Ikapp!
Här är jag! Nätt och jämnt höll jag på att säga, för det är vaaaaaaaaaarmt och jag smälter nästan bort. Idag är vi inne nmin son och jag, för jag har en mycket svullen och värkande hals, och blir helt snurrig om jag går ut. Sonen lyckades bli den enda som undkom smörj med solskydd på stranden i förrgår när vi var ute HELA dagen alla de 13 kvarvarande sedan vi lämnat morfar vid bussen. Alltså sviiiiiiiiiiiider det på sonens axlar och jag har gruvligt dåligt samvete OCH är arg på min sambo över att vårt eget barn inte blev insmord.
Alla har åkt nu och det är väldigt tomt och konstigt när vi ju varit huset helt fullt från onsdag till onsdag. Vi har haft det jättebra! Allt har flutit på och alla har hållit så sams man kunde begära och inget värre än en dags migrän för ena gästen har inträffat.
SHIT vad med mat det går åt och vad man står och står och står hela dagarna när man roddar hela grejen med allt från frukost till picknick, middag och allt däremellan. Jag är alldeles öm i trampdynorna!
Fantastiskt roligt är att vi tre systrar på pappas sida ÄNTLIGEN och först i vuxen ålder faktiskt tillbringat lite ordentligt med tid tillsammans och hunnit PRATA lite med varandra mitt bland alla bestyr med småbarn, hundvalpar, matlagning och disk. Kusiner som aldrig tidigare träffats har lekt i hela huset och trädgården, badat och njutit av sommaren och räknat myggbett, käkat godis och nattsuddat.
Huset känns precis som det vi ville att det skulle vara: en plats att mötas, umgås och bara vara på. Och äta och dricka gott.
Tyvärr jobbade min sambo ju hela midsommarhelgen, så jag har kört ett rätt hårt race själv-även om vi alla givetvis hjälpts åt. Jag är ganska rejält sliten just nu med den här sommarförkylningen eller vad det är och riktig ordentlig sömnbrist-det blir så när man har massor att ta igen och inte kan prata riktigt ordentligt förrän åtminstonde de minsta barnen lagt sig.
Hur som helst-vår midsommar kunde inte ha blivit mycket bättre och det är jag så GLAD över! Det enda jag hoppas är att min sambo nästa gång verkligen kan få vara ledig och vara med på riktigt och inte bara en stund på kvällarna.