• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia
    muggles skrev 2010-02-16 17:51:19 följande:
    Vickan: igångsättning betyder väl eg bara att de sätter värkstimulerande (ev lägger de väl ngt upplösande först på livmodertappen). Det kan bli så att värkarbetet sätter igång kraftigare när man sätts igång men det behöver inte bli så. Det kan också vara så att det aldrig blir ngt effektivt värkarbete trots igångsättning. Det behöver inte betyda att det gör mer ont även om vissa hävdar att man får ondare värkar pga de är framstimulerade och därmed kraftigare. Själv hade jag värkstimulerande på max under min förlossning eftersom mitt egna värkarbete avtog efter 7-8 cm. Jag kan förstås inte jämföra med hur ont det hade gjort utan värkstimulerande... Det gjorde rejält ont men jag överlevde. Och jag valde bort epidural, så jag får väl skylla mig själv...
    Mugglan - tack för lite "inside info". Och jag tänker ta epidural om tillfälle ges. Och slutar det med snitt så känns det ok det också...
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2010-02-16 17:54:18 följande:
    Det går bra att fnissa hur mycket man vill.Om någon undrar varför idiotblommam inte läser i instruktionsboken så vill jag bara berätta att det är för att jag inte hittar den.
    Men gör som nån (mugglan?!?) skrev nyss - skriv av modellnamn/numret på mojjängen och googla på den så hittar du säkert info på nätet!!
  • passionsblomman

Jag frågade min son vad han ville göra för middagsmeny imorgon. Föreslog taccos-som han älskar, och marängsviss-han gillar inte tårta.

Det tyckte han iofs var bra förslag. Men själv ville han hellre att vi "kunde väl gå ut och äta på restaurang tillsammans?"

Hoppla! Det är mer än vad vi gjorde när jag själv fyllde (det var ju en tämligen bedrövlig födelsedag allt som allt) men jag tycker det är väldigt roligt att han uppskattar restaurangbesök.
    Det lönar sig visst nu att vi jämt haft honom med oss på våra middagar.

Egentligen har vi dock inte alls råd att äta ute för närvarande, men det kanske vi tar och skiter i...

• passionsblomman

Hahah, så du menar att jag ska orka gå upp för trappen en gång TILL bara för att läsa vad eländet heter?

viktualia skrev 2010-02-16 17:58:25 följande:
    Men gör som nån (mugglan?!?) skrev nyss - skriv av modellnamn/numret på mojjängen och googla på den så hittar du säkert info på nätet!!
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2010-02-16 18:04:12 följande:
    Hahah, så du menar att jag ska orka gå upp för trappen en gång TILL bara för att läsa vad eländet heter?
    Trappträning är bra.. ha ha ha!!!

Och "gå ut och äta" i eran håla är väl inte helt lätt... *fnissar* man får väl åååååka om man ska hitta restauranger i era krokar...
  • MuffinsTönt

Chefen har beodrat att vi ska stänga en halvtimme tidigare idag. För att han ska hinna hem till fotbollsmatchen som börjar 9.

• passionsblomman

Vickan, ja vi skulle isåfall åka till Oskarshamn. Där har de ett steakhouse som tillagar köttet väldigt väldigt bra.

• BrudSommar2006

Med Iris tog det en timme för moderkakan att komma ut och med Astrid några minuter men det gjorde inte ont någon av gångerna.

Själva värkarna gjorde nog lika ont men det var ju tcksamt att det gick så fort nu sist. Fast har man mer tid på sig hinner man ju få bedövning.

Grattis Parnassia!

Ger nu upp skrivandet med en hand och vänster dessutom.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge