• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • källerudd
    CeKe skrev 2010-01-15 12:59:55 följande:
    Ni kan ju alltid börja spara direkt efter bröllopet igen, för att åka på bröllopsresa senare. Man behöver ju inte åka direkt efter... Låter inte så dumt att ta det där erbjudandet =)
    Nä precis, vi fundera ju på att börja bebisverkstaden efter bröllopet, så det är väl det som spökar lite men då kan man ju ta en resa när det passar med el utan barn om nått år.
  • minimis

Nej, inte min värld heller. Men jag tycker ändå att en del går upp galet mycket i bröllopsplanerandet. Visst är det valfritt och alla gör som de vill. Men mig ger såna människor bara avsmak. T.ex. en blogg jag följde men till slut slutade att läsa då hon tjatade om sin vigselring var och varannan dag typ 1 år innan bröllopet. Jag tappar liksom för såna, det är inte intressant!
    Jag vill också ha en perfekt dag! Men man får ju inte överplanera heller, de brudarna måste ju bli helt hysteriska om nåt går fel!?

Korallbruden skrev 2010-01-14 22:42:38 följande:
    I min värld är man inget freak för att man gillar att pussla Grattis till dagen fynd inköp
  • rosesarered

Jag tycker också om att pyssla. Känner att det är många saker med bröllopet som gör att jag får använda mig av min kreativitet och det är superkul.
    I mitt fall är det snarare en nödvändighet att ha lite struktur i bröllopsplaneringen eftersom jag har ganska mycket annat som händer i livet denna vår. Har börjat jobba för första gången i mitt blivande yrke i november på halvtid vilket tar mycket av mina krafter ( allt är nytt). Sen så ska jag visst lyckas kombinera det med plugg och skriva c-uppsats, samtidigt har jag ingen aning om vad jag gör nästa höst. Fortsätta plugga eller söka jobb?
    ja, det är mycket i hjärnan så om jag inte hade nån koll alls på bröllopet i sommar skulle jag bli helt galen vill jag påstå

Gällande ringar så kommer min blivande också att bara ha en ring. Han vill ha det så helt enkelt. I våra förlovningsringar står det "aldrig utan dig namn datum". Tyvärr så hade vi inte en tanke på att framtida vigseldatum ska stå i ringen så det finns inte riktigt plats för det i sambons ring.

• Tokisen

Källerud:

Vi har bokat en resa till Bali 1 september på bröllopsresa, vi betalar 18000 för oss bägge.
    så d priset ni har fått e ju kanonbra.
    Dock vet jag inte om jag hade velat åka innan, men som nån sa kan man ju ta den resan och sen åka på en weekend eller nått efter bröllopet

• KatjaB

gillar du inte klänningen du har då?

sajberpillan skrev 2010-01-15 10:58:25 följande:
    hemma och sjukk i influensa nu. Tråkigt. roligare hade jag i tisdags då jag och en komppis (som också ska gifta sig i sommar) var till Sthlm och kollade på brudklänningar. Först var vi till KIK då hon hade sett någon modell där som hon gillade, men de var så dyra. Sedan var vi på Stockholms brud och fest, där fanns massor av klänningar och inte allt för dyra heller. Jag provade en kl'nning där som jag på galgen aldrig trodde att jag skulle gilla, men den satt som ett smäck. Efter det söders högtidskläder där hon hittade en favorit. Vi avslutade dagen på bridal outlet, men oj så besviken jag blev. de klänningarna var så tunna och sevicen var urusel. Efter att ha provat en massa klänningar så kände jag att jag hellre lägger några hundra mer på en i bra kvalitet än en där.Sedan var vi helt slut. Nu har jag beslutsångest då jag redan har en klänning hemma. Eller om jag ska köpa en till...
  • Tokisen

wohooo, idag e jag glad, jag har gått ner 1,2 kg sen i måndags
    VEt att d bara e vatten men jag e glad ändå

• sajberpillan

katja; jo, jag gillar den också. Det var bara att den här "nya" satt så bra. Känns som Dagens I-landsproblem.
    Låter härligt med Baliresor. har ingen aning var vi ska resa eller när. Blir antagligen en kortare weekwndresa i höst och sedan en längre resa med barnen nästa år.

• CeKe

mm, det här med att pyssla och överplanera. Jag kan väl erkänna att jag tänker alldeles för mycket på bröllopet men även på det som vi planerar efter det...

På sätt och vis håller jag på med smådetaljer, som att jag ska fixa löpare, sy servetter etc, och det är ju såklart kul om dukningen blir bra. Däremot är varken jag eller Kece så noga med att någonting blir perfekt på själva bröllopsdagen. Men jag tänker att det inte är så mycket som egentligen kan gå fel, så länge vi båda säger ja i kyrkan. Jag menar, vad gör det egentligen om buketten inte blir perfekt, om nåt oplanerat händer i lokalen (så länge den inte brinner ner... ), om maten blir sen, eller om nån håller ett för långt tal eller om ringen tappas i kyrkan. Vi vet att våra gäster kommer att se till att det blir en kul fest och det är just det vi vill ha. En härlig dag med en kul fest. Sen om småsaker inte klaffar exakt kan ju bara lägga lite charm över det hela =)

Men ibland kan man nog tro att jag bryr mig alldeles för mkt om detaljer Och så har jag insett att jag tycker det är skitskoj att sitta o pyssla!

• CeKe

Åhh, måste bara säga... Såg precis på helgens väder. Det ska ÄNTLIGEN bli lite varmare i Gävle!! Det ska bli så varmt som -2 vilket är heeelt underbart! Älskar verkligen denna vackra vinter och även kylan, men -17 som det varit i typ en månad är liiiite väl. Imorrn åker längskidorna fram igen! Tjohoooo!

• KatjaB

ceke: jo jag håller med.. eller ja till stor del. Jag lägger ganska mycket vikt på mina kläder, och frisyr o så. men allt är ju redan valt så det känns väl inte som att så mycket med såna detaljer kan gå fel och jag avlider inte om håret inte är exakt som jag hade tänkt..bara man känner sig extra fin
    Sen handlar allt annat pyssel både om att komma ner i pris och att det är kul att hålla på. Visst, servett nr 60 i raden var inte ett dugg kul att sy, det får jag nog erkänna. Men när de väl var klara så var det stor tillfredställelse över att de låg där, och var klara

Svar på tråden Juli 2010