21 augusti 2010
Jag vet att jag inte är ensam...
Jag vet att det kommer fler.
Ska vi "hänga" här tillsammans?
Jag vet att jag inte är ensam...
Jag vet att det kommer fler.
Ska vi "hänga" här tillsammans?
Jag har lämnat över festprogramsansvaret till sambon. Det är skönt.
Åh, I wish I could - jag är alldeles för kontrollig för att fixa det.
Jag tycker det är nog jobbigt att lämna över ansvar till toastfolket:P
Sån är jag...
Cylt: Jag har också svårt med det, men man får träna. Det är en konst att "sluta rädda andra", och att våga släppa taget. Men... hör och häpna... jag har lärt mig att det brukar bli bra även om det inte blir precis så som man tänkt sig.
Här har vi en bra arbetsfördelning:
Sambon letar ring till mig,
jag googlar vin.
Vad ska ni bjuda på för vin?
Startade en vintråd: http://brollopstorget.se/Forum-1-15/m3768183.html
Oj är det bara det nu!! Sist jag räknade var det närmre 100!!
Jaja då e det bara att sätta fart, köpte det sista sminket idag som frisören ska få använda men måste köpa ny bh då den jag hade gick ej ihop med min klänning och den jag ska beställa finns inte kvar att köpa i sverige :( Har dock hittat den på en internetsida från UK men de har endast en kvar i lager i min storlek så håll tummarna att jag får den!
Vi gifter oss oxå 21 augusti, har stött på några av er tidigre. Hopps det är ok att hänga med er framöver.
Vi gifter oss borgerligt utomhus (förhoppningsvis), en hel del börjar bli färdigt men det är säkerligen massor kvar iaf. Det går att läsa och kika på bilder på min sida.
Ska läsa in mig lite på tråden...
Glaca: Impad över att din M2B ska scrappa korten! Vill gärna se dem då jag själv gör mycket sådant. Bild på vår inbjudan finns i galleriet.
Vad har du köpt för klänning till dottern? Jag letar till minh on är 2,5år.
Annat: Vad har du för klänning till lilltjejen?
Stiina: Vi har samma storlek på underkläder! Det är helt hopplöst, jag har "äkta vara" och det låter det som om du oxå har för allt i vår storlek är gjort för implantat och sitter som crap på en! Så tråkigt!
Change har visst vår storlek!!!
Jag har hittat en bystier (?) på Change som faktiskt sitter bra (löstagbara axelband), måste köpa lite "brösttejp" så att allt verkligen hålls på plats. Efter två täta amningar så är det väldigt mkt överfödig hud, har precis fått en remiss till sjukhuset för ev förminskning.
Vet inte vart du bor men danksa Femilet har oxå bra BHar för vår storlek.
Jag har köpt en axelbandslös klänning MEN syr på halterneck både för att jag tycker det är snyggt men även för känslan.
Vi ska fota kl 14 och viger oss kl 16, då fotar vi det sista på vigselplatsen.
Maxiander: AP, vad är det för butik?
JockesFru: Din möhippa låter väldigt lyckad, underbart. Skickade en lista till min "tärna" (kommer inte ha ngn tärna/bestman) på namn och telefon/mejl på dem jag tycker kan kontaktas inför ev möhippa. Då jag flyttade från jämtland till Skåne för 6 år sedan har hon inte kolla på mina vänner från förr, därför listan.
Kvar att göra:
Ring! Eller ringar, det beror lite på...
Klänningen är hos sömmerskan, ska provas igen.
Klänning till dottern, då 2 år 7 mån.
Kostymbyxor och vit skjorta till sonen, då 16 mån.
Vigselprogram- Träffar vigselförrättaren på tisdag, tillveka dem.
Festprogram, innehåll omslag färdiga.
Placeringsskyltar.
Bordsplacering påbörjad men ej färdigställd.
Utsmyckning vigselplats (ev)
Utsmyckning festlokal (måste prata med arrangören)
GiveAway (ngt pyttelitet som detalj till dukningen 10-15 kr/st) Något tips?
Fotografen (gå igenom hur vi vill ha det, leta exempelbilder)
Brudbukett (exempelbilder till lillebror och svärmor som ska fixa den)
Hotell för bröllopsnatten, ska titta på 3st på måndag.
Tårtan: Fyllningar ska provas ut.
Musik till festen: Spellistor.
Ev bil för transport av oss, förslag?
Tackkorten förberedas så det endast är till att sätta in foton.
Sist men inte minst tappa de 2-3 sista kilona (efter midsommar) sitter nu som gräsänkling och käkar ostbågar och dricker en grogg .
Även om jag tycker att mycket är gjort känns det ju som om allt bara är halvfärdigt....