• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Kattpoet

CialovesAndreas: Jag skulle faktiskt be organisten att spela den på orgeln, det musikstycket skulle göra sig helt underbart på en stor kyrkorgel.

Jag har hört mycket olika musik på orgel, pink floyd är helt fantastisk.

Så fråga organisten om personen kan spela den.

• EmMagnus

Jag hade kunnat skriva exakt samma sak, förlåt att jag skrattade

snuttfia skrev 2010-03-17 12:51:29 följande:
    Haha, jag tänkte att de bara bytte namn och använde det fotot som redan fanns! Tänkte inte ens på namnteckning eller nåt :D Känner mig som en blondin idag, men det är jag inte. Råttfärgad kallar mamma det Mkt mörk blond, så det betyder väl att jag kanske har mina ljusa stunder ibland men detta var inte en av dem, haha!
  • snuttfia

Ingen fara, jag tog inte alls illa upp :) Ser också humorn i det, haha!

EmMagnus skrev 2010-03-17 13:18:02 följande:
    Jag hade kunnat skriva exakt samma sak, förlåt att jag skrattade
  • EmMagnus

Skönt att höra!

snuttfia skrev 2010-03-17 13:47:32 följande:
    Ingen fara, jag tog inte alls illa upp :) Ser också humorn i det, haha!
  • CiaLovesAndreas

Kattpoet,
    Vi får väl höra med kantorn och se om hon känner för att spela den.
    När jag ringde för några veckor sen så lät hon så otroligt oengagerad, så nu har jag bett att sambon ska ringa henne. Jag hoppas verkligen att prästen är bättre.

• snuttfia

Nu har jag bokat tid med prällen, han kommer på besök den 29:e. Då blir det till att städa och baka den helgen

• Kattpoet

CiaLoves, om hon låter oengagerad, kolla om det har en kantor till, det kan ibland finns en back upp. Det hennes jobb att spela musiken men finns inte hjärtat med så blir det inte bra.

Eller säg till prästen, eran kantor låter väldigt oengagerad, skulle man kunna få höra hennes spela?

• annil

Det närmar sig, börjar bli lite lagom stressad...

• Martinaa

Hej på er!
    Nu är jag precis hemkommen från stan. Gick först till en annan frisör och bokade in mig där. Imorgon ska tjejen som då ska fixa mig ringa och så ska vi prata om hur jag vill ha det osv. Det viktiga för mig var att provsminkning ingår.
    Efter att jag hade en backup gick jag till stället där jag ursprungligen tänkt fixa hår och makeup, för att fråga om provsminkning. Jag tror inte det normalt sett ingår, men jag lyckades nog fjäska till mig det. Tycker det är viktigt, för jag vill ju inte känna mig obekväm med sminkningen på min bröllopsdag! Nu var "min" frisör på semester men hon jag pratade med fixade det åt mig samt bokade in ett datum för provsminkning. Så då löste sig det i alla fall! :D

Sedan hann jag prova en axelbandslös BH också innan sambon kom ner och mötte upp mig. Vi gick in på Smycka med min ärvering och diskuterade fram en ring som vi båda kände oss nöjda med. Så nu är vigselringen beställd, wiho!!
    En middag på stan med min älskade och sedan var vi inne och pratade med en florist om brudbukett och kom fram till ett förslag vi kände oss jättenöjda med så vi kommer med stor säkerhet beställa därifrån. Praktiskt också att hämta upp brudbuketten mm ca 50 meter från min frisör, hehe!

Både floristen och herren inne på Smycka var så himla trevliga och hjälpsamma så det kändes toppen! En bra bröllopsdag idag! Imorgon ska vi provsmaka tårta och sedan förhoppningsvis prova kläder till sambon! Såå skoj att det börjar hända lite nu! :D

Annil:
    Jag kunde också känna mig stressad, men sen kan man fixa massor på bara några dagar (se bara på mig, hehe) så känner man sig i fas igen! Hur långt har ni kommit, eller vad känner du att du ligger efter med?

• Fröken Strössel

Idag har jag köpt underkläder! Köpte Triumphs brudserie Angel Curves. Blev så himla glad när jag hittade en axelbandslös BH som satt skönt och inte gav mig andnöd så jag slog till. Köpte en fin trosa till också så nu har jag bestämt mig för att köpa på vanligt sett och inga gördlar eller korsetter. Känns skönt att bocka av detta!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5