• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

15.00 står det så klart

Jolly: Vi tänkte först också övervara men min m2b framför allt tyckte det lät konstigt och gammalt. Så vi ändra till ovan. På nåt vis tycker jag att det är lite högtidligt men det är en smaksak. Håller nog med om roses att man skriver om festen under, men om lokalen inte är klar så skriv då bara fest, kanske. Eller vänta med inbjudningarna. eller iaf just den delen av kortet.

ceke. Funkar om man har fin handstil. hehehe

källerudd: håller med dig vi kör på samma till alla, och som vi skrev behöver man inte ha med ni/du etc.

• rosesarered

Jo du har rätt att övervara låter lite tråkigt men samtidigt lite högtidligt
    Jo det är klart det är en bröllopsfest för alla.. Det ska ändras. Däremot snor jag din efterföljande fest.
    Blir svettig av tanken att jag ska skriva ut 30 stycken inlagor där texten är vettigt formulerad...

• rosesarered

Jo festlokalen är färdig men grejen är den att vi ska ha festen i en stor plåthall som ligger nära till vår vigselplats. Vill inte skriva middag i plåthall om ni förstår vad jag menar
    Tanken är ju att lokalen ska genomgå en fantastisk makeover och bli till en fin festlokal.
    Åh vilket trashigt bröllop detta kommer att bli....

brudpsykos på gång

• Kärleken9

roses: förlåt blandade ihop dig och jolly men du förstod antar jag att jag svarade dig. Men då om lokalen ligger precis bredvid så kan det ju absolut stå att vigsel och sen efter fest men att stället är samma. Blir bra. Nää plåtskjul förstår jag att ni inte vill skriva. hehehe Nej nej ingen psykos här inte. *pepp pepp*

• JollyO
    Kärleken9 skrev 2010-01-17 16:05:50 följande:
    Jolly: Vi tänkte först också övervara men min m2b framför allt tyckte det lät konstigt och gammalt. Så vi ändra till ovan.
    Närvara är ju jättebra! Känns fortfarande lite högtidligt men inte så rostigt.
    Men, om någon av er skulle läsa hemtentan jag sitter och skriver på nu skulle ni ju tro att det var en sjuåring som formulerat sig så Jag borde INTE hänga här som ni förstår..!
  • källerudd

Så här skriver vi! (om inte någon kommer med någon bra ändring som behöver göras..blir helt blind på vår egen text)

Välkomna
    att dela vår stora dag med oss

Vi gifter oss vid xx strand, "namn på byn" onsdagen den 28 juli
    kl 15.00

Efter vigseln bjuder vi till bröllopsfest vid sjökanten

Klädsel: Sommarfin

Vi ber om en barnfri vigsel och fest
    ammande barn är naturligtvis välkomna

Osa: Senast 28 maj
    J 070....
    M 070....

Vid övriga frågor kontakta toastmaster
    S 070....
    eller
    T 070....

Kom precis på nu när jag läste det...att man kanske inte ens fattar vilka som ska gifta sig...iof ska de ju osa till oss men det kanske de inte fattar. Hur skriver ni med det???

• källerudd

Jag borde nog vila...

kom precis ihåg att jag har stämplat framsidan av inbjudan med våra namn..Så det kanske räcker =)

• JollyO

Jag har förövrigt upplevt lite motgångar med planeringen. Pastorn vi frågade har varit tvungen att avboka, skorna jag köpt från "Köp och sälj" är jättefina men lite för stora och inbjudningskorten är varken klara eller tryckta... Gästlistan är inte spikad och vi har inte varit och kollat på kyrkan vi bokat än. Dags att rycka upp detta!

Men jag har börjat hårdbanta och det går bra hittills så det är ju bra iallafall!

• källerudd
    JollyO skrev 2010-01-17 16:36:18 följande:
    Jag har förövrigt upplevt lite motgångar med planeringen. Pastorn vi frågade har varit tvungen att avboka, skorna jag köpt från "Köp och sälj" är jättefina men lite för stora och inbjudningskorten är varken klara eller tryckta... Gästlistan är inte spikad och vi har inte varit och kollat på kyrkan vi bokat än. Dags att rycka upp detta!Men jag har börjat hårdbanta och det går bra hittills så det är ju bra iallafall!
    Peppkramar!!
    Tråkigt det där med pastorn... Det går inte lägga i någon tunntunn sula i skorna?? Det lossnar snart!! Vi är inte heller klara med inbjudningskorten, trots att planen är att skicka ut dessa i feb. Gästlistan är inte heller helt spikad! Och festlokalen (tältet) är inte bokat...
  • josspossgirl1

rosesared- Jag skulle nog skrivit "välkommen att närvara vid vigsel...."

Svar på tråden Juli 2010