• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Sweetan - intressant att läsa om din förlossning igen... får väl erkänna att jag varit på FL och läst lite... ajajbaja... och det här med igångsättning efter att vattnet gått verkar inte vara så där värstans vanligt.. alltså finns det inte så där hemskt många skräckhistorier....

så jag satsar på lugn....

• muggles

Jag tror du har helt rätt i dina tankar om mat Sweet - jag har tänkt åt samma håll.

Jag är mkt coolare när det gäller mat och Moa än vad min man är. Han lägger upp för stora portioner och trugar och trugar. Hon åt jättemycket tills hon var runt 1 och numera (hon är snart 2,5) äter hon jättesmå portioner, mkt mindre än vad hon åt när hon var 1 år. Men det är ju normalt - hon var rätt så knubbig fortfarande när hon var 1 och nu är hon smalare och längre. Om man jämför hennes portioner med våra och tar hänsyn till hennes storlek så är det nog ganska rimligt.
    Och jag tror själva trugandet kan leda till problem. Dessutom är det bättre att lägga upp mindre portioner så att hon äter upp och ev får mer istället. Nu blir det nästan alltid så att vi slänger halva portionen (när mannen lagt upp). Det är en diskussion vi för och han är eg i teorin med mig men sedan slår föräldragenen till...

• muggles

PB: kan du googla på beteckningen på DVD:n och se vad den har för funktioner?

• passionsblomman

Nä, jag har nog drömt alltihop.
    Tar tillbaka alla förmodanden. det finns inga burn eller rec-knappar på apparaten.
    Behöver väl därmed inte bry min skalle mer med hur man spelr in...

Inte för att jag hade tänkt spela in något särskilt, så det gör inget.

• muggles

Vickan: igångsättning betyder väl eg bara att de sätter värkstimulerande (ev lägger de väl ngt upplösande först på livmodertappen). Det kan bli så att värkarbetet sätter igång kraftigare när man sätts igång men det behöver inte bli så. Det kan också vara så att det aldrig blir ngt effektivt värkarbete trots igångsättning. Det behöver inte betyda att det gör mer ont även om vissa hävdar att man får ondare värkar pga de är framstimulerade och därmed kraftigare. Själv hade jag värkstimulerande på max under min förlossning eftersom mitt egna värkarbete avtog efter 7-8 cm. Jag kan förstås inte jämföra med hur ont det hade gjort utan värkstimulerande... Det gjorde rejält ont men jag överlevde. Och jag valde bort epidural, så jag får väl skylla mig själv...

• Oupsie

Vickan, ja försök vara lugn, och ät och vila så att du är mätt och utvilad när det är dags. Lätt för mig att säga . Stort lycka till om vi inte "ses" här mer innan det är dags.

Nu måste jag gå igen, diskussion om dagens övningar i helklass.

Ha det bra allihopa!

• Telis

muggles, ja visst kan det vara utvecklingsfaser också. Ofta verkar hans "oförklarliga" skrik hänga ihop med ett himla pruttande men ibland kan han prutta massor utan att säga nåt alls så man har ingen aning.

Ja, just sjutton, GRATTIS Parnassia på födelsedagen!!

Oupsie, ja hormoner tror jag också på, har märkt att jag har mer huvudvärk runt mens osv. Undrar vad det är för hormoner man saknar som gravid.

• passionsblomman

Det går bra att fnissa hur mycket man vill.

Om någon undrar varför idiotblommam inte läser i instruktionsboken så vill jag bara berätta att det är för att jag inte hittar den.
    viktualia skrev 2010-02-16 17:51:28 följande:
    Passionsblomman - NU måste jag fnissa lite... hihihihi!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge