• Filippa

Hur dyr ring?

Hej!

Jag undrar hur mycket ni har gett för:
    1) förlovningsringen till tjejen
    2) vigselringen till tjejen

• Svar på tråden Hur dyr ring?
  • Smultronpuss

1 2000 kr.
    2 16500 kr. Är inte gift än, men det är den vi valt ut.

• Parkett

Vi har beställt våra ringar hos en guldsmed, inte en guldaffär på stan, och fick båda ringarna för 2500, halva priset!

• Parkett

Smultronpuss!

Kommer du att våga använda vigselringen? Skulle själv vara dörädd att någonting skulle hända om jag hade en ring för 16500.....

• Unga Fröken

Vi förlovade oss för en vecka sedan och jag fick min drömring. Den kostade 15.500 kr. Och i maj gifter vi oss. Vigselringen vi har sett ut kostar 21.000 kr. Jag har världens underbaraste fästman!

• myset

Hej
    1: 4500
    2. ca 25 000

Unga fröken: Hur ser dina ringar ut, nyfiken bara....

• Unga Fröken

Min förlovningsring är en Engelbert i vitt guld med en diamant. Och min blivande vigselring är också en Engelbert i vitt guld med briljanter runt hela (finns i olika bredder). Den jag har valt är ganska smal, risken finns att det blir för smäckigt och glittrigt annars.

• ijkå

Jag har hämtat våra ringar idag så jag har stenkoll på priserna. Vi köpte nya tjockare förlovningsringar också. För min betalade vi 1145:- och för hans 2050:-. Till vigselring tog vi en likadan som förlovningsringen och satte i 3 små diamanter. Kostnad 2980:-.

• *sessan*

Kalla mig naiv, men jag trodde aldrig att vigselringar kostade så mycket. När jag gifter mig ska jag lägga mer pengar på en resa än på ringen.

• KUS

1) Ingen aning, det var han som köpte och betalade:)

2) 4500 kronor

• safety

KUS!
    Jag har för mig att du har en liknande förlovningsring som jag, vitguld med raka kanter, 4 mm bred. (Jag fick också min som en överraskning, visst var det underbart!)

Jag har sån beslutsångest över vigselringen och blev lite nyfiken på vad du valt? Har du någon bild?

kram
    Safety

Svar på tråden Hur dyr ring?