• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Fenixx

maj2010>> åh vad roligt att du blev överraskad med din möhippa så!

ja idag skiner solen och det är riktigt varmt, går det att beställa sånt om prick 5mån när det är ens stora dag? haha

• starfish

haha det där är typ min mardrömsmöhippa:P är skiträdd för ballonger.
    får ont i magen av cider och skulle tycka det var pinsamt att dansa m.m. med okända personer.

men det låter som du är jättenöjd med din hippa;)

maj2010 skrev 2010-04-04 10:07:09 följande:
    Hej tjejer! Hoppas ni har en härlig påsk! Själv är jag i min gamla hemstad och hälsar på mamma. Lugnt och skönt!Igår blev jag till min stora förvåning hippad av mina gamla kompisar. Min bror och jag hade varit och hälsat på pappa och på vägen hem körde han mig till museet där jag hade mitt första sommarjobb. Där väntade tre av mina kompisar med ett knippe ballonger. På varje ballong stod ett namn, ett av dem var min blivande mans och resten var namnen på mina ex. Jag fick välja en ballong åt gången, berätta om vad jag lärde mig av förhållandet och sen spränga den. Ballongen med sambons namn fick jag behålla. Jag fick också på mig en slöja tillverkad av en gammal spetsgardin och en cider att dricka.Sen bar det av till grannstaden där jag fick utföra en rad uppdrag. För varje utfört uppdrag fick jag en blomma eller två och till slut hade jag en stor bunt tulpaner i handen. Uppdragen var att be en gift man och en kvinna om äktenskapsråd, att klottra våra initialer i ett hjärta nånstans på stan, att öva på bröllopsvalsen med en främmande man och så vidare. När alla uppdrag var avklarade gick vi till en restaurang och åt middag. Där slöt ännu en kompis upp. Hon har fått barn (tvillingar!) för några veckor sen, så jag var jätteglad att hon kom. Efter middagen åkte vi hem till min bästa kompis och satt och pratade och drack vin en stund. En rolig och mysig kväll helt enkelt!
  • maj2010

Klart att det var pinsamt, men här känner jag inte så mycket folk längre, så det gör inte så mycket om jag gör bort mig

Misstänker att jag kanske får en möhippa till hemma i Göteborg, men helt säker är jag inte.

• EnilemmE

maj2010: Kul med hippan!!
    Jag säger som starfish, inte riktig så jag önskar min möhippa, men det kan jag ju tyvärr inte bestämma!
    Jag gillar inte att skämma ut mig på stan/samhället utan skulle uppskatta mer att typ få sjunga in en skiva, ta fina foton hos typ "The Studio" och gå på lite spa eller nåt med mina tjejer och det tror jag nog att de vet oxå. Har försökt flika in det lite snyggt under årens gång att det är sånt jag tycker är roligt!

• Bettertogether

maj2010: Åh vad roligt!! :D Så du är "hemma" i lyckliga staden nu då?

• sarahkka76

maj: vad roligt ni verkar ha haft på hippan!

• KatjaB

maj: vad roligt att du är nöjd med möhippan!

fick hem våra såpbubblor i stavar till bröllopet, de är superfina! och så testade jag att blåsa mot en satinmorgonrock och det blev faktiskt inga fläckar.. känns skönt att veta så man inte står där sen med fläckliga kläder, hade ju varit snopet.

Haft en bra påsk allihop? vi har passat på att träffa släkten från bådas sidor och badat med ungarna och bara fått vara. Så skönt  att vara lite ledig

Kom förresten på att det bara är 3 månader kvar lite drygt till bröllopet.. hjälp vad tiden bara susar förbi

• sarahkka76

katja: vad bra att bubblorna fungerade. Jag köpte också därifrån och testade dem härom dagen för att kolla att de inte hade blivit gamla.
    Skönt att vara ledig, eller hur? Själv har jag varit ensam hemma hela påsken eftersom sambon jobbar men jag har passat på att pyssla och greja här hemma.
    Ja, det närmar sig, för oss är det 4 månader.

Idag fick vi svar från lokalen och det blir bordsplacering som ett E. Det var det bästa för antalet gäster samt hur lokalen ser ut. Så jag är nöjd. Nu ska både sambon och jag göra våra egna placeringar och sen kolla på varandras, kan vara lite kul att se hur vi har tänkt oss hahaha

• KatjaB

sarahkka76 skrev 2010-04-04 13:12:21 följande:
    katja: vad bra att bubblorna fungerade. Jag köpte också därifrån och testade dem härom dagen för att kolla att de inte hade blivit gamla.Skönt att vara ledig, eller hur? Själv har jag varit ensam hemma hela påsken eftersom sambon jobbar men jag har passat på att pyssla och greja här hemma.Ja, det närmar sig, för oss är det 4 månader.Idag fick vi svar från lokalen och det blir bordsplacering som ett E. Det var det bästa för antalet gäster samt hur lokalen ser ut. Så jag är nöjd. Nu ska både sambon och jag göra våra egna placeringar och sen kolla på varandras, kan vara lite kul att se hur vi har tänkt oss hahaha

jaa, helt underbart att få vara hemma och hinna med att umgås och bara vara. Bakade bröd i 2 timmar imorse vilket jag inte direkt gör var och varannan dag annars. Känner mig som en bullerbymamma

E-bord är faktiskt riktigt trevligt, man får ju en härlig sammanhållning då under middagen. Vad kul att ni göra varsin variant, har ni en gemensam tanke eller är det snyggast vinner?

• CiaLovesAndreas

Katja,
    Ja visst går tiden fort! Nu kan vi helt plötsligt säga att det är nästa månad som vi gifter oss

I stort sett så tror jag att det bara är festprogrammet och borsplaceringen som ska färdigställas. Resten tror jag att vi har under kontroll

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10