Hur långt mellan förlovning och bröllop?
Jag undrar om det finns någon bestämd tid efter en förlovning som man ska gifta sig? Ex två år efter förlovningen eller samma år?.
Någon som vet, eller vill dela med sig hur ni gjorde?
Jag undrar om det finns någon bestämd tid efter en förlovning som man ska gifta sig? Ex två år efter förlovningen eller samma år?.
Någon som vet, eller vill dela med sig hur ni gjorde?
1 år och 10 månader, vi var tillsammans i nästan åtta år innan det blev nån förlovning....
vi förlovade oss 2009 februari och gifter oss 2010 maj dvs 14månader efteråt. Har hört att förut sades det att paret skulle gifta sig inom ett år efter förlovningen men det är nog inte många som gör det.
Det finns inga regler och glöm det där med 1 år - se bara på Victoria och Daniel
Nervöst nog men jag hoppas vi gifter oss efter nästan 3 års förlovning och det börjar dra ihop sig att få datum bestämt i så fall.
vi gifter oss sju månader efter att vi förlovat oss, jag tycker man ska gifta sig inom ett år när man förlovar sig. Ringen betyder bröllop på g ;)
vi förlovar oss inte :) känns hur bra som hellst! o dessutom slipper vi "slösa" pengar på ett par ringar som egentligen inte behövs. bättre att lägga dom pengarna på bröllopet för den summan drar ju lätt iväg.
Roligt att se hur olika alla tänker. Hihi vi var lite otåliga som ändrade datum men är så himla glad för det! När man väl börjat planera går det av bara farten och att vänta ett år och fyra månader känns som en evighet, åtta månader passar oss betydligt bättre och det är faktiskt alldeles perfekt lagom. Vet inte vad jag mer hade kunnat planera om vi haft längre tid på oss. Hade nog blivit likadant ändå, förutom att vi fått ha nått varmt att komplettera kläderna med oss beroende på vädret.
www.maxiander.se/
Först vill jag säga att det är upp till var och en!
Förlovning för mig är att stå med ett ben på varsin sida om mål linjen, man binder sig inte till någon genom att bara förlova sig.
Jag har alltid tyckt att gifta sig och skaffa barn är bland det största man kan uppleva med sin partner.
Ett löfte om att dela mitt liv på alla plan med min älskling, mycket hör till det juridiska och att leva lite på samma villkor men också att visa kärleken med allt detta.
För våran del så var det frågan om att gifta sig när vi kände att ekonomin och tidpunkten stämde.
Det blev redan efter 6 månader från början tänkte vi 1 1/2 år.
..mina föräldrar gifte sig nyligen efter att ha varit förlovade i över 25 år:)
Vi gifter oss på vår 5-årsdag (från när vi träffades 1a gången) 2 barn och ett hus senare var jag minst sagt övervänt på att han skulle fria vilket skedde i mars i år så jag tänker inte vänta i flera år till utan vi gifter oss 5 månader efter förlovningen
Vi gifter oss exakt ett år efter att han friade :) Lite slumpen men ganska kul!
Förlovningen var på vår ettårsdag i april -09 och vi gifter oss i juli, efter två år och tre månader tillsammans, exakt på dagen B-)
vi gifter oss 3år efter förlovning, (3år och 3 veckor för att vara exakt)
varit tillsammans i nästan 8år när vi gifter oss... :)
Förlovning är både för mig och min fästman ett tydligt löfte om äktenskap. Vi hade önskat att kunna gifta oss inom ett år men ekonomin satte käppar i hjulet. Vi förlovade oss den 29 april 2009 (efter elva månader tillsammans varav åtta som sambos!) och gifter oss den 4 september i höst, 3 år och 3 månader efter vi blev ett par :)
Vi gifter oss nu i juli 2010, tio månader efter förlovningen. För oss var det viktigt att påbörja bröllopsplaneringen direkt efter förlovningen, enligt "tradition" (eller iaf tror jag att det är en tradition, men alla gör självklart vad som passar dem).
När vi gifter oss har vi varit ett par i ett år och fem månader ungefär (snabba ryck!).
Vi har inte bestämt någon tidpunkt för bröllopet än, men förhoppningsvis blir det inom π (pi) år från vår förlovning (det är sambon som skämtsamt satte denna gräns när folk började fråga...). Ett datum som jag tycker vore bra är vår tioårsdag, det blir i så fall nästan 2,5 år efter förlovningen.
Vi förlovade oss 8 mars i år och gifter oss i slutet av aug. Ville med gifta mig inom ett år.
Vi gifter oss 4 år 362 dagar efter förlovningen. Endast pga av pengar som det tagit så länge, vi hade gärna gift oss tidigare... Kommer ha varit tillsammans 6½ år (- 3 dagar) då vi gifter oss.
Vi kommer ha sex månader mellan. Har varit tillsammans i fem år då.
Vi gifter oss den 21/8 i år, förlovade oss 21/8 -08 så det blir exakt två år.
Jag vill först förlova mig, sen gifta mig inom ca ett år. Och till sist skaffa barn!
Prinsen och jag är så sugna att vi smäller av på att förlova oss! Efter mer än tre år tillsammans blir det nu äntligen någon gång i sommar, hurra! :) Bröllop ligger dock längre fram i tiden, vi siktar på 2012, på grund av både ekonomi och andra praktiska omständigheter.
Spännande att se att alla gör så olika!