• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Ananias

bluebride- tråkigt . ja hoppas ni reder ut det!

• Avalon75
    CiaLovesAndreas skrev 2010-03-10 22:02:01 följande:
    Avalon,Tror att jag väntar tills min klänning kommit. Så jag kan prova ordentligt och se hur det ser ut utan gördel. Klänningen är rätt så tajt över magen så det kanske blir som en gördel i sig. Men tack så jättemycket för tipset!
    Gör det. Jag väntade också och testade klänningen innan jag beslöt mig för att använda mig av gördeln för extra stöd.
    Jag har insydda skenor i livet på klänningen (Milly-klänning), men vill ändå ha lite extrastöd eftersom jag har rygg- och nackproblem (stress och mycket dataarbete...).
  • CiaLovesAndreas

Avalon,
    Kollade på mobilbilder igår på mig i klänningen och jag tycker det ser riktigt bra ut vid magen. Men som sagt, jag ska prova igen när den kommer.

Drömde om klänningen i natt och den var så underbart fin!!
    Nu var det så länge sen jag provade den så nu minns jag ju knappt hur den såg ut

• gutebrud10

Så roligt att läsa om hur ni alla träffade er blivande, jag måste ju oxå dela med mig.
    Sommaren 98 flyttade jag från stockholm (där jag levt singelliv tilsammans med 3 tjejkompisar i ca ett halvår) till Halmstad där jag träffat en kille genom brevväxling. Vi blev ett par men det funkade inte riktigt bra och när han berättade att han skulle åka till kosovo på fn-tjänst så sa jag till honom att jag kommer inte sitta hemma och vänta på honom (inte lönt att vänta på något som ändå inte var bra). Kort därpå var jag och hälsade på en kompis på hennes jobb och där var HAN. Jag va inte speciellt intresserad men la märke till honom. Någon dag senare ringde kompisen och sa att HAN hade frågat efter mitt telnr och hon hade gett honom det. HAN ringde och bjöd mig på bio, vi såg Tomten är far till alla barnen och gick sen o tog en fika. Jag var inte speciellt intresserad då jag fortfarande inte riktigt hade glömt mitt x. När HAN pratade om att flytta till Stockholm så gjorde jag allt för att övertyga honom om att det va det enda rätta, då behövde jag ju inte avstyra att det inte skulle bli något ifall han skulle bli intresserad utan då hade det ju skett naturligt.
    Men han flyttade inte utan fortsatte ta kontakt med mig och en kväll när vi pratade i telefonen så sa det bara klick, jag blev alldeles varm av att bara höra hans röst och helt plötsligt hade jag glömt mitt x.
    Någon dag senare var vi hos den gemensamma kompisen och tittade på film, när filmen va slut hade han lite bråttom hem då han skulle upp tidigt och jobba så när han skulle säga hej då så stod han och masserad kompisens axlar och jag kände att jag blev riktigt svartsjuk, då fattade jag att jag började bli kär.
    Kort därpå fyllde han 25 och jag blev bjuden på 25års fest, vi blev båda lite på lyset den kvällen och det va då första kyssen kom, sedan dess har det varit vi.
    Detta var 2000, 2003 förlovade vi oss i Paris, 2004 kom första sonen, 2005 köpte vi hus, 2007 kom andra sonen och nu 2010 så gifter vi oss.
    Undarar hur livet hade sett ut om han flyttat till Stockholm? Tur han inte lyssnade på mig

• lenaed

Oj vilken koll ni har =) Jag har inte ens tänkt på gördel. Har köp ett par superfina trosor till den stora dagen men sedan har jag inte tänkt att ha något mer. Känningen sitter redan som en smäck både över livet och bysten. Men bör man kanske ha det?? Läste av någon att det kan hjälpa till med hållningen och ryggen, tror inte det är något problem för mig... Vilka mer fördelar finns, eller varför har ni valt att ha gördel??

