• novalie76

Bröllop- Göteborg

Hej! Ska gifta mig 7/8 2010 i Göteborg. Nån mer i Göteborg som ska gifta sig i sommar, som vill följas åt i all bröllopsyra!!!
    Hade vart kul att prata med massa andra blivande gifta!

• Svar på tråden Bröllop- Göteborg
  • Fröken Skruttis

Vi funderar på detta med båt,men det är ju en kostnadsfråga...är ju inte direkt billigt att vara där ute ändå.

Jag vet ingenting ang maten eller nåt ännu,vi ska väl ut dit någongång början av nästa år och planera.

Låter som om ni kommer att få det görmysigt!..:)

Vi ska ha svart,vitt och ev en färg till...inte bestämt ännu..;)

• novalie76

Fröken Skruttis skrev 2009-12-07 19:52:08 följande:

Vi ska gifta oss vid St Birgittas kapell och sen ha mottagningen vid Långedrags Värdshus. Ska bli riktigt kul!..:) Föresten,jag bor vid Eriksberg..:)
    Ok, jag bor me på Hisingen i Backa. Men om ni ska vara på Långedrags värshus kan man då catera själv?
    Får man lov att fråga hur gammal du är, vad du jobbar me å så, bara för att jag e nyfiken inte p.g.a svenska värderingar!
  • novalie76

Fröken Skruttis skrev 2009-12-07 19:26:48 följande:

Hejsan! Vi ska gifta oss i Göteborg den 21/8 2010..:) Här kan vi ju planera en massa tillsammans! Vart ska ni vara?
    Förlåt, skrev till fel om cateringen!!
  • novalie76
    JollyO skrev 2009-12-07 19:47:59 följande:
    Mys med bebis!Vi ska ha skärgårdsbröllop i juli. Norra skärgården då.Jag är väldigt intresserad av bra cateringfirmor, har inte börjat kolla riktigt än men vore tacksam för lite fina tips!
    Norra skärgården, vad mysigt. Vart då?
    Jag har hittat en jättebra catering firma
    Hisingens hembeställning Slätta dammsgatan9 41727
    233519. Jättebra, och väldigt bra priser!
    Gå in på deras hemsida och titta. www.hembestallning.se
  • novalie76

Vet ni vad ni ska ha för klänning? Vad för bröllopstårta?

• Fröken Skruttis
    novalie76 skrev 2009-12-07 20:21:54 följande:
    Fröken Skruttis skrev 2009-12-07 19:52:08 följande:
    Ok, jag bor me på Hisingen i Backa. Men om ni ska vara på Långedrags värshus kan man då catera själv?Får man lov att fråga hur gammal du är, vad du jobbar me å så, bara för att jag e nyfiken inte p.g.a svenska värderingar!
    MAn kan inte catera själv på Långedrag,allt kostar och man får inte ta med egen sprit. Jag är i 30 års åldern..:)
  • novalie76

Fröken Skruttis skrev 2009-12-07 20:38:22 följande:

MAn kan inte catera själv på Långedrag,allt kostar och man får inte ta med egen sprit. Jag är i 30 års åldern..:)
    Nä det e lite tråkigt att man inte kan ta med egen sprit och så.
  • SessanC

Fröken Skruttis skrev 2009-12-07 19:57:53 följande:

Va kul! Dom har tydligen en flygel där...har ni någon som ska spela?
    Oj, det visste jag inte! Ska hör aom någon kan spela, men tror inte det... Hade ju varit himla fint!
    Har ni träffat prästen än? Vi har inte det, men de skulle höra av sig framåt våren.
  • SessanC

Fröken Skruttis skrev 2009-12-07 19:26:48 följande:

Hejsan! Vi ska gifta oss i Göteborg den 21/8 2010..:) Här kan vi ju planera en massa tillsammans! Vart ska ni vara?
    Såg att du bokat vart du ska få hår och make-up fixat, kan du tipsa om vart?
  • Fröken Skruttis
    SessanC skrev 2009-12-07 20:57:40 följande:
    Fröken Skruttis skrev 2009-12-07 19:57:53 följande:
    Oj, det visste jag inte! Ska hör aom någon kan spela, men tror inte det... Hade ju varit himla fint!Har ni träffat prästen än? Vi har inte det, men de skulle höra av sig framåt våren.
    Vi bor ju inte i den församligen utan för ju ta en med oss från våran egen,vem det är vet vi inte ännu.

Men det där med flyger får vi kolla upp! Vore fint om någon kunde spela!
Svar på tråden Bröllop- Göteborg