• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

BS, ja han hade sådan där småskidor som man har sina vanliga vinterkängor och bindningar som är en stålsnodd liksom. Småbarnsvariant alltså. Som nu är urvuxna såklart.
    När han fick dem på fötterna drog han rakt ut på åkern, gjorde en sådan där omtalad fejsplant men klarade både att vända med skidorna och åkte samma dag hela vägen på vår promenad. Jag tror han fyllde fyra då eller nåt.
    Han är väldigt duktig när det gäller kroppskontroll och balans, stensäker på allt från att klättra och vad det kan vara. Andra föräldrar har OFTA sagt åt oss "men GUD ska ni verkligen låta honom klättra där" etc.

• Tinga

PB - det var verkligen rätt man på rätt plats, den där killen i butiken.

• Tinga

Mrs B - va, föda i korridoren; får det verkligen gå till så?!? Kram!

• Mrs  B

Telis
    Ja, skidskola blir det för mig och barnen. Det är ett måste.
    Maken kan redan åka bra så han får väl har fri åkning när vi andra lär och vett och etikett i backen.
    Ska bli kul!

Vickan
    Ja, föda i korridoren är inget jag rekommenderar men vad gör man när det går fort....?

• Parnassia

Usch Mrs B, vilken ledsam historia. Kram!

Ursäkta mig om jag blir för djupgående nu, men jag får inte ihop det med Maltes födelse. Föddes han efter detta hände? Fyllde han inte två nyss, om han ska fylla tre nästa år? *förvirrad*

• Mrs  B

Tinga
    Tror inte det men de ville inte lyssna när jag sa att jag ville krysta och föda. De ville tvunget ha en undersökning först så då blev det som det blev. Hade de lyssnat på mig hade det inte blivit så.

• passionsblomman

Visst var det?

Han är ny ägare där så jag hoppas det går bra för honom framöver. Jag tänker då sprida ordet iallafall.

Tinga skrev 2010-02-16 13:50:04 följande:
    PB - det var verkligen rätt man på rätt plats, den där killen i butiken.
  • passionsblomman

Usch vilket öde att inte hinna in på ett rum ens en gång.

Natten då vår son föddes var vi de sista som fick ett rum. En som kom efter oss födde i ena hissen som de fick ta till!

Behöver jag säga att jag är tacksam att vi hann före dem in?

• Mrs  B

Ja, det är ingen vidare historia och jag hoppas många slipper gå igenom det vi gjorde.

Parnassia
    Lite snurrigt är det......

Gosse M var beräknad att födas juli 2007, men kom alltså i februari 2007. Malte "tillverkades" sedan i mars/april (?) och föddes 5 januari 2008.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge