• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

Hanna,
    Jag satsade på ett snyggt nattlinne med lite spets och matchande trosor till. Över detta ska jag ha en negligé.

Hela kitet är inte riktigt min grej. Har aldrig använt stay up. Korsett förstår jag inte hur jag ska få på mig utan hjälp.
    Men det är jag det

• jaao

Åhhh härligt med kärlekshistorier *klappa händerna* jag är svag för sådant.

Jag träffade min älskling på krogen av alla ställen, hade några månader tidigare brutit upp från ett väldigt struligt förhållande och nu skulle jag vara FRI, strula runt och ta igen allt jag "missat". Då stod han där i krogtrappen och såg bara sååå mystisk och vacker ut, när jag...vinglade...förbi så sa han "Hej Jenny" och log. Jag fann mig inte alls utan hejjade bara tillbaka och fortsatte. Sedan spenderade jag resten av veckan att fråga ut alla jag kände VEM var han? Hur visste han vem JAG var? Det visade sig att vi gått i samma högstadie/gymnasie och att vi hade ganska många gemensamma kompisar, hade tom fikat tillsammans några år tidigare. Ytliga jag hade aldrig lagt märke till honom när han hade kort hår och "vanliga" kläder haha. Ja, hur som så träffades vi flera gånger, han var superhärlig och jag var fortfarande krossad från det tidigare förhållandet och ville bara hans kropp.(intalade jag mig) Men han var envis (och återhållsam den jäkeln) så tillslut föll jag pladask och VI var ett faktum. detta var -99, vi förlovade oss -00 och gifter oss 10år senare.

Jag kan fortfarande inte fatta hur jag kan vara värd en man så bra som han, i mina ögon helt perfekt.

• Avalon75

NU har jag precis köpt underkläderna till bröllopsdagen. Jag är SUPERnöjd.
    Det blev Change jag valde att handla hos.
    BH och trosor från Lissi-serien. Axelbandslös BH (dvs avtagbara axelband) i creme, och cremefärgade hipstertrosor i samma serie.
    Dessutom köpte jag strumpebandet i samma serie. Blev cremefärgat med liten blå blomma på.
    Med Club Change rabatten (20%) blev det 627 pix för hela kittet.
    Mycket snygga underkläder som jag kommer att kunna använda mycket även efter bröllopet.
    Dessutom har jag ju sedan tidigare köpt en cremefärgad gördel på Lindex (Märket Flexxes)som håller in på precis rätt ställen och dessutom håller ryggen rak och stabil. Det är tips jag fått från tidigare brudar att ha om man, som jag, har en tung klänning. Tydligen är det lätt att få ont i ryggen under dagen/kvällen när klänningen är så tung. Bra med extra stöd för ryggen då.

Jag kilade dessutom in på Glitter och köpte pärlhårnålar; 6 stycken för 25 kronor, så det blev två paket.

*bockar av på listan*

• CiaLovesAndreas

Avalon,
    Vågar man fråga vad gördeln på Lindex kostade?

• Avalon75
    CiaLovesAndreas skrev 2010-03-10 12:02:45 följande:
    Avalon,Vågar man fråga vad gördeln på Lindex kostade?
    Klart man vågar.
    Den kostade 295:-. Och sedan köpte jag den på en fredag när alla kunder fick en Anthon Berg marsipan-choklad-hallon-bit. Så det var en win-win-situation.
    Denna är det: www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=1001016&path=3403475;3215210;3232575;3528388;875626
  • snuttfia

Jag har också provat den gördeln från lindex, provade samtidigt lindex egna som är typ 50 kr billigare eller så och jag tyckte att den dyrare var värd den extra slanten. Vet itne vad som skijde dem åt men jag upplevde att den satt bättre. Den billigare gjorde att jag fick en liten valk ovanför och under gördeln som jag inte fick av den dyrare. Kan ju varit storleken eller längden på dem/min överkropp som gjorde det, men jag gillade den Avalon länkade till. Ska helt klart köpa den jag med :) Gå och prova båda tycker jag, de formade kroppen mycket bättre än jag trodde de skulle :)

• CiaLovesAndreas

Avalon,
    Åh, den var ju jättefin!
    Frågan är då om jag har råd. Känns som att jag redan överskridit min underklädes budget.
    Tror jag ska höra med hon som säljer klänningen om hon tycker att jag behöver nåt som slimmar till mig.

• snuttfia

Hmmm... eller var jag på kapp ahl??? Hittar ingen lindex egna gördel när jag kollar... *virrpanna* Kan ha varit på kapp ahl då

• CiaLovesAndreas

Skulle välja storlek på gördeln och såg nu att min storlek är slut i lager

• a n n a

jag tycker det är så roligt att läsa era underklädesbryderier - speciellt när jag insett att med växande gravidmage är det inte lönt att fundera över korsett, gördel eller snygg behå - det får vara praktiskt och stabilt som gäller för min del :) tur att min blivande föredrar mig naken :D

Svar på tråden MAJ 2010 del 5