• Filippa

Hur dyr ring?

Hej!

Jag undrar hur mycket ni har gett för:
    1) förlovningsringen till tjejen
    2) vigselringen till tjejen

• Svar på tråden Hur dyr ring?
  • ASFR

jag har bara en ring som ser ut som två och den kostade 36 000 kr. Vi hade andra förlovningsringar från början som jag kan tänka mig att vi betalde 2000 kr för och så bytte vi när vi gifte oss. Så de ligger hemma i lådan. Min mans ring kostade 8000 kr. Helt slät i mattslipad vitguld.

• luxen

Förlovningsring ca 6000kr
    vigselring 13500kr

• Therése

Min förlovningsring ca 2 500 kr, vigselringen 12 600 kr med 1,10 ct diamanter. Båda egendesignade och handgjorda!

• Honey Bunny

Förlovning:3 000 kr styck
    Vigsel:13 000 kr

• Ettolrach

Förlovningsringen 995 kronor, slät guldring.

Vigselringen, 6.350 kr, guld med sju diamanter på sammanlagt 0,3 carat, ritad av mig i samråd med guldsmeden.

• Taino

Jag tycker inte att man ska köpa förlovningsringar under 500 kr/st. De är oftast väldigt tunna och det är lätt att de tappar formen efter några år. Vigselringen behöver inte kosta en förmögenhet. Oftast kan man som lekman inte se skillnad på hur många karat det är i diamanterna. Köp det som känns bra för dig/er både utseendemässigt och ekonomiskt.

• Mrs C

Förlovningsring: 3 000:-
    Vigselring: 30 000:-

• maddestoltz

Hej!

Våra förlovningsringar gick på 2000 kr tillsammans. Min vigselring kommer kosta 400, men då hade jag gult guld som jag smälte ner till en slät ring och en slät vitguldsring med briljant som jag lade utanpå (matrialet ärvt) och betalade abra för arbetskostnaden för ringen.

Till Gift ia: Vad är det egentligen för fel på att köpa ett erbjudande för tex 1 kr eller 99 kr? Min bror och hans tjej köpte ett erbjudande båda ringarna för 699 kr plus gravyren 50 kr ringen, jag ser då ingen skillnad alls på deras ringar o min förlovningsring, alla släta. Det inte priset som värdet och tanken sitter i eller hur? Bara för att en ring komstar mer betyder det väl inte att man älskar ngn mer för det?

• MIM

Hallojsan!

Vi köpte hamrade förlovningsringar, min kostade ca 2500 hans ca 3200 (hans var bredare)

Vigselringen 6500
    Den är specialbeställd med hamrad ring och en ohamrad överliggare i vitguld som går över båda ringarna. Bakom förlovningsringen in mot handen längst ut på överliggaren sitter en sten. Stenfästet går ner på sidan av förlovningsringen så att överliggaren håller ihop ringarna men de är inte ihopsatta.

Jag är mycket nöjd med min ring och väldigt glad att vi gick till en guldsmed som gjorde egna ringar.
    Just eftersom vi ville ha hamrade ringar blev urvalet av vigselringar väldigt litet. Och det var väldigt roligt att gå till någon som hade konstruktiva idéer och inte bara sa att detta är de ringar vi har.

Så satsa på att gå till en guldsmed med egentillverkning, om inte annat för goda idéer, sen kan man säkert hitta en sån ring man kommer fram till att man vill ha på något annat ställe.

mim

• Lill Anna  8/7-04

Min förlovningsring: 1100kr (1999, idag kostar den 1500)

Min vigselring: ca 3000 kr, ink gravyr och arbete (egendesignad ring)

Svar på tråden Hur dyr ring?