• Matildes

Priser på Schalins ringar (Norrskensringarna)??

Har suttit på nätet ett tag och kollat på olika ringar, och jag har som många andra fastnat för serien Norrsken. Den enda sida som har priser utskriva på schalins ringar är ju www.nordstansguld.se så det är mest där jag tittat. Visst kan priserna variera lite mellan olika kedjor och guldsmeder, men man får ju i alla fall en uppfattning.

Är just nu lite inne på Norrsken Himla, som enligt nordstans ska kosta 14729 kr. Sprang in i butiken Guld idag och såg en som liknande Himla, priset var 17900 kr. Tänkte att det måste ju vara den, dom har säkert lagt till lite. När jag bad att få prova så visade det sig att det var Gnistra dom hade där! Enligt nordstans så kostar den 34040 kr! För Himla skulle jag få betala 9000-nånting, kommer inte ihåg exakt. Sen har Guld 50% rabatt också.

Men så nu blir jag ju självklart nyfiken på vad ni andra har fått för priser på Schalins ringar, och gärna då Norrskensringarna. Så om ni ville informera om det skulle det vara kanon =)

• Svar på tråden Priser på Schalins ringar (Norrskensringarna)??
  • Sofia1978

Köpte Norrsken Nimbus i vitguld på Anderssons Guld på Söder i Stockholm och då hade de 25 % på alla ringar. Tror jag betalade ca 7000 då. Planerar att köpa Norrsken Solvind som vigselring på samma ställe och priset för den där har jag för mig är ca 10000. Kan rekommendera Anderssons Guld, han var mycket trevlig och tillmötesgående.

• Kerbaros

Vilken butik var det som sålde Norrsken Gnistra så billigt?? låter juh helt otroligt =)

• Matildes

mittid: Står inga priser på deras sida

Sofia1978: 10000 kr låter är också billigare än nordstans 13682 kr. Alla sparade tusenlappar är välkomna ;)

Kerbaros: Butikskedjan Guld var det! Har du koll på vad Gnistra brukar kosta på andra ställen? Jag har ju bara dessa två att gå på, 17900 och 34040. En viss skillnad om man säger så.

• xaniara

Nordstans guld har 25% på alla sina schalins-ringar, som dras av från det pris som står.

• Matildes

Xaniara: Rabatt är alltid trevligt, men Guld hade 50% rabatt. Jag hade alltså kunnat fått Gnistra för ca 8950 kr. På nordstans hade det blivit 25500 kr med rabatten. Nu vill jag inte ens ha en Gnistra, men i alla fall! Kul att jämföra priser =)

• mittid

Matildes skrev 2010-06-07 20:34:03 följande:
    mittid: Står inga priser på deras sidaSofia1978: 10000 kr låter är också billigare än nordstans 13682 kr. Alla sparade tusenlappar är välkomna ;)Kerbaros: Butikskedjan Guld var det! Har du koll på vad Gnistra brukar kosta på andra ställen? Jag har ju bara dessa två att gå på, 17900 och 34040. En viss skillnad om man säger så.

Nej man måste ringa och fråga.

• Matildes

Haha ja men det är ju jobbigt! Jag är inte ute efter någon prisjakt, jag vet nog var jag ska handla min ring redan, jag är mest nyfiken på vad andra har fått för prisuppgifter =)

• xaniara
    Matildes skrev 2010-06-07 20:54:34 följande:
    Xaniara: Rabatt är alltid trevligt, men Guld hade 50% rabatt. Jag hade alltså kunnat fått Gnistra för ca 8950 kr. På nordstans hade det blivit 25500 kr med rabatten. Nu vill jag inte ens ha en Gnistra, men i alla fall! Kul att jämföra priser =)
    Ja, det är så man börjar fundera på varför priserna är så höga hos vissa. Nu tillhör jag dem som tycker att hantverk bör få kosta (jämför diskussionerna om brudbuketter och klagomål om hur 'dyra' folk tycker de är), särskilt när man lägger på en värdig timlön ovanpå priset för materialet, men hur går det till här? Hur kan det vara så olika?
  • Kerbaros

Jag har sett Gnistra hos en guldsmed i Sundbyberg och han skulle ha ca 35000 för den. Dessutom oerhört dryg säljare men han kanske hade en dålig dag :P 17000 lät inte helt fel =)

Svar på tråden Priser på Schalins ringar (Norrskensringarna)??