• snuttfia

Nu har vi varit och snackat bröllop på feststället så nu är jag helpeppad :) Men nu fick jag massa nya saker att fundera på och fixa. Fick ett riktigt bra intrycka av hon vi pratade med och tror att hon i kombo med vår toastmadame kommer att rocka, det kommer att bli skitbra vårt bröllop :) Efteråt var jag och pratade bröllopstårta med vårt lokala konditori, de gör jättegoda tårtor som brukar vara fint dekorerade. Men nu när hon visade bilder på bröllopstårtor så vet jag inte, de såg lite amatörmässiga ut kanske... Eller så var det bara bilderna som inte var så bra... Hon skulle höra av sig när hon hade bakelser med de smaker vi ville testa(de gör moussetårtor på beställning, tar visst länge med krämen) så vi fick smaka innan vi bestämde oss. Jag ska kolla lite på hur jag vill att den ska se ut så länge. Är de lika goda som de brukar vara så kör vi nog på dem ändå, känns bra att stödja de lokala förmågorna. Är smaken sådär så får vi väl kolla inne i stan istället. Nu funderar vi iaf på bailys/smultron, choklad/hallon eller choklad/passionsfrukt. Vet inte riktigt hur jag vill att den ska se ut däremot. Enkel och stilren är tanken, inte så mycket plotter. Färska blommor på är snyggt men känns som slöseri då tårtan inte syns så länge och vad händer med blommorna efter man kollat på dem i typ 10 min?

Jaja, det var dagens bröllopsgrubbel. Har fixat lite med boende för de som har småbarn och nu ska jag boka pensionat till våra och mammas hundar. Gissar att vi kommer att ha så fullt upp under dagarna att det är enklast att slippa fundera på dem också. Nu börjar frågor om transporter mellan kyrka och lokal osv att dyka upp också. Mer att samordna, puh! Jo, vi har bestämt att ha söndagsbrunch för de som vill också så man hinner umgås lite mer. Det blir nog bra om folk hinner det innan de ska hem igen...

• Martinaa

Iiih, nu har jag precis skickat iväg ansökan för ett nytt jobb. Håll tummarna för mig! :S

Det där med gördel har jag inte heller tänkt på, men det lät ju som en himlans bra grej Jag tog ut min klänning ur garderoben igår för att jämföra färgen med skorna jag köpte (passade skitbra) och att stå och hålla den i galge var TUNGT! Så om nu gördel underlättar vore det ju bra, samtidigt som jag blev väldigt varm i bara klänningen när jag provade. Känns inte som om jag vill ha mer tyg än nödvändigt på mig...

Idag satt jag och räknade på hur mycket papper det kommer gå åt till festhäftena. Kom fram till 960 A4-blad.. och en hel del bläckpatroner. Så jag ringde till två olika tryckerier i stan för att höra vad det skulle kosta på ett ungefär att trycka upp dem. Ena tryckeriet svarade typ 2500:-, det andra hade räknat det till ca 6-7000! Jag får nog skriva ut det själv ändå! :P

• Kattpoet

Min karl hade just panik över bröllopet och jag håller på att bli fnattig eftersom man tydligen endast skickar ut inbjudningarna till de som muntligt redan tackat ja till festen i skottland. ARGH!

• l8ol

Caketopper......Jag har sett en caketopper på nätet, som bara är vi! Det är en skidåkare som har sin brud på ryggen. Vet nån om den finns att köpa i Sverige?

Här kommer vår lilla story ;)
    På hösten 1993 följde jag med min kompis på MC-träff, och såg då Magnus 1a gången. Tyckte han var gullig, men inget mer. Jag hade brutit upp från ett längre förhållande 1 år tidigare, och var inte alls intresserad av nån ny. Jag skulle ju leva livet, hade just börjat universitet.....

Så kom nyåret, och vi skulle ha en brakafest hos min kompis i deras villa. Då ringer denna kille och bjuder in sig själv! Tur det, men hur det hela gick till, minns jag inte, fast det sägs att jag anföll honom :))

På den resan är det, vi har skyndat långsamt: Flyttade ihop hösten 1995, förlovade oss nyår 1996, köpte hus 1998, fick första sonen 1999 och 2a 2003, å nu då bröllopet :)

Min kompis som var fast övertygad att hitta mig en ny, tyckte att "prova Magnus han är snäll". Man kan väl säga nu att prövotiden håller på att rinna ut *haha*

Ha en bra dag!

• Ananias

lenaed- ja ska inte ha gördel, tycker den sitter bra ändå klänningen och känns som onödiga pengar för min del.
    ja lägger inte ner något större engagemang på det under=)
    klart ja ska köpa något nytt men inge stora grejjer o dyrt

Svar på tråden MAJ 2010 del 5