• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

Och förresten, bara maken som kommer när jag fyller år (har visserligen bara skickat ut till familjen än så länge) . Börjar jag låta som de hysteriska brudarna här inne på BT nu?

• Lapinette

Jag provade aldrig scrath, scratch på mina ägg. Fast det är nog det enda jag inte provade . Och det där med att bli gravid bara man bestämmer sig för att adoptera verkar inte heller fungera.

• Fru E

Nenne-men hur i hela frigen vet man om skalet är för tjockt eller för tunt vet du varför de gjorde AH på ert

• nennesjuttioåtta

Lappis – trist när folk inte svarar!  

EA – det ser nog embryologerna, vad jag har läst så gör det AH på kvinnor över 40 och de som gjort många försök eller har tjocka skal (det ska vara lika tjockt runt om). Så en kombi av det senare, antar jag. 3:e insättningen och dåliga resultat på de första, samt att de kanske såg tjockt ut när de hade tinat det?

• Lapinette

nenne - det är bara till min mamma och bror än så länge men jag hade ju hoppats på jubel och svar direkt! När maken ringde från Tel Aviv så beklagade jag mig så åtminstone han gick in och läste sina mail och skrev att han skulle komma.

• muggles

Lappis: de kommer säkert, de är väl lite sega med att svara bara. Jag brukar alltid svara direkt när jag får en inbjudan, mest för att slippa komma ihåg datumet när svaret ska vara inne. Men jag har en kompis som besvarar VARJE inbjudan med "när måste jag senast lämna svar" vilket är otroligt irriterande ibland. "Säg ja direkt för en gång skull människa!"

• nennesjuttioåtta

lapinette – trist iaf! Men vad gullig make som svarar att han kan komma ! Hur blev inbjudan då, med ostdoft i mailet?!?

• muggles

Nenne: aha så skalen kan BLI för tjockt också - tänk vad man lär sig här! Jag tror banne mig vi är mer pålästa än vissa gynekologer ibland!

• nennesjuttioåtta

muggles – ja de där klåparna ska man då inte fråga om man vill veta något, hahahah! 

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen