• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • starfish

va kul:) hur var dagen?

Nicossambo skrev 2010-04-01 16:45:09 följande:
    Jag hademin möhippa förra helgen, jag hade listat ut datumet så jag var ny duschad, sminkad och hade kläder som man kan göra aktiviteter i men som såg snygga ut. Det är inte ofta man är helt nysminkad kl 10.30 på en lördagmorgon. HehheJag hade ritkigt roligt hela dagen.
  • sarahkka76
    Fenixx skrev 2010-04-01 17:54:29 följande:
    skönt att alla har OSAt nu! ja våran solist kommer vi också bjuda på mat, då han även ska vara med i det medeltida bandet som ska spela på kvällen sen. men dem andra kommer först senare.
    Ja, man kan inte låta de vara utan mat när de ska vara där hela dagen.
  • molnis

åkt på nån riktig förkylning med hosta osv...men bättre å ha ha det nu än på bröllopet. Tycker det är jobbigt att det fortf går kräksjuka. Allt annat kan man ju knapra tabletter för men men får hoppas på det bästa=)

Sovit en del men sitter med bordsplacerings sista fix osv nu.

Blev som sagt hippad i lördags och jag var typ säker på att det skulle bli då (känner ofta på mig sånt) har faktist inte trott att det skulle bli någon annan lördag. Men jag tog det lugnt och packade till och med ned lite festkläder och sportkläder så jag skulle hitta allt på fredagen (tyiskt mig) sedan satte jag kl på 8 å tänkte då hinner jag duscha osv för de dyker väl upp kl 9.

7.30 vakna jag av ett SMS som sa att 8.20 skulle jag gå till en kassa på ICA å säga att jag var hungrig och ta med väskan som min kille packat=) Så lite stressigt blev det men hann fixa mig. På ICA fick jag en korg med frukost och en lapp om att ta ett tåg till staden jag är uppväxt i. På terminalen där stod alla som kunde vara med (11 tror jag de var) med bubbel och jag fick ta på mig en krona med slöja och en sån där "fröken sverige band" med texten "bride to be". Sedan var det in i bilar och vi åkte till en hemmastudio där jag fick sjunga in en låt iförd peruk. Jag har ingen sångröst så det var många skratt och det filmades. Det uppgick senare för mig att de gjordes en musikvideo för jag fick sedan sjunga/mima till den låten varje gång vi gjorde något nytt.

Sedan åkte vi hem till en kompis där det var uppdukat för lunch. Jag fick svara på frågor som min kille svarat på och om jag fick en viss poäng fick jag en present (massagetvål till bröllopsresan). Jag fick måla två tavlor på temat kärlek som inte skulle bli klara (vet ej vad som är tänkt). Nästa uppdrag var smakleken (vilket vi gjorde mycket när vi var små) där var jag riktigt grym och fick en scrub till innan bröllopsresan=) Sedan blev det en spontan helahavetstormar vilket var löjligt kul. Sedan fick jag på mig en vit kostym glittrig top som slutade ovanför naveln och en svart "cleopatra peruk" och körde en show till min låt vilket chockade många (var ju bara de som klädde på mig som visste) inga problem med att bjuda på mig med fasar för videon ;)

Sedan kom en tjej och höll en massagekurs vilket var precis vad jag behövde efter all övertid. Ku att lära sig grunderna..ska bara lära våra killar! ;)

Sedan ställde alla en fråga om sig själva som jag fick svara på och då vann jag strumpeband=)

Efter det drog vi tillbaka till gbg och spelade beachvollyboll vilket var jätte roligt! Där fick jag en blond lång peruk och ett björn borg-band. Fick en utmaning att serva bollar och vann "just married" badtofflor till mig och killen=)

Efter det var det piffning och hem till en av tjejerna för en god middag och dryck. Blev lite vinprovning också och massa goda drinkar. Vid 01.30 var vi ett gäng som drog ut och dansade medan resten begav sig hemåt...eftersom man ställde om kl så kom jag hem 6.30 ny tid efter ett intensivt dansande=)

Hade ett jätte roligt dygn och så glad att nära och kära ordnade en sådan dag bara för min skull=)

(blev lite långt) =)

• Bettertogether

Om man har en vän, som förut har varit en nära kompis i 6 år (men inte de 3 senaste åren), och som osa:r och frågar om hon får ta med en kavaljer OM det dyker upp en sådan... Vad svarar man då?????? :S

• EåN2010

bettertogether: hon har alltså ingen nu men om hon skulle hitta nån inom en månad så vill hon ta med honom? är det inte lite tidigt att ta med nån man knappt känner på ett bröllop?

• EnilemmE

molnis: Vilken underbar dag du verkar ha fått!!

Det här med att gå i fula "hemmakläder" när de hämtar en för möhippa. Jag är helt säker på att det blir en möhippa för min del, mest för att alla mina kompisar är sååå sugna på både hippa och bröllop, så de blev eld och lågor när vårt bröllop blev officiellt. Jag tror inte att de kommer att ta mig i de kläderna jag går i, om jag nu inte går på nålar de sista helgerna innan bröllopet och mer eller mindre är iordninggjord innan jag gått upp. Jag kommer troligtvis bli påklädd eller tillsagd att ta på mig nåt speciellt. Tror jag iaf!

• Bettertogether
    EåN2010 skrev 2010-04-01 22:03:34 följande:
    bettertogether: hon har alltså ingen nu men om hon skulle hitta nån inom en månad så vill hon ta med honom? är det inte lite tidigt att ta med nån man knappt känner på ett bröllop?
    Det är väl ungefär så hon menar ja... :/ Jag vet faktiskt inte om hon dejtar någon just nu, men jag tror ju inte det med tanke på vad hon skrev.
  • starfish

fräckt att överhuvudtaget fråga. man bjuder väl inte in folk själv...
    och tycker precis som EÅN2010 skrev att det är väl lite tidigt att ta med någon på bröllop..

Bettertogether skrev 2010-04-01 22:15:21 följande:
    Det är väl ungefär så hon menar ja... :/ Jag vet faktiskt inte om hon dejtar någon just nu, men jag tror ju inte det med tanke på vad hon skrev.
  • KatjaB

Bettertogether skrev 2010-04-01 22:15:21 följande:

låter ju lite märkligt att fråga så, det verkar ju mest som att hon inte vill gå själv på festen snarare än som att det är någon på g som börjar bli mer seriöst förhållande med.
    Jag skulle nog säga att vi vill att vår vän kommer, sen handlar det ju om ekonomi och nya flirter som kommit senaste månaderna har vi tyvärr inte råd eller plats för i planeringen.

• Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-04-01 22:53:52 följande:
      låter ju lite märkligt att fråga så, det verkar ju mest som att hon inte vill gå själv på festen snarare än som att det är någon på g som börjar bli mer seriöst förhållande med. Jag skulle nog säga att vi vill att vår vän kommer, sen handlar det ju om ekonomi och nya flirter som kommit senaste månaderna har vi tyvärr inte råd eller plats för i planeringen.
    Där slog du nog huvudet på spiken KatjaB! Det skulle inte förvåna mej om det är så det ligger till, att hon inte vill gå ensam. I den kompisgruppen från min gymnasietid är det inte många singlar kvar, och hon den enda tjejen... Jag tror jag ska föreslå hon tar någon av de redan bjudna singelkillarna som kavaljer istället ;)
    Jag blev bara så fruktansvärt chockad över att hon frågar sånt, att jag inte visste vad jag skulle svara!
Svar på tråden Bröllop 2010 del 10