det var Gnistra dom hade där! Enligt nordstans så kostar den 34040 kr! För Himla skulle jag få betala 9000-nånting, kommer inte ihåg exakt. Sen har Guld 50% rabatt också.

Men så nu blir jag ju självklart nyfiken på vad ni andra har fått för priser på Schalins ringar, och gärna då Norrskensringarna. Så om ni ville informera om det skulle det vara kanon =)

• Svar på tråden Priser på Schalins ringar (Norrskensringarna)??
  • RockTroll
    lyckligbrud2011 skrev 2010-08-08 17:41:23 följande:
    Såg nu att de även hade en som heter Virvla som var rätt fin och att de har mkt kampanhpriser i butik, får besöka dem nästa gång vi är i Göteborg :)
    Om man besöker dom i butiken kan man i många fall få ett bättre erbjudande än vad som finns på nätet med :)
  • mamablues

Vill ni få billiga schallins ringar rekommenderar jag www.hedensguld.se ! Har själv tänkt köpa min vigselring där. Urtrevlig personal (över telefon) å de har alltid 27% rabatt på deras ringar. Har inte bestämt än vilken jag ska ha men är inne på Himla, den är så vacker å deras pris för den är 10500:- med rabatten, annars kostar den runt 14000. Så en stor skillnad är det! Sen kan jag även tipsa om ni har guld som ligger i byrålådan hemma som aldrig används, byt in det å tjäna lite pengar! Så ska vi göra, jag har en del guld som jag inte vill ha å det är perfekt tillfälle att sälja det å lägga på en ny ring istället, på så sätt kommer man billigare undan. Sen får man mer för guldet om man handlar där istället för bara säljer det. 188:-/g låg det på i förra veckan och det ändras med dollarns upp och nergång. Tyvärr måste man maila dem om telenummer, men de mailar tillbaka väldigt fort å svarar när man ringer!
    Bara ett tips

• lyckligbrud2011

Tack för tipset mamablues! Känns lite mysko att de inte har ngt telefonnumer utsatt på hemsidan?? Men ska spana in deras hemsida, skiljer ju ändå en hel del. Hur kan de ständigt ha rabbat på ringarna? Kanske har större volymer som de tar in? Är ett av de bättre priserna hitills. Ska nog byta in liute guld, har några gamla ringar jag aldrig använder längre. 

• mamablues

lyckligbrud2011 skrev 2010-08-09 10:50:04 följande:
    Tack för tipset mamablues! Känns lite mysko att de inte har ngt telefonnumer utsatt på hemsidan?? Men ska spana in deras hemsida, skiljer ju ändå en hel del. Hur kan de ständigt ha rabbat på ringarna? Kanske har större volymer som de tar in? Är ett av de bättre priserna hitills. Ska nog byta in liute guld, har några gamla ringar jag aldrig använder längre. 

Jo jag var oxå lite skeptisk mot det oxå men efter att ha pratat med dem tre gånger nu så är jag rätt lugn. De har även en butik i Göteborg som vi ska besöka till helgen. Sen har de lägsta-priset-garanti på schalins ringarna, så hittar du dem billigare någon annanstans får du dem ännu billigare där Så maila dem så får du ett telenummer, jag har ju ett nummer men är osäker på om jag får lämna ut det bara så där. Tror det är bättrw du tar kontakt med dem själv, hoppas du förstår det!

Det är många som har 50% på ringarna men då måste du köpa två, alltså den andra och den billigaste får du för 50% (har själv en sådan butik här i Skövde).

Sen har även de ett av landets högsta pris för inbyte av guld och det är super bra tycker jag! Jag har ca 20g guld hemma å det skulle jag få närmare 4000:- för å det gör rätt mkt på en ring som kostar en del

Sen när jag pratade med dem så berättade de att de har många fler ringar i sin butik än vad som finns på nätet å de är egen design å liknar en del Schalins ringar fast de är billigare.
    Det jag tycker är bra med Schalins är ju att det är svenskt å att palladiumhalten är rätt hög, alltså ett bra guld!

