• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Fenixx

vi har ju borgeligt, men kommer strunta i vigselhäften faktiskt. kan ju skriva nån notis i festhäftet om låtval eller så.

• MabCar

Hej,

Här kommer en till som ska gifta sig, vi gifter oss i oktober, datum ej bestämt ännu då vi inväntar svara från kyrka och festlokal.

• Fenixx

välkommen till oss Mabcar!

har ni tänkt mer överlag på hur ni vill ha bröllopet, och färgtema eller sånt?

• Sundance

Hej!

Äntligen är våra inbjudningar skrivna! Såg mörkt ut först för det blev inte alls snyggt när vi skrev med rött. Så jag blev besviken och ledsen och var rädd att behöva hitta på något helt nytt. Men så kom min underbara mamma på att vi kan testa att skriva med grått och det blev supersnyggt. Väldigt personligt med det handskrivna. Så på fredag ska jag göra dem helt klara.

Är lite velig... I morse (och kom nu ihåg att inbjudningarna skrevs mitt framför näsan på m2b i helgen) så kommer han på att hans bestman ju är tillsammans med en tjej igen, som han varit ihop med off and on hur länge som helst. Jag kom inte på att fråga om de varit ihop länge eller om de nyss blivit ihop igen. Så vi borde väl egentligen bjuda henne men vi bjöd t ex inte min kusins man för vi har inte träffat honom och de gifte sig alldeles nyss utan att bjuda oss och de har bara varit tillsammans i 3 månader. Men jag vill egentligen inte bjuda henne för varken jag eller m2b gillar henne för hon har varit otrogen mot killen så många gånger, det är därför de är så off and on. Killen har flera gånger sagt att han inte ska va med henne mer. Kan man säga att det kom för hastigt på, att inbjudningarna är skrivna. Får ju såklart kolla med m2b hur länge de egentligen varit ihop. Om han bara glömt det liksom.

• Sundance

Hur gör ni natten innan? Jag har börjat fundera på detta... Vår lägenhet är full med släkt så där kommer jag nog inte sova. Vill gärna sova med tärnorna men två av dem lär ha hotellrum tillsammans med sina sambos. På ett sätt vill man ju sova med dem men det känns som att jag får betala rummet om jag bokar ett för alla oss i och med att de ju redan betalar för ett rum som de har tillsammans med deras respektive. Sen har jag ju en tärna som jag vet är själv den helgen och som känner alla andra tärnor så jag tycker att vi alla kunde sovit hos henne men hon har inte erbjudit sig (det är hon som inte bryr sig så mycket). Kanske ska fråga henne rakt ut...

• molnis

de flesta gäster kommer i par så tänker att de får försöka få med sig ett häfte=)

gjort ett enkelt vigselprogram eftersom det är några fler under vigseln. Min blivande är och printar och skär alla trycksaker just nu så ska vi greja med det sedan. Jag börjar bli bättre från dunderförkylningen jag haft hela helgen. Skulle träffat floristen för sista genomgång men hon har legat i magsjukan i helg så skjuter lite på det. Känner 3 familjer som haft det i helgen och vårt bröllop är om 2 v..kommer äta massa pepparkorn.

Pga av det å att jag legat så blev det plötsligt mycket denna v efter jobb varje dag. Florist, frisör/smink ska kika lite på sminket..toastmadame ska gå igenom festen...en av tärnorna ska hjälpa mig med sista fix och provning av klänning.

Sitter nu och gör lista över alkoholfritt och snacks som ska köpas in. Vad har ni tänkt för snacks?

• KatjaB

vi tänkte ha popcornbehållare med popcorn och nötter i baren. (eftersom vi har filmtema passar det ju bra) Sen finns ju godis från desserten säkert kvar också, så det är nog det snackset vi har, har ju vickning sen också med korv & bröd, så hungriga lär nog inga gå

sundance: vad bra att det gick att lösa med grå text istället då
    Det där med vilka man ska bjuda eller inte  är ju jättesvårt. Men jag skulle nog kanske bjuda respektive om det var så att vi hade råd och att de verkar hålla ihop. Låter lite komplicerat det där, men han kanske tar illa upp om hon inte får komma?

Vi sover ihop natten innan, hemma hos oss. Kommer säkert inte kunna sova ändå pga av bröllopsnerver, så om vi inte sov ihop skulle det nog bli ännu svårare att sova

• Sundance

Jag har också tänkt på det där. Sover ju allra bäst bredvid min m2b men vart skulle vi sova? Hotell två nätter kanske men det har vi nog inte råd med... Ska be m2b prata med killen och se vad han själv vill.

• Sundance

Nu har jag beställt diamanterna till min ring! Tog 20 st för jag tror det blir snyggast men den blir ju lite dyrare att göra då också så jag måste prata med guldsmeden om att den inte får bli dyrare än 13000. Får se hur vi löser det...

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10