• novalie76

Bröllop- Göteborg

Hej! Ska gifta mig 7/8 2010 i Göteborg. Nån mer i Göteborg som ska gifta sig i sommar, som vill följas åt i all bröllopsyra!!!
    Hade vart kul att prata med massa andra blivande gifta!

• Svar på tråden Bröllop- Göteborg
  • JollyO
    vaxer skrev 2010-01-25 20:19:51 följande:
    HejVi ska gifta oss den 19juni 2010 i lundby gamla kyrkaHar ine bokat lokal än ska göra det och få ut inbjudnings korten.Har ni några tips på billiga lokaler på hisingen
    Nej men vi har bokat en nybyggd hembygdsgård på öckerö där det är jättemysigt och den kostar 1000 kr. Men det fanns bara plats för 60 pers...
  • vaxer

Ska nog börja kolla runt lite nu när jag har tid igen tror jag.

Jag kommer ju inte gbg ursprugligen men min sabo har bott här hela sin uppväxt.

Vi måste ha en lokal som har kök åtminstonde och har plats med närmare 50pers...

ska även börja kolla på ringar måste få tag ringar i silver eftersom jag inte kan ha guldringar ha redan fått ta va mig min förlovningsring.

• JollyO

vaxer - då tycker jag att ni ska kolla på öckerö. Det i särklass billigaste jag hittat. Det är sjukt segt att alla gästerna måste passa färjan när de ska hem, men de hade kök och det var väldigt mysigt utanför. De hade massor av vita fina trädgårdsmöbler och ett litet hönshus med fina hönor och vita duvor i. Inte så trendigt kanske om det är det man vill ha men det ligger två olika kyrkor precis bredvid som båda är jättefina!

Dock så fick man inte ha starksprit. Vin och öl gick bra.

Vi ska vara på hjuviks båtklubb. Ligger precis vid havet på hisingen men det är inte så flådigt. 7000 betalar vi för det.

• Lillie79
    vaxer skrev 2010-01-25 20:49:46 följande:
    Ska nog börja kolla runt lite nu när jag har tid igen tror jag.Jag kommer ju inte gbg ursprugligen men min sabo har bott här hela sin uppväxt.Vi måste ha en lokal som har kök åtminstonde och har plats med närmare 50pers...ska även börja kolla på ringar måste få tag ringar i silver eftersom jag inte kan ha guldringar ha redan fått ta va mig min förlovningsring.
    Trist att du inte kan ha din förlovningsring! Har du funderat någon på palladium? Det brukar funka bättre för allergiker!
  • vaxer

jollyO jag skulle gärna va ute på öckerö men min sambo vill inte va där ute. Får se vad hittar för lokal. eftersom vi kommer ha egen starksprit vin och öl, ciderr så måste vi kolla runt.

Lillie79: Vi funderar på silver ringar har hitta ett par vi kan tänka oss men det är en svårt och bestämma sig.

Idag ha jag inte hunnit med så mycke med planeringen ha varit väg på annat ska ta tag i det morron börja kolla på lokaler.

• JollyO

www.vigselbutiken.se/

De gör alla sina egna släta ringar även i silver. Himla billiga! De kan säkert göra sådana med stenar i också.

• lyckans lycka

Vi har hyrt Warta gården, Den kostar 3000:- fredag -söndag. Det tycker jag är rätt billigt. Den lokalen har det mesta, scen, bar och stor festlokal. Enda nackdelen är att det inte finns porslin så det ska vi hyra från hisingens hembeställning.

HejVi ska gifta oss den 19juni 2010 i lundby gamla kyrkaHar ine bokat lokal än ska göra det och få ut inbjudnings korten.Har ni några tips på billiga lokaler på hisingen
  • novalie76

Hej på er alla! Hur mår ni??? Har inte vart här på lääänge.
    Hur går det med bröllopsplanerna?
    Det går ganska bra här. Inbjudningskorten är nästan färdiga, min kusin har gjort dem på nåt data program. Jättefina. Jag har beställt min brudklänning och min vigselring. Jag har köpt brudnäbbsklänningar till min dotter och min sambos dotter, 129 kr för båda klänningarna!!! Halva reapriset! Känner mig jättenöjd. Håller på att boka fotograf med.
    Vi har hyrt lemmingvallens lokal i Utby, vi bytte, först hade vi hyrt Erikbergs klubblokal vid krokängsplanen.
    Kramar, berätta hur det går för er!

• novalie76
    Hej. Vi ska också gifta oss i Lundby Gamla kyrka, den 7/8.
    När det gäller lokaler har du Wartagården 3000 kr, Erikbergs klubbhus 1500 kr, men då får du inte tillgång till liokalen förrän samma dag så då får man hyra den 2 dar å då blir det 3000 kr. Lycka till
  • lyckans lycka

här går det bra. inbjudningarna är ute och vi har fått in ungefär 45 svar av 68 och vi har sa datum 29 maj.

fick veta idag att vi inte får prästen vi önskade, inte hans helg och han fick inte byta.
    har börjar spana prisuppgifter på ring, det skiljer 6000 på billigaste stället och dyraste. vigselbutiken.se är billigast.
    sitter och skissar lite på eventuell bordsplacering nu, svårare att få ihop rätt gäster med varandra än jag trodde

• vaxer

Har inte varit innen här på ett tag nu.

Idag har jag lyckats med att ringa på en lokal och prelimänär bokat den ska åka kolla på den nästa tisdag ska hyra av bostadsbolaget. dom hade en lokal alla fall för fester och den passar oss perfekt tycker jag.

ska idag skicka iväg mail med spara datumet så att jag hinner kolla på inbjudningar.

den största problemet jag nu har är att jag inte vet vad jag vill ha för klänning den får inte kosta mellan 2500 och 3000kr

• lyckans lycka

vaxer: har du kollat på tradera/blocket?

idag har vi varit och köpt min ring!!!! åh är så nöjd!!!! köpte den på hedens guld i gbg.

• vaxer

lyckans lycka: blocket har jag kollat ska kolla på tradera

Vi har fått lite planerat har bestämt att vi ska åka till tyskland och handla nästa all dricka, maten håller vi på en och planera.

nu kan jag börja fundera på va vi ska ha för dekorationer till lokalen

ska bara köpa matrial till inbjunings korten och skicka dom

• vaxer

Nu har jag hitta ett ställe som jag ska beställa min kläning men nu har jag problemet hur ska jag kunna välja mellan 12 kläningar själva kläningen kommer kosta 1900 underkjol 300 sen till kommer postförskott avgift på 150

Idag ska vi åka kolla på fest lokalen hoppas den passar oss.

• lyckans lycka

vilken lokal ska ni kolla?

• vaxer

Den ligger när kyrkby torget vi hyr via bostadbolaget va och titta och boka lokalen i samma veva idag den är hur stor som helst ligger under barnavårdscentralen

i lokal vi ska hyra finns det stort kök, en stor sal sen är det ett mellan rum som man går i genom där ligger baren och sen finns det ett rum med soffor och biljard bord

lokalen tar 70personer

Jag har fortfarande problem med att hitta den rätta kläning jag blir galen snart

• Allt av kärlek

Hej tjejer!
    Vi gifter oss i Saltholmen i juli och har festen i varmbadhuset.
    Klänningen skall fixas till, ringarna beställas och fotograf skall bokas..phu
    Känner att jag ligger efter..
    Kram på er

• Vicke01

Vaxer,

får vem som helst hyra lokalen vid Kyrkbyn? Vi har redan ordnat lokal för bröllopet men jag fyller 30 till våren och tänkte ha fest då

Svar på tråden Bröllop- Göteborg