• Lyckligflicka

Hur långt mellan förlovning och bröllop?

Jag undrar om det finns någon bestämd tid efter en förlovning som man ska gifta sig? Ex två år efter förlovningen eller samma år?.
    Någon som vet, eller vill dela med sig hur ni gjorde?

• Svar på tråden Hur långt mellan förlovning och bröllop?
  • Gnistra mera

Vi förlovade oss i oktober 2009, gifter oss juli 2010.

Jag tror att det brukar sägas att man skall gifta sig inom ett år efter förlovning....

• mrsJR

För oss blir det lite drygt 1,5 år mellan förlovningen och bröllopet. Hade gärna haft kortare tid mellan men då vi verkligen vill ha ett vår/försommarbröllop och det inte finns en minut över i schemat denna vår får det helt enkelt bli nästa. Tycker inte man behöver hålla så hårt på att man ska gifta sig inom ett år, är viktigare att bröllopet blir som och när man vill. Även om jag gärna skulle gifta mig imorgon bara för att jag längtar så mycket

• Malla och Mojje

Skit sak samma eller? Gör det när ni vill!

• Fru New York

Vi förlovade oss 2002 och ska gifta oss nu i maj, ingen brådska inte :O)

• sun moon

vi hade tänkt gifta oss på årsdagen av vår förlovning men min BMs syster skulle gå på en vandring då som hon INTE kunde ändra på.. nu blir det 11 månader efter förlovning.. och 2 dagar om man ska vara petig.

Var först ganska ledsen över detta men septeber kan ha finare väder än oktober så.. tja det blir bra iaf och vi får 2 datumar att fira

När jag gifte mig första gången så var det 9½ år efter förlovning. Vi träffades unga, 19år, förlovade oss efter 6 mån.. skaffade barn, hus osv innan.

Nu gifter vi oss för att vi älskar varandra och vill dela livet ihop och kommer inte att skaffa barn.. och säkert inte köpa hus heller. Bara bry oss om varandra

• didis

Jag tillhör den skaran som ser äktenskap mest som juridik.

Trots det dröjde det 20 år innan vi gifte oss.

Här på BT har jag stött på uppfattningen att om man inte gifter sig inom 1-2 år efter förlovningen så är man inte "seriös"(i vilket fall är förlovningen "barnslig" utan äktenskap). Vi var väl oseriösa då, trots barn, hus och många år tillsammans. Tur vi gifte oss och blev seriösa!

• rosesarered

Vi gifter oss efter en treårig förlovning och efter sex års förhållande. Alla goda ting är tre brukar man väl säga

• Pärlis

Vi har varit förlovade i 7 år =P Men när vi förlovade oss var det liksom ingen av oss som friade utan vi bara ville förlova oss. Men sen friade min fästman i somras =)

• planerar bröllop 19 juni 2010

ja vi förlovade oss 8 år efter att vi blev tillsammans och vi gifter oss 1 år och 8 månader efter förlovningen.

• Skuggan

Vi kommer att ha varit förlovade i nästan 4 år när vi gifter oss.

Svar på tråden Hur långt mellan förlovning och bröllop?