• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Avalon75

Lindex har en egen variant cockså. Tror den är 100 kr billigare, MEN köp inte den!
    Skillnaden är att i Flexees är det stålskenor och i den billigare är det plastskenor. Plastskenorna håller nada...

@Cia
    Gå in i en Lindexaffär och prova. Jag har en storlek mindre än vad jag trodde jag skulle ha. Dessutom får affärerna hela tiden hem dessa om just din storlek skulle vara slut. Dessa Flexeesgördlar ingår i deras standardsortiment.

• Avalon75

jag har fått ett sjukt habegär av samtliga modeller och i samtliga färger av Bordellos "peep toe" skor med ros längst fram...
    shop.ebay.com/i.html&_sacat=0&LH_BIN=1&LH_IncludeSIF=1&_dmpt=US_Women_s_Shoes&_odkw=rose+peep+toe+shoe&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Herregud vad jag önskar att jag var ekonomiskt oberoende just nu...

• Hillena

Vad gäller skor så har jag beställt mina på nätet, mätte fötterna och chattade med en av personalen. 3 veckor senare fick jag skorna och de satt superbra på min fot. Är såå nöjd!
    Så ibland ska man våga chansa. Jag tänkte som så att om skorna inte passar mig så kan de alltid säljas.

patrikoannika skrev 2010-03-10 06:33:29 följande:
    Jag köpte en axelbandslös BH, trosa till det, strumpebandshållare och strumpor på en butik i Göteborg. Kostade 2100!! Men det var så fint, passform som inte går att jämföra med Lindex, fantastiskt material och superb service! Så det unnar jag mig faktiskt till bröllopet. Har aldrig, och kommer troligtvis aldrig att köpa så dyra underkläser igen, men till bröllopet så fick det faktiskt kosta nästan vad det ville. Skor däremot har jag fortfarande inte hittat. Har kollat lite på nätet, men jag är lite skeptisk till att inte prova innan. Några tips?
  • Hillena

Här är min historia om hur vi träffades;
    Hade bestämt mig att vara singel ett tag efter att det tog slut mellan mig och min fd sambo. Hade skaffat min första egna lägenhet och jag njöt av att vara själv.
    Var och tränade en dag och såg en supersnygg kille, han flörtade lite och jag försökte att inte avslöja mitt intresse. Nästa gång vi sågs på gymmet vågade han prata lite med mig och någon dag senare skrev han till mig på facebook. Efter ca en vecka ringde han mig på mobilen och frågade om han fick bjuda hem mig på middag. Jag chansade och efter den middagen har det varit vi.

Detta var i oktober -08 så det har gått fort! Förlovade oss september -09 och nu 29 maj -10 gifter vi oss!

Livet är bra härligt ibland :) Vi passar som handen i handsken och njuter av varje dag tillsammans.

• moule

Jag var 19 år och efter en tjejmiddag bestämde vi oss för att gå ut på nattklubb. En kompis hade precis blivit dumpad så vi var alla på ett lite "killar är svin" humör.

Mogen som man var hamnade jag om min bästa vän på en högtalare och startade en dissningstävling vilken gick ut på att vi på tio minuter skulle locka så många killar som möjligt till oss och sen dissa dem. (jag vet, jag skäms idag...)

Plötsligt ser jag en kille närma sig för att dansa med mig.
    Jag vänder mig till min vän och säger:

"Där är han!"

Jag hoppade ner från högtalaren och såg mig aldrig om. Från den natten var vi ett par och nu, åtta år senare, gifter vi oss.

Vet än idag inte varför jag sa så till min vän, men ibland vet man bara undermedvetet att man hittat sin soalmate.... =)

• Ananias

ha ha va kul att läsa..lägger in vår story med

Vi träffades på krogen och ja hade druckit toooo mutch =)och ja och en kompis stod o dansade. ja va skit sne på en kille ja datat mycket ( en sån där riktig player ) som ja till slut bestämt mig för att skita i för han gjorde mig bara ledsen. o han stod med en tjej o kollade på oss o pekade..ja va skitarg o då kom min kille fram o började stöta. ( tydligen hade han gjort det tidigare också men ja hade dissat totalt och bara vänt ryggen till sa en kompis )
    sen i nästa sekund stod vi på golvet o hånglade =) ha ha
    ja minns att ja först använde honom bara för att visa den där andra killen att ja minsan inte trånade efter honom längre...
    men när vi kystes så va det klart...han kystes så braa.
    o därmed var det klart!
    På vägen ut tappade han bort sin telefon med mitt nr i, så hade han inte hittat den så vet man ju aldrig om det hade vart vi =)

• Emsan o Davve

Åhhh..blir varm i kroppen av att höra alla fina "träffas-historier". Här kommer vår:
    Hösten -06 är jag en glad, relativt nybliven singel, tillika högskolestudent, som precis har genomfört en trevlig nollning för nya studenter.

Min blivande sambo är min bästa (nya högskole-) väns barndomskamrat som har flyttat in på hans soffa under första tiden som student, innan han hittade något eget. Faktumet att jag under denna tid lånade ut min lägenhet till två nya studenter gjorde att jag umgicks väldigt mycket med bästa vännen och hans snygga inneboende! Första festen efter nollningen regnade det, och på balkongen fanns det inte tillräckligt med skor för att räcka till alla rökarna...min blivande frågade om jag ville stå på hans fötter...vilket jag inte hade något emot och där kom första kyssen!

Veckan efter balkongkyssen (som följdes av flera hemliga möten) introducerade han mig som sin dejt, veckan efter det som sin flickvän och veckan efter det som sin sambo! :)
    Första gången han friade (nov 08) trodde jag att han skämtade, så jag skrattade och pekade på honom *stackars Davve* varpå jag inser mitt misstag (snacka om tramp inte bara i klaveret...utan mer pianoaffären) och ber honom att fria igen...några veckor senare gör han tack o lov det och denna gången gör jag en Victoria och säger JA JA JA!

På julafton 08, med min pappas "välsignelse" förlovar vi oss.
    Vårt datum till bröllopet är först ett skämt...Nile City (med de sjungande adoptivpäronen...säg ett datum, vilket som helst...), som råkade passa oss perfekt!

• Bluebride

oj vad ni skriver. Har inte haft ngn glädje över bröllopet längre. Folk backar ur och andra problem dyker upp och så har vi varit sjuka. gubben praktiserar 25 mil härifrån så jag å dottern är hemma själva

• CiaLovesAndreas

Avalon,
    Tror att jag väntar tills min klänning kommit. Så jag kan prova ordentligt och se hur det ser ut utan gördel. Klänningen är rätt så tajt över magen så det kanske blir som en gördel i sig.
    Men tack så jättemycket för tipset!

• ayle

tjoho... glada historier

Här är våran.

Krog runda med mina vänner efter ett ganska långt förhollande, och träffade min m2b. Jag visste vem han va för vi träffades via gemensamma kompisar i tonåren typ.
    Han ville bju på en drink men jag tackade nej, senare på kvällen frågade han igen och då tckade jag och tog emot. Efter en stund med dricka och prat frågade jag rakt ut vad jag behövde göra för att få med honom hem "lite pinigt jag vet" men jag tyckte det vr bättre att va rätt fram

detta var 2003-06-28 lite mindre än ett år efter flyttade jag hem till honom
    2004-10-15 kom våran första son.
    2005-12-13 kom son nr två.
    2007-06-28 förlovning
    2008-02-27 kom våran dotter

2010-05-22 gifter vi oss!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5