• lyckligbrud2011

Ok, nu känner jag mig lugnare :) Då ska jagmaila dem och sedan  ringa dem.Vill gärna ha solvind eller Norrskens ringen.  Bra att de äve har ringar som inte finns med på hemsidan. Då kan jag ju köpa min ring och en ny/till ring till min kille. Får försöka åka dit i helgen när vi är nere i Varberg.

Förstår att du inte vill/kan lämna ut numret sådär, ingen fara.
    Tack för tipsen, låter otroligt bra!!

• mamablues

Varsegod, det var så lite! Hoppas du får lika bra bemötande som mig! Skriv gärna här sedan hur det gick!!

lycka till!

• Allerts

Hej,

Jag tror att det var Himla jag hittade på nätet förra veckan.

Har bilden på min blogg, www.minbrollopsblogg.se men är inte säker på att det är den. Tror det...

Jag mailade dem och frågade och den kostade 10.000-nånting.

• lyckligbrud2011

Jo det är den. Vilka mailade du till Allerts? Den vill jag ha! :)

• RockTroll
    mamablues skrev 2010-08-08 23:26:05 följande:
    Vill ni få billiga schallins ringar rekommenderar jag www.hedensguld.se ! Har själv tänkt köpa min vigselring där. Urtrevlig personal (över telefon) å de har alltid 27% rabatt på deras ringar. Har inte bestämt än vilken jag ska ha men är inne på Himla, den är så vacker å deras pris för den är 10500:- med rabatten, annars kostar den runt 14000. Så en stor skillnad är det! Sen kan jag även tipsa om ni har guld som ligger i byrålådan hemma som aldrig används, byt in det å tjäna lite pengar! Så ska vi göra, jag har en del guld som jag inte vill ha å det är perfekt tillfälle att sälja det å lägga på en ny ring istället, på så sätt kommer man billigare undan. Sen får man mer för guldet om man handlar där istället för bara säljer det. 188:-/g låg det på i förra veckan och det ändras med dollarns upp och nergång. Tyvärr måste man maila dem om telenummer, men de mailar tillbaka väldigt fort å svarar när man ringer!Bara ett tips
    Hedens guld har för övrigt en policy om att alltid ha lägst pris så om du hittar den billigare någon annan stans så ger dom 10 % rabatt. Hade dom förut i alla fall så hoppas dom inte tagit bort det.
  • lyckligbrud2011

ok, tack. Det låter ju bra :) Ska åka och titta på lokalen på lör och prata menyer - så spännande! Den är jättefin och precis vad vi vill ha!

• mamablues

RockTroll skrev 2010-08-11 13:29:02 följande:
    Hedens guld har för övrigt en policy om att alltid ha lägst pris så om du hittar den billigare någon annan stans så ger dom 10 % rabatt. Hade dom förut i alla fall så hoppas dom inte tagit bort det.

Hehe, det skrev jag i mitt andra inlägg oxå Visst är det bra!! Men sannolikheten att hitta ringarna billigare någonstans är väl kört. Hade du köpt din ring där?

• lyckligbrud2011

Jag ringde båda ställena idag. Hedens guld var ngt billigare samt att de hade en åyerförsäljare i Sthlm vilket skulle passa mig perfekt! Så väntar på svar från dem angående att träffa återförsäljaren :)

• RockTroll
    mamablues skrev 2010-08-11 20:37:09 följande:
      Hehe, det skrev jag i mitt andra inlägg oxå Visst är det bra!! Men sannolikheten att hitta ringarna billigare någonstans är väl kört. Hade du köpt din ring där?
    Nej jag gjorde aldrig det var bara inne och kollade när jag letade förlovningsring. Men jag tänkte kolla upp billigast möjliga och gå till hedens och kräva 10 % billigare haha. Om dom har den policyn borde dom hålla sig till den tycker man. Så hoppas att det stämmer.
Svar på tråden Priser på Schalins ringar (Norrskensringarna)??