• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

***************** DAGENS TIPS!!! *******************
    Fick just ett fantastiskt länktips från en annan tråd här, till alla er som sitter och kämpar med pyssel och korsord till festprogrammen! puzzlemaker.discoveryeducation.com/
    Sajten skapar korsord åt dig, du behöver bara fylla i de ord du vill ha osv.

Tex så blir ju sökord (Word Search) rena barnleken att fixa! Jag har ju redan gjort ett eget sökord till mitt festhäfte, men om nån vill ha ett sånt kan ni får "mina" ord jag använt i mitt, och göra ett nytt på den här sajten! Bara klistra in orden så skapar de själva sökordet.

Bestman
    Blommor
    Bordsdam
    Brud
    Brudgum
    Brudklänning
    Brudnäbb
    Brudtärna
    Bubbelbad
    Champagne
    Dans
    Fest
    Fotograf
    Friat
    Fru
    Glädje
    Hotell
    Krona
    Kyrka
    Kyssar
    Kär
    Kärlek
    Lekar
    Liveband
    Lycka
    Löfte
    Marskalk
    Middag
    Morgongåva
    Presenter
    Präst
    Riskastning
    Skål
    Smekmånad
    Solosång
    Tackkort
    Talare
    Tiara
    Tårta
    Underhållning
    Vals
    Vigselring

• Kattpoet

22 maj gifter jag mig i skottland Martinaa

• majsan801

Martinaa kanon tips men nu frågar jag som är sååå dålig på datorer hur får jag över puzzlet till mitt vanliga word. Tog man och kopierade direkt blev det en massa konstiga rader och annat.

• EmMagnus

JAG VET!!! PANIK!!!
    Och jag som har haft bröllopsplaneringssemester en vecka har helt kommit av mig, tur att jag har er som skriver och skriver och skriver.
    Jag har iaf börjat med Festprogrammet och imorgon ska jag ringa till bageriet och bestämma tårta eller vad man nu gör.
    Vi har fått offerten på blommorna också så jag måste ringa kyrkan och restaurangen och kolla vad som gäller där så jag vet vad vi ska beställa för blommor.
    Idag kom äntligen våran hindersprövning, det var inga problem men det tog nog nästan en månad innan den kom.

patrikoannika skrev 2010-03-15 20:51:25 följande:
    2 (!!!) TVÅ månader kvar i dag!!Gaaaaahhhh... det är ju inget, nada... I morgon är det ju bara 1 månad och liiiiite till.
  • EmMagnus

Ohhh, jag skulle ju fråga er om festprogrammet. Hur gör ni med presentation av gästerna? Snälla ge mig lite tips om hur man kan lägga upp det.

• CiaLovesAndreas

Brudar!
    Vad tycker ni om den här som utgångsmusik

• Kattpoet

Första Abba låten som inte får mig att skrika och springa åt andra hållet.

Jag tycker den kan vara riktigt bra.

• Hannaibröllopstankar

Jag har oxå problem med festprogrammet, vet inte i vilken ända jag ska börja riktigt.. och är dessutom inte jättehaj på datorer och olika program. Jag ska ha gästpresentation men den ska inte rimma. Vill få sagt vem dom är, yrke och vem dom hör ihop med tex.

Finns det inte något färdigt festprogram att bara kopiera eller nåt?

• Martinaa

Igår kom vår hindersprövning tillbaka och i helgen var bror på besök och hade med sig vår blivande vigselring från mamma. Så nu i dagarna ska vi ner till stan och höra vad och hur vi kan göra med den! :)

Innan ringde sambon till konditoriet också och nu ska vi ha provsmakning av tårta på torsdag! Vi får komma dit och hämta 3-4 olika och åka hem och provsmaka hemma! :D

Så roligt att sambon äntligen börjat engagera sig nu. Vi ska förhoppningsvis iväg och prova kläder åt honom i veckan också. Kul när det börjar hända lite! :D

Ska ni andra ha provsminkning? Jag börjar bli nervös att stället jag tänkt gå till inte har provsminkning... :S Det är inte så att jag inte litar på att de är duktiga, men jag vill ju ha en sminkning som jag passar i och trivs med!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5