• Lyckligflicka

Hur långt mellan förlovning och bröllop?

Jag undrar om det finns någon bestämd tid efter en förlovning som man ska gifta sig? Ex två år efter förlovningen eller samma år?.
    Någon som vet, eller vill dela med sig hur ni gjorde?

• Svar på tråden Hur långt mellan förlovning och bröllop?
  • lule

Enligt gamla traditioner, inom ett år från förlovning, men idag är det inte så många som håller så hårt på det, men "vett och etikett" säger ett år.

• Cantaton

Alltså, den gamla traditionen är väl att man ska gifta sig inom ett år efter förlovning, men den är det väl inte jättemånga som följer idag

• Sebastiána

För oss blir det c.a 3 år.

• KatjaB

enligt tradition är det inom ett år, men det är det nog inte så många som håller på. Vi kommer gifta oss inom ett år från frieriet/förlovningen. Däremot har vi två barn ihop och jag gifter mig ändå i vitt trots att jag inte är någon mö
    Gör som ni vill och det kommer bli bra

• 100703 M och B

Jag vet att jag ser väldigt traditionellt på förlovning och giftemål. Tycker att förlova sig gör man när man tänkt gifta sig inom ett år, vi förlovade oss i augusti 2009 och gifter oss i juli 2010.
    Men jag vet många som "bara" förlovar sig utan att egentligen ha tänkt gifta sig alls, så det är ju helt vad du och din partner anser som sätter reglerna!

• scarborough81

Jag tycker att ska man förlova sig, så ska man gifta sig och då helst inom ett år.
    förstår inte det här med att förlova sig, utan att vilja gifta sig.. Då kan man lika gärna låta bli, ringen betyder ju inte mycket då, ringen tycker jag ska betyda att ett giftermål är stundande.

• Carro WH

Vi förlovade oss i april 2007 och gjorde det för att vi visste att vi ville gifta oss. Men på grund av olika omständigheter har vi inte haft möjlighet att gifta oss för än nu i juni. Vi kommer alltså ha varit förlovade i drygt 3 år. Tycker inte att det spelar någon roll. Bara man är överens och gör som man vill. Då tror jag det blir bäst. Lycka till!

• TheD

Vi hade gärna gift oss ett från förlovningen vilket var sep -08, men ekonomin styr det mesta i samhället..........

• FiaLottaoälsklingen

vi förlovade oss i december 2002 och i sommar ska vi gifta oss! vi har hela tiden tänkt att förlovning betyder giftemål men vi har rest, studerat och haft tid att utvecklas tillsammans och spara pengar till sommarens stora händelse.

jag tycker man ska strunta i alla gamla seder och gifta sig när man har ekonomi och möjlighet!

Svar på tråden Hur långt mellan förlovning och bröllop?