• Filippa

Hur dyr ring?

Hej!

Jag undrar hur mycket ni har gett för:
    1) förlovningsringen till tjejen
    2) vigselringen till tjejen

• Svar på tråden Hur dyr ring?
  • Rita

Våra var ganska dyra, men vi satsade pengar på ringar istället för fest. Tillsammans gick alla 4 ringarna på ca 35 000:-, varav min vigselring kostade ca 24 500:-. Min man har en vigselring i vitt guld och en förlovningsring i rött. Min förlovningsring är också i rött och vigselringen i vitt med 5 brillianter.

• Johanna = en lat kock

2400 kr för båda!

men då använde vi gammalt guld och egen design

• Anna-Panna

1. 6000:-
    2. 7000:- (och då hade jag lämnat in guld det räckte till hela ringen

Min m2b förlovningsring kostade 6000:-
    /A

• anncaBq

Förlovningsringarna har jag ingen aning om, faktiskt... Skulle tippa på ca 5000:- för båda.

Min vigselring med en 0.10ct briliant gick lös på ungefär 5000:- hans ca 2000:-

• skenan

Våra förlovningsringar gick på ca. 4.500 tillsammans. De är i vit guld.
    Någon vigselring har jag inte och det kommer nog dröja ett par år till!!
    Vi förlovade oss 4/7 - 03

• 12/6-04

Förlovningsring: 3200:-
    Vigselring ca 6000:-

• MissK

Min förlåvningsring gick på ca 1200kr
    och vigselringen exakt samma fast inköpt på annat ställe kommer kosta ca 1150kr

/K

• Fru Fialoppa

Förlovningsring från Hallbergs Guld i klassisk modell. Kommer inte ihåg pris.
    Kanske 99:- för hennes och ca 2000:- för hans.

Vigselring i vitguld med 7 st 0,12 ct TW/VS, totalt 0,84 ct 16 000:- inkl. 20% rabatt. Ring värderad till ca 20 000:-
    Såå fiin är den!

• Syster Sol

Min förlovningsring kostade ca 3500:- specialgjord av guldsmed, rött guld.

Vigselringen skulle kostat 14 000:-, men eftersom vi känner honom väl ska vi betala 10 000:-. 1st 0,25 ct och 6 st 0,02, min blivande har designat den själv, samma guldsmed som gjorde våra förlovningsringar har gjort den, vitt guld.
    Den blev SÅ VACKER!!!!

Min blivande ska också ha vigselring även den i vitt guld.

• Signatur

Förlovningsringen gick på 2500kr och vigselringen kommer nog att landa runt 10000 kr. Vi har inte riktigt bestämt oss än.

Svar på tråden Hur dyr ring?