Hur dyr ring?
Hej!
Jag undrar hur mycket ni har gett för:
1) förlovningsringen till tjejen
2) vigselringen till tjejen
Hej!
Jag undrar hur mycket ni har gett för:
1) förlovningsringen till tjejen
2) vigselringen till tjejen
Vi gav 99 för min förlovningsring. Det var ett speciallerbjudande. Den är 18 karats guld och slä.
Min vigsel är värd 1995 men kostade 1495 eftersom det var rabatt. Den har fem diamanter och är i 18 karats guld.
Ville inte slänga hur mycket pengar som helst på en ring.
Förlovningsring: 6000 kr
Vigselring: Inte aktuellt ännu (om tre år kanske) men jag kan tänka mig att vi lägger ca 10-13000 kr på den.
1200 på min förlovningsring: slät, rött guld
11000 på min vigselring: vitguld, två ringar, totalt 11 stenar
Förlovningen gick på 2.800
Vigselringen håller på att göras nu och ligger på ca 22.000
3000:- för förlovningsringen (med rabatt)
Ärvd vigselring
Förlovningsringen runt 8000
och vigselringen runt 24500. E inte riktigt säker för min man köpte men det här är priserna han har antytt..
Min förlovningsring kostade (liksom makens) 1500:- för fem år sedan. Vigselringen gick på 5400:- (men vi hade bestämt att den fick kosta "vad den ville" eftersom jag ska bära den varje dag resten av livet!
vår story är helt enastående. vi hade satt en budgetpå 25`på förlovningsring. har kollat överallt och inte hitta ngt. sedan såg jag i ett skyltfönster en ring som jag älskade....gav en hint till min blivande att den var det vackraste..... när han sedan friade så köpte han det..och HÖR OCH HÄPNA.. 1750KR!!!!!!!
Vi ska båda ha vigselringar....
Min förlovningsring var jättebillig, tror man fick den för en krona om man köpte hans, tror båda gick på runt en tusenlapp på den tiden!
Vigselringarna kommer kosta runt 12 000:- för båda!!!
Vi har hittat ett par vi har fastnat för och kommer troligtvis köra på dem eftersom de är så fina!!
Våra förlovningsrinar kostade 3000 kr ihop (jag vägrade köpa på ett sånt där fånigt erbjudande där *hennes ring endast 1 kr, eller 99 kr*- varför liksom??? )
Min vigselring kostade 6200 kr, ett pris vi båda är nöjda med.