• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • KatjaB

Sundance skrev 2010-03-31 12:22:38 följande:
    Blev lite överraskad i helgen. Träffade några av m2b's släktingar i helgen och det visade sig att flera av dem reagerat på att hans syster lagt sitt bröllop 2 månader innan vårt utan att prata med oss och trots att vi var öppna med vilket datum vi kör ända sedan förra våren. Vi fick ju veta det nu någon vecka inna deras inbjudningar kom ut, att de skulle gifta sig. Jag har faktiskt inte alls tänkt på det så, och är absolut inte grinig över det. Är bara genuint glad för deras skull. trots allt har de varit förlovade i 7 år och det var ju roligt om vi med vårt planerande fick fart på dem. Men nu när man pratat med dem känns det lite konstigt. Kan inte låta bli att tänka "Har jag alltså "rätt" att reagera lite mer negativt på detta?". Hur hade ni känt? Det som var tråkigt var att ett par st gärna vill hålla tal på vårt bröllop men inte på systerns men nu kanske avstår för att de tycker det blir dumt att tala på vårt men inte deras när de ligger så nära varandra. Blev faktiskt ledsen när jag hörde det.

ja det känns ju trist att folk känner att det måste vara lika för våda bröllopen, men tycker nog inte att man ska känna så. Det är ju faktiskt lite dumt att lägga bröllop precis innan eller efter sina syskons. Visst är man ju glad för deras skull men det kan ju vara så att det blir kostnader man inte räknat med om det är långväga, o gå på två bröllop tätt inpå och sen den här biten med att man inte vill "sno" något av varandras idéer.

• EnilemmE

Alex Schulman hade "Still haven't found what I'm looking for" som utgångsmusik när han och Katrin Zytomierska gifte sig! Sen höll det ju inte heller!

• Bettertogether

Vi ska ha bach's preludium i C-dur (denna version

tycker den är mycket finare än de snabbare.). När vi valde ingångsmusik ville vi inte ha något som känns som slutet på en saga, utan början! :) Därför blev det den! Och vi gillade den båda två :)

Sen har vi Natalie Coles "This will be" (..an everlasting love) som utgångsmusik. Men eftersom hon som skulle sjunga har fått förhinder blir det från skiva istället. För vi vill ha den! ;) Den är ju så svängig och passar perfekt för en glad vigsel! :)

Ska ni ha ingångsmusiken på orgel eller piano?

• EnilemmE

Jag slänger in samma fråga här:
    Om det är någon här som får bidrag till bröllopet av anhöriga. Har de själva kommit och erbjudit bidragen eller har ni tagit upp det??!
    Jag är nästan säker på att vi kommer få lite bidrag från iaf min pappa, men han är inte en sån som tar tag i såna saker, för han tror nog inte att pengarna behövs än.. Men jag tycker att det känns dumt att komma och prata med honom om det.. Kanske får ta tjuren vid hornen iaf, för vi måste ju börja handa lite dyrare saker snart.. Eller, i vilket fall så plockar det ju på och när man är i en husrenovering + början till ett husbygge, så finns det rätt många hål att stoppa slantar i!!

• KatjaB

EnilemmE skrev 2010-03-31 14:16:37 följande:
    Jag slänger in samma fråga här:Om det är någon här som får bidrag till bröllopet av anhöriga. Har de själva kommit och erbjudit bidragen eller har ni tagit upp det??!Jag är nästan säker på att vi kommer få lite bidrag från iaf min pappa, men han är inte en sån som tar tag i såna saker, för han tror nog inte att pengarna behövs än.. Men jag tycker att det känns dumt att komma och prata med honom om det.. Kanske får ta tjuren vid hornen iaf, för vi måste ju börja handa lite dyrare saker snart.. Eller, i vilket fall så plockar det ju på och när man är i en husrenovering + början till ett husbygge, så finns det rätt många hål att stoppa slantar i!!

vi får maten betald av S mamma o mormor, de tog upp det själva o frågade om vi ville ha det istället för bröllopspresent.
    Men har han sagt att han ska bidra så är det väl bara att fråga, eller ta upp lite fint vad ni ska beställa o vad det kostade eller så lite "öppet" så kanske han kommer sig för att säga själv om han vill bidra eller inte

Läste också det där med Alex Schulman.. hur tänker man å egentligen.. hahah

• maj2010

Vi får bandet betalt av sambons syster. Det var hon själv som föreslog att hon skulle ge oss det i stället för present. Jag tycker det är lite jobbigt att hon vill betala en så stor post, men kan inte tacka nej. Hon tjänar väldigt bra dessutom, så hon har ju råd med det...

Första bröllopspresenten fick vi för övrigt härom dagen. En gammal släkting till sambon som inte kan komma på bröllopet skickade ett jättefint kort och en summa pengar till oss. Så gulligt av henne! Pengarna går rakt in på sparkontot för bröllopsresan

• EnilemmE

Sambons mamma frågade iofs honom lite i smyg om vi ville ha hjälp med nåt till bröllopet, alltså ekonomiskt. Sambon svarade givetvis att allt är välkommet, men fullt frivilligt! Så hon vill säket hjälpa till, men frågan igen, när kommer de pengarna!?? (Usch, jag låter jättegirig när jag säger så, men det är jag absolut inte! Bara det att när man vet att de vill hjälpa till, så undrar man iaf lite..)

• EnilemmE

Sambons mamma frågade iofs honom lite i smyg om vi ville ha hjälp med nåt till bröllopet, alltså ekonomiskt. Sambon svarade givetvis att allt är välkommet, men fullt frivilligt! Så hon vill säket hjälpa till, men frågan igen, när kommer de pengarna!?? (Usch, jag låter jättegirig när jag säger så, men det är jag absolut inte! Bara det att när man vet att de vill hjälpa till, så undrar man iaf lite..)

• EåN2010

här har min mamma å pappa varit på de klara redan från början att dem ville betala mina kläder.. sen har de bara blivit att de har frågat hur mycket saker å ting har kostat å sen har vi fått de med... så de har betalat typ dubbelt än vad de sa från början men sen är jag den ända som kommer gifta mig så...
    killens mamma sa från början att hon skulle betala maten.
    killens pappa betalar inget alls fast de är han som tjänar mest... men vi skulle aldrig förmå oss att fråga om någon vill vara med och betala... när vi bestämde att vi skulle gifta oss så räknade vi inte alls med våra föräldrar utan vi hade tänkt att vi skulle betala hela bröllopet själva så där vuxet ...
    men man kan ju inte säga nej till pengar...!
    haha..

lite så där kollade vilket datum det var idag bara å nu är de bara 10 dagar kvar!!!
    imorgon nere på en siffrigt...! läskigt!

ska träffa prästen idag... något vi ska tänka på att fråga??

• Sundance

M2B's mamma tar tårtan. Mina föräldrar har det tufft ekonomiskt nu så jag kände att det kändes lite dumt att hans mamma kunde betala men inte mina, men mamma och jag kom överens om att de ska ta frukosten dagen därpå. Då kan man ju handla lite då coh då när det är bra priser och så ska vi baka tillsammans och så. Då behöver det inte bli så dyrt.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10