Hur dyr ring?
Hej!
Jag undrar hur mycket ni har gett för:
1) förlovningsringen till tjejen
2) vigselringen till tjejen
Hej!
Jag undrar hur mycket ni har gett för:
1) förlovningsringen till tjejen
2) vigselringen till tjejen
Måste bara berätta.....jag förlovade mig 1997 och varken jag eller sambon hade speciellt gott om pengar eftersom vi var väldigt unga, 19 resp 21. Vi köpte våra ringar på Guldfynd, bägge ringarna kostade runt tusenlappen. Idag kostar de lite mer, kanske 1400:-. Ringarna är av märket FU, Fleming Uziel och de är 3 mm breda. Formen är exakt lika bra som när jag för snart sju år sen satte den på fingret! Det är nog väldigt olika hur ringarna blir, jag har ex en ring med en diamant i som verkligen har tappat formen och den kostade ett par tusen!!!
Varför ska man inte kunna nappa på tex Guldfynds erbjudande om att man får hennes ring för en hundring?? Tycker man om ringarna är det väl inga problem med det?????
Jag kom ine ihåg vad förlovningsringen kostade men vigselringen kostade 7200:-
Det är en smaksak hur mycket man vill lägga på ringen. Men jag anser att maninte ska ha fördyr ring så man inte vågar att ha på sig ringen.. Sen måste man trivas med den..
Förlovningsringen 2000:- och vigselring har jag ingen! Men när det blir dags hoppas jag att jag kan strunta i priset och bara bry mig om vilken som är bäst. Men vi får se hur det blir!
Förlovningsringen kostade lite över 4000 kr och vi hade tänkt att lägga 20000 på vigselringen men vi fick vad vi ville för 17900kr!!! Ringarna är i rött guld och är handgjorda. Vigselringen har 5 princesslipade diamanter.
Våra ringar kostade 2 000,- i arbetskostnad, vi använde gammalt byrålådsguld.
Vigselringen kostade 6 200,- med fem 0,04 ct diamanter, men jag har i efterhand lagt till två till (ca 900,-/st)
Vigselring och morgongåve ring kostade ca 4000kr.
Min förlovningsring är en 18 k. vitguld med 5 diamanter 1,00 ct och kostade precis under 20 000:-
Min vigselring är samma modell, fast större diamanter och lite, lite bredare. Priset vet jag inte exakt, då jag bara valde ut en ring och som min man köpte. Skulle gissa på runt 50-55.
Våra förlovningsringar kommer kosta dryga 9300 tillsammans. När vi gifter oss kommer jag inte köpa en till för förlovningsringarna är så speciella att det bara skulle se rörigt ut. Däremot ska jag sätta på diamant/er och det kommer väl att gå på ca 2-3000:-. Är det fler som bara har en vigselring eller är det ovanligt?
75an: Jag gifter mig den 30 augusti och jag kommer bara att ha en ring.
Jag tar av mig förlovningen och kommer att använda en ring med sju stenar istället. Den är lite mer rejäl.
Min förlovningsring gick på runt 1000:-, men då var det "rea". Ringarna är ganska tjocka och stabila och har efter 3 års flitigt användande inte blivit mer än repig.
Vigselringen skulle hamna på 16-18 000:- (Om vi beställde den hos guldsmeden i Sverige). Så vi köpte diamanterna i Antwerpen för 6000:- (men de är värda runt 13 000) så ringen kommer nog hamna på runt 10 000!! :) Vi kommer alltså "spara" runt 6-8 000! :)
Fast, iofs... spara och spara... det kommer väl bli så att jag gör om min förlovningsring också så det totala priset för bägge hamnar nog på 18 000:-.