• Matildes

Priser på Schalins ringar (Norrskensringarna)??

Har suttit på nätet ett tag och kollat på olika ringar, och jag har som många andra fastnat för serien Norrsken. Den enda sida som har priser utskriva på schalins ringar är ju www.nordstansguld.se så det är mest där jag tittat. Visst kan priserna variera lite mellan olika kedjor och guldsmeder, men man får ju i alla fall en uppfattning.

Är just nu lite inne på Norrsken Himla, som enligt nordstans ska kosta 14729 kr. Sprang in i butiken Guld idag och såg en som liknande Himla, priset var 17900 kr. Tänkte att det måste ju vara den, dom har säkert lagt till lite. När jag bad att få prova så visade det sig att det var Gnistra dom hade där! Enligt nordstans så kostar den 34040 kr! För Himla skulle jag få betala 9000-nånting, kommer inte ihåg exakt. Sen har Guld 50% rabatt också.

Men så nu blir jag ju självklart nyfiken på vad ni andra har fått för priser på Schalins ringar, och gärna då Norrskensringarna. Så om ni ville informera om det skulle det vara kanon =)

• Svar på tråden Priser på Schalins ringar (Norrskensringarna)??
  • Matildes

Kerbaros: Vad roligt! Så härligt när man hittar rätt ring, jag var lite orolig ett tag att jag aldrig skulle göra det. Dom ringde igår och sa att min ring är klar, så ska hämta den i morgon! Woho!

Loanne: Haha tack tack :)

• Dosan12

Hej!

Jag har just varit i Dalsjöfors på Hedbergsguld! Har köpt mig min vigselring! Är sååå nöjd=) Det blev en Himla från Schalin! Kostade endast 12200kr! Inne i stan betydligt mycket mer! Precis samma ring! Rekommenderar verkligen den affären!

• Joanna86a

Det finns fina "kopior" på schalinsringar hos guldsmeden två hjärtan.
    Har inte själv beställt dem, men de jag fick prova var väldigt fina!
    Handgjorda och lite billigare ;)

http://tvahjartan.se/

• RockTroll
    Dosan12 skrev 2010-07-05 17:31:38 följande:
    Hej! Jag har just varit i Dalsjöfors på Hedbergsguld! Har köpt mig min vigselring! Är sååå nöjd=) Det blev en Himla från Schalin! Kostade endast 12200kr! Inne i stan betydligt mycket mer! Precis samma ring! Rekommenderar verkligen den affären!    
    Oj vilken skillnad får nog åka dit för att köpa min solvind som jag absolut ska ha :)
  • KAGK

Jag har tittat på Himla och Passion 0,28 ct i Ängelholm och i Helsingborg. I Ängelholm kostar de 11 000:- + 6 000:-, i Helsingborg kostar de 15 000:- + 8000:-. Är det rimligt eller är det den av "sämre kvalitet" jag har hittat i Ängelholm? Nästan 30% billigare?

• lyckligbrud2011

Är ochså inne på himla i vit guld, så fin! Bor dock i Stockholm så blir att köpa den här i lr i Göteborg då vi ska vigseln i Varberg. Har ni tips på ngn liknande annars ( billigare??)

• RockTroll
    lyckligbrud2011 skrev 2010-08-08 15:52:24 följande:
    Är ochså inne på himla i vit guld, så fin! Bor dock i Stockholm så blir att köpa den här i lr i Göteborg då vi ska vigseln i Varberg. Har ni tips på ngn liknande annars ( billigare??)
    Jag ska köpa solvind i vitguld :) lightversionen av himla typ. Den är sååå fin. Om du ska till göteborg rekomenderar jag nordstans guld, dom har hemsida, vi köpte våra förlovningsringar där och är supernöjd. Dom kan ge ganska bra priser med :)
  • lyckligbrud2011

Ok, ska kika där, Tack för tipset! Har en slät, guldring nu som förlovningsring men fnderar på att byta ut den och endast ha en vigselring.

• lyckligbrud2011

Såg nu att de även hade en som heter Virvla som var rätt fin och att de har mkt kampanhpriser i butik, får besöka dem nästa gång vi är i Göteborg :)

Svar på tråden Priser på Schalins ringar (Norrskensringarna)??