• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • lillabruden

nu har jag precis vaknat. Trots att jag sa till mannen som skulle vila 1timme att om jag lägger mig så kommer jag bara sova...så övertygade han mig om att vila men jag vaknade ju inte efter 1timme....utan efter 6timmar.

Fjosok, du borde klappa tillbaka o säga nått i stil med 'mmmm...det är inten lätt o va du...gift o allt....'

jag skulle ju skriva till fler men jag har faktiskt glömt allt hoppsan..!

hoppas ni mår bra o sover gott

• Fjosok

Kör? Huvva, det är farliga grejer.

Lite sektvarning ...

• Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2010-01-21 09:07:32 följande:
    !Men det positiva är att jag vet att jag kommer bli igångsatt nu eftersom jag måste ha PC-dropp för att inte smitta bebis, så jag slipper föda i bilen!!Tjohooo
    Vad bra! Då vet vi när bebisen får sin BAT!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-01-20 14:00:10 följande:
    Min ingifta faster startar en sådan idag i sitt eget företag, så jag får gå gratis mot att jag "utvärderar" henne längs vägen
    Sådan släkt är bra!
  • Soldemor
    Diz skrev 2010-01-21 10:35:41 följande:
    Vad kul att det är fler som sjunger här. Ni kanske kan hjälpa mig med mina bryderier.. Jag är med i en kör nu, mindre församlingskör på en väldigt basic nivå, inte så mycket utmaningar alltså. Jag står i kö för att börja en gospelkör här i närheten, stor kör med många framträdanden. Det negativa med en stor kör är att det inte är lika lätt att få solon och kunna påverka. Nackdelen i den lilla kören är bristen på utmaningar, många av låtarna vi sjunger har man gått igenom några vändor vid det här laget. Nu håller vi iofs på med en jazzmässa, vilket är riktigt skoj. Jag har inte möjlighet och tid att var amed i mer än 1 kör, det hinns inte med 4 barn. Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill göra, stanna i den lilla, gå över till den stora eller försöka hitta en helt ny kör som kanske kan kombinera de två.. Någon som har tips på en bra kör, lagomt stor, med blandad repertoar i helsingborgs/landskrona- trakten?Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det största egoinlägget någonsin...
    Vilken kör sjunger du i?
  • Sonja68

Godmorgon!
    Jag lånade bort Lillan igår (tyckte inte att hon skulle behöva vara ute i kylan två timmar med sin snoriga näsa och hosta), och var med T på slalomträning.
    Jag får verkligen SLITA ungen hem från backen!
    Men inte svänger hon värst mycket, det är mest bredbent, rakt och fulla spjäll som gäller !
    Och hon som åkte så fint och tekniskt förra säsongen...

VAR är Tinker och MV85?!?!

Hoho

• Diz

Solde jag sjunger i asmundstorp, eller ja, nu har vi ju bytt namn i samband med hopslagningen av församlingarna, men det nya namnet kommer jag inte ihåg...

• Cantaton

Ja. Det roliga är att hon nu på första träffen (i onsdags) inte alls gick igenom vad man ska äta för att gå ner, utan med BMI, vilka sjukdomar man kan få till följd av fetma, det negativa och positiva vi upplever med övervikt osv. Sådant som får en att tänka till. Hon resonerade som så att alla i gruppen ju VET hur man ska gå ner i vikt - det handlar "bara" om att göra det. Och hon hade rätt, alla hade koll på de olika metoderna. Själv kommer hon (som sjuksyster) rekommendera tallriksmodellen. Men det är just det där att komma sig för att sätta mål och delmål, behöva "rapportera" till andra, för då blir det "pinsamt" om man inte själv kämpar på och går ner, få stöd av någon som är kunnig på vägen och så vidare. Jag tror på hennes upplägg. Och jag behövde nog ingå i en grupp igen för att komma vidare.

Sedan förra fredagen har jag gått ner 1,3kg!! Efter att bara ha stått still och stått still... (Gick UPP två kg när jag började styrketräna, men sedan still där istället.)

Soldemor skrev 2010-01-22 08:20:26 följande:
    Sådan släkt är bra!
  • Sonja68

Var det någon mer än jag som såg konståkningen igår?
    Jag tycker det är så vackert... Isdans är faschinerande.

Själv är jag kass på skrillor, men min käre make köpte mig nya skrillor när vi var i Moskva. Vi var och åkte hela familjen med farfar och kusiner och tjocka släkten flera gånger. Nu när jag fått ordentliga skridskor, som är varma, sitter som de ska på foten och är ordentligt vässade, så var det riktigt roligt och gick faktiskt ganska bra.
    Vi lekte tafatt och andra såna där lekar när man ska jaga varann. Och svärfar bjöd upp mig till pardans (han är en hejjare på skrillor, gammal bandyspelare som han är) och vi svävade fram på isen
    T hade med sig en bandyklubba och bandyboll och bekantade sig med två tvillingpojkar som hon spelade med.
    Lilla K tränade envist och nu går det riktigt bra även för henne att åka
    Maken är ju förstås duktig på att åka. Fastän han väger 120 kilo och är STOR och MULLIG, så liksom flyyyyter han fram, dansar nästan, rör sig helt obehindrat hur som helst bara... Jag är full av beundran.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången