• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

Idag ska jag och "mannen" till vårt festställe och kolla lite, prata lite meny och sånt. Igår var det tänkt att vi skulle åka och prova kläder åt honom också, men de svarade aldrig när vi försökte ringa dit. Vet inte om man måste boka tid, men tänkte att det kändes bäst att ringa dit först. Får bli nästa vecka nu då...

Igår var jag och dansade Zumba! De har börjat med såna klassar på badet här i stan så jag drog med en kompis och skulle testa. Det var...svettigt!! Mycket rumpskak, men roligt var det! Det får det nog bli fler gånger av.

Alla pratar om skor och underkläder och jag får nästan lite panik när jag läser om alla inköp. Just de här sakerna har jag ingenting av ännu. Kanske skulle ta ett varv i stan i eftermiddag när jag ändå är där...?

• Avalon75

Jag kommer att handla BH och trosor på Change; den som heter Lissi:
    www.change.com/view.php&page_id=4&menu_id=63
    Tror BH'n kostar runt 500 kr.
    Dessutom har dom 20% rabatt för Club Change-medlemmar, så det blir runt 400 "bara".

• Avalon75

Åh nu såg jag att de även har "Wedding Band" i Lissi-kollektionen; det borde väl vara strumpebandet?

• Martinaa
    Avalon75 skrev 2010-03-09 11:49:15 följande:
    Åh nu såg jag att de även har "Wedding Band" i Lissi-kollektionen; det borde väl vara strumpebandet?
    Ja, de har strumpeband också. Det visade de mig när jag var där och provade i höstas
  • Avalon75

Då ska jag ta mig till Change snarast.

• Kattpoet

Jag börjar känna mig fattigare och fattigare, alla har så svindyra presenter till sin karl, smycken hit och dit, bling och allt och bröllopsresor till månen och tillbaks.

Jag själv kämpar för att ens ha råd med ett par skor på min bröllopsdag.
    Min klänning kommer vara vacker och är min dröm, men den är enkel grön och kommer användas igen.

Mina smycken, jo ringarna är ärvda, halsmycket givet av min far till mig vid 8 års ålder, örhängena en present från min karl och min hårsmycke kommer nog vara ett löv min farfar snidade åt min farmor.

Bröllopsresa?

Troligen inte, kanske 2 dagar hos mina vänner i Linköping, men just nu ser faktiskt inte ut som vi har råd.

Och just nu känner jag mig mer fattig eftersom jag inte kan vara med min vän som ligger sjuk i Portsmouth England.

Livet är tungt just nu men jag vet att i slutändan kommer det vara värt allt detta eftersom jag får min John oh ärligen jag skulle kunna gifta mig i en jutesäck och vara lycklig eftersom jag efter 3 år får honom.

• CiaLovesAndreas

Nu är äntligen underkläderna till bröllopsnatten klara. Ännu en sak man kan bocka av

• a n n a

Kattpoet: jag kan känna igen mig i "fattighetskänslan", men jag har valt att bortse från den för jag vet att jag kan få Min Bästa Dag utan alla dyra och hemska måsten...

Kärleken övervinner allt och det är den vi säger ja till :)

• Kattpoet

anna , jo ibland känns som folk glömmer bort varför de gifter sig.

Hadde vi 60 000 tillövers skulle det ha endå sparat till vårat framtida barn.

Jag och min karl blev tillsammans 21 december 2009. förlovade oss 2010 1 januari och gifter oss den 22 maj.

• a n n a

wow - imponerande snabbt marscherat, Kattpoet - men är det Kärlek så gör man aldrig fel, bara rätt rätt rätt :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5