• Lyckligflicka

Hur långt mellan förlovning och bröllop?

Jag undrar om det finns någon bestämd tid efter en förlovning som man ska gifta sig? Ex två år efter förlovningen eller samma år?.
    Någon som vet, eller vill dela med sig hur ni gjorde?

• Svar på tråden Hur långt mellan förlovning och bröllop?
  • pettan

Vi gifter oss ca 3 år efter förlovningen! Min m2b friade så vi har alltid veta att vi ska gifta oss men ekonomin har gjort att vi inte kunde gifta oss tidigare!
    Jag har varit utan jobb/timanställd väldigt länge vilket vi inte trodde skulle bli så vi hade gärna gift oss tidigare! Men bättre sent än aldrig!

• BlackWIngedAngel

Det kommer bli samma för oss! :)

rosesarered skrev 2010-03-30 20:00:45 följande:
    Vi gifter oss efter en treårig förlovning och efter sex års förhållande. Alla goda ting är tre brukar man väl säga
  • Idli

Min sambo friade till mig på vår 5års dag 31 maj 2008 och så gifter vi oss nu 24 juli i år så lite mer än två år. Vi hade bröllopstankar redan ifjol men vi brädfodrade om huset och tilläggsisolerade istället. Huset behövde lite kärlek det också..;0)

• Hjartafró

Gör som ni vill, det finns såklart inga regler!

Vi förlovade oss den 18 april och gifte oss den 10 oktober, alltså ungefär ett halvår senare. Alldeles lagom tyckte vi.

• Mrs Ida

Vi kommer gifta oss när vi firar 10 år som ett par, har vi bestämt.. då är det 6 år kvar för oss så vi tittar runt och njuter av vår förlovning än så länge

• J1990

Vi har nyss förlovat oss, men kommer nog att vänta med bröllop åtminstone ett år eftersom vi ska få en bebis nu i maj. Men kanske året efter det eller så året efter:) Så 1-2 år efter ungefär:) Det kan ju ta längre om något kommer emellan.

• Ezna

Jag friade sepember 2008, vi fick en bebis september 2009 och vi ska gifta oss september 2010! :)

• MabCar

Vi förlovade oss den 4 april och gifter oss den 23 oktober, lite mer än ett halvår mellan

• jättejättemycket

Vi förlovade oss 13 mars -10.
    Gifter oss 19 juni -10.
    14 veckor mellan förlovning och vigsel.
    Men vi hade bestämt oss för att gifta oss och planerade bröllopet innan vi ens var förlovade. =)

• sandralainen

i 2 år och 9 månader ahr vi varit förlovade när vi gifter oss. Och tillsammans totalt i 7 år och 9 månader.

Svar på tråden Hur långt mellan förlovning och bröllop?