• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Ninnnis

Då är ni alltså i Skåne tisdag till fredag? Vet du när ni befinner er i Malmötrakten? Vi kanske kan planera in en träff? Hur ser det ut för Ingis, Hvidis, EA och Ankan? Någon annan som befinner sig i krokarna? Eller ska vi ta det i Helsingborg så kan Lanovia kanske också komma ner?

*hur många ? kan man ha i ett inlägg?*

• Ninnnis

Har lyckats ändra textstorleken och typsnittet på min dator, mycket irriterande.

• Ninnnis

Daa skrev 2010-07-01 08:05:38 följande:
    HIIIhihi! Det ska bli så roligt! *viftar med händerna av förtjusning och hoppar upp och ner* (litegrann i stil med Ninnis presentationsbild )

• Fru sy

Daa skrev 2010-07-01 08:22:49 följande:
    Fredag till söndag tänkte vi drälla omkring i Kalmartrakten. Det vore jätteroligt om vi kunde styra upp en träff där också.  

Är det fredag till söndag nästa vecka? Då är vi ute och åker på semster, mannen skall simma vansbrosimningen och jag skall heja på. Sedan kör vi runt lite och hälsar på kompisar...

• Daa

Jomen nog är det ju den helgen... 9-11 juli.
    Betyder det att ni också måste komma på Norrbottenssemester?

Fru sy skrev 2010-07-01 10:55:31 följande:
      Är det fredag till söndag nästa vecka? Då är vi ute och åker på semster, mannen skall simma vansbrosimningen och jag skall heja på. Sedan kör vi runt lite och hälsar på kompisar...

• Daa

Har just bokat ett hotell i Malmö, från tisdag till fredag, så där kommer vi att vara en hel del. Onsdag kväll är den enda tid som vi har bokat upp än så länge.

Vi åker till Malmö när vi har hängt i Götelaborg och lanovias lilla E kanske har hunnit bli less på oss, de där människorna som pratar så konstigt.

Ninnnis skrev 2010-07-01 09:19:26 följande:
    Då är ni alltså i Skåne tisdag till fredag? Vet du när ni befinner er i Malmötrakten? Vi kanske kan planera in en träff? Hur ser det ut för Ingis, Hvidis, EA och Ankan? Någon annan som befinner sig i krokarna? Eller ska vi ta det i Helsingborg så kan Lanovia kanske också komma ner? *hur många ? kan man ha i ett inlägg?*

• Fru sy

Daa skrev 2010-07-01 12:02:22 följande:
    Jomen nog är det ju den helgen... 9-11 juli. Betyder det att ni också måste komma på Norrbottenssemester?  

Ja det betyder nog det. Kanske får bli planerna till nästa sommar.

• passionsblomman

Ikapp!
    Här är jag! Nätt och jämnt höll jag på att säga, för det är vaaaaaaaaaarmt och jag smälter nästan bort. Idag är vi inne nmin son och jag, för jag har en mycket svullen och värkande hals, och blir helt snurrig om jag går ut. Sonen lyckades bli den enda som undkom smörj med solskydd på stranden i förrgår när vi var ute HELA dagen alla de 13 kvarvarande sedan vi lämnat morfar vid bussen. Alltså sviiiiiiiiiiiider det på sonens axlar och jag har gruvligt dåligt samvete OCH är arg på min sambo över att vårt eget barn inte blev insmord.

Alla har åkt nu och det är väldigt tomt och konstigt när vi ju varit huset helt fullt från onsdag till onsdag. Vi har haft det jättebra! Allt har flutit på och alla har hållit så sams man kunde begära och inget värre än en dags migrän för ena gästen har inträffat.
    SHIT vad med mat det går åt och vad man står och står och står hela dagarna när man roddar hela grejen med allt från frukost till picknick, middag och allt däremellan. Jag är alldeles öm i trampdynorna!

Fantastiskt roligt är att vi tre systrar på pappas sida ÄNTLIGEN och först i vuxen ålder faktiskt tillbringat lite ordentligt med tid tillsammans och hunnit PRATA lite med varandra mitt bland alla bestyr med småbarn, hundvalpar, matlagning och disk. Kusiner som aldrig tidigare träffats har lekt i hela huset och trädgården, badat och njutit av sommaren och räknat myggbett, käkat godis och nattsuddat.
    Huset känns precis som det vi ville att det skulle vara: en plats att mötas, umgås och bara vara på. Och äta och dricka gott.

Tyvärr jobbade min sambo ju hela midsommarhelgen, så jag har kört ett rätt hårt race själv-även om vi alla givetvis hjälpts åt. Jag är ganska rejält sliten just nu med den här sommarförkylningen eller vad det är och riktig ordentlig sömnbrist-det blir så när man har massor att ta igen och inte kan prata riktigt ordentligt förrän åtminstonde de minsta barnen lagt sig.
    Hur som helst-vår midsommar kunde inte ha blivit mycket bättre och det är jag så GLAD över! Det enda jag hoppas är att min sambo nästa gång verkligen kan få vara ledig och vara med på riktigt och inte bara en stund på kvällarna.

• Daa

Blommis: det låter härligt (givetvis bortsett från allt det där mindre bra, men i stort låter det härligt) *också glad över Blommis midsommar*

• Daa

Typiskt att ni är borta då vi är i trakterna.
    Men här uppe kan sommaren vara riktigt fin, så det är bara att styra kosan norrut nästa sommar.
    Och Vansbro är inte fel det heller, så ni får säkert en toppenhelg. Bara maken din slipper kallsupar.

Fru sy skrev 2010-07-01 12:16:17 följande:
      Ja det betyder nog det. Kanske får bli planerna till nästa sommar.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...