• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Daa

lanovia: vi åker från Karlstad på morgonen, så rimligtvis bör vi vara i dina trakter ganska lagom till sen lunch. Men jag skickar ett sms när vi vet hur dags vi egentligen kom oss iväg.

Ninnis: kul med långritt! Bara vädret är bra, ja. Nu är det inte lång tid kvar på arbetsdagen *peppar*

Andbeyond: Bra vecka. *gör tummen upp*

*vinkar till empa*

• Ninnnis

Tack för pepp, Daa! Har skäggmannen blivit semesterledig nu?

Hur mår du, förresten?

• Daa

Ninnis: jo, för några timmar sedan sade han tack och hej så länge till jobbet. Han hälsar för övrigt att han just nu faktiskt är lite skäggig.

Jag mår ganska bra idag, tack. Flänger omkring och försöker lägga fram allt som måste med. Som vanligt tror jag att det kommer att bli för mycket kläder av någon sort och för lite av någon annan. Får väl sålla lite senare.
    Lite fundersam just nu hur det egentligen kommer att gå att fara längs vägarna när formen skiljer sig så mycket från en dag till en annan. Men som maken sade: Blir det för jobbigt åker vi hem.

• Sonja68

Så klok strategi din make har. Lyssna på din kropp. Blir det för jobbigt, åk hem. Men det kommer gå bra ska du se. Ibland kan det räcka med att få lite frisk luft, sova en stund osv så är man redo igen

Ninnis, hoppas huvudvärken går över.

Jag har värsta mensvärken och känner mig lite ynklig och övergiven, nu när maken väl åkt iväg så var det inte så där jätteskönt som jag föreställde mig Kommer sakna honom ♥.

Han var så schysst igår och lagade middag till ungarna, körde mig till festen, hämtade mig på kvällen efter att han nattat flickorna och de sov gott. När jag kom hem hade han röjt undan ALLA kastruller och stekpannor och allt från middagslagningen (han brukar annars lämna hela spisen och diskbänken full med all bråte, när han lagar mat), och han hade tömt diskmaskinen. För er låter det förstås som en självklarhet att era män gör detta, men för min make så är det långt ifrån en självklarhet... Så jag blev jätteglad och förvånad. 

• ingenjörsbruden

andbeyond skrev 2010-07-02 13:12:20 följande:
    Hej Mirakel konstaterat! Är så himla glad att jag knappt kan sitta still! *håller tummarna för fry Sys uppvärmning*

GRATTIS!!!! va härligt!!!

Ridåläser lite i tråden...men hinner inte med för 5 öre....
    Bella far runt i hela huset...i morse rymde hon ut...trillade nog över tröskeln till entredörren o la sig på rygg på trappan (jag vädrade m korsdrag)....iofs bara ett steg ner...men ändå....jag får hålla tempot uppe!
    Samtidigt har syrran det jättekämpigt.....med barnen o maken.....han har inte slagit henne igen.....isådanafall har hon inte vågat berätta det...men ja...det är mkt på den fronten osså.....

Men jag tror jag såg att ni skulle ner nästa vecka eller?!
    Tyvärr kör vi nog nästan om varandra....jag o syrran sticker till Östergötland o skärgården med barnen o myser där mån-fre.
    O så ska jag hälsa på gamla klasskamrater...

Nä...nu hör jag hur Bella plockar ut dvd-filmer....suck!

Massa pussar t er alla!

• Daa

Kram på dig, Sonja. Desto roligare när maken kommer hem igen. *kramar om en gång till*

Ingis: jobbigt för din syster att det är så kämpigt. Det är så skönt att hon har dig. *kramar* 

Typiskt att ni drar iväg när vi kommer ner. Det verkar som om det är ett helt gäng som måste åka på Norrbottenssemester nästa sommar!
    Sonja och jag får hitta nåt schysst ställe och rodda ihop en redig trådträff med makar, barn och hundar huller om buller.

• Leksi

Ååååå!!! GRATTIS Andbeyond till lilla miraklet!! Så härligt! Nu får ni fira ordentligt i Lissabon!

• Sonja68

Ingis, tänkte precis som Daa att det är tur att din syster har dig. Har själv gått igenom liknande som hon går igenom, men då hade jag inga barn, och jag hade önskat jag hade en sån syster som du som stod upp för mig då, när jag var svag. Min bror ställde upp, när jag väl bröt mig loss, men INNAN dess hade jag behövt en syrra som du ♥

Daa: helt klart måste vi anordna Megatantträff i Norrbotten nästa sommar, precis som du beskriver. Och jag vet ett perfekt ställe där man kan bo i husvagn, tält, stuga, hotell och barn och makar och hundar kan ha hur kul som helst. Norrlands Riviera!!! Tjohoooo!!!

Maken har kommit fram till Levi och polarna från MOskva som redan är där, har redan dragit upp harr, gädda och forell

• Fru sy

Grattis Andbeyond!! Vad häftigt att dett tog sig på första försöket!!

Här är en som är så öm i brösten att det gör ont så fort något kommer emot, tex täcke eller en tröja. Riktigt jobbigt. Ni som tagit älspruta, har ni oxå haft såhär? Och hur länge höll det i sig isf? Tog ju sprutan i måndags och det har bara blivit värre och värre för varje dag...

• Fru sy

Nu skall jag ta mig iväg till marknaden jag skall stå på, första dagen idag. Håll gärna tummarna för att det kommer köpsugna och gärna för mitt ägg oxå

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...