• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Korallbruden
    CeKe skrev 2010-01-16 00:21:15 följande:
    Jättefin ring verkligen! Jag som trodde att jag inte gillade stenar, har börjat falla styggt för prinsesslipade stenar Hehe
    Har du börjat falla för dem så kan jag meddela dig att det blir bara värre med åren och dyrare... och du är ju värd dom heller hur! Kan också meddela att dom aldrig är ivägen om dom sticker upp och det är nästa omöjligt att riva någon med dem... det var en väldigt snål m2b som kom på det ryktet Kommer ha 1,96 karat på mitt finger efter bröllopet och börjar tycka att det är litet... Vill ha större och mera... ( Betalar halva ringarna åt varandra och Mr k förlovningsring var dyrare än min.)

Är inte heller rädd för rån eller att tappa dem... det hade varit värre att tappa bort Mr Korall och det är ju bara en metall och slipat kol Blir jag orolig vid något mörkt tillfälle så snurrar jag på mina ringar så de ser ut som en vanlig enkel skena på fingret...

Vill du få mycket för dina pengar så skall du inte gå till Guldfynd eller likvärdig affär utan titta in till Kaplans.se och ta ett besök i deras butik live.

Lycka till och titta på Kece och säg som Mr Korall när han ville ha en sin ring " Är jag inte värd det?"...
  • Casmel

Jag var och kikade på underkläder igår till bröllopet. Har varit lite ångestfyllt eftersom jag har lite större byst och varit rädd att det inte finns så mycket snyggt o välja på då jag ska ha axelbandslös klänning. Men hittade en jättesöt vit bh med avtagbara band med små små rosa blommor på. Så nu kan jag släppa den ångesten lite. Blir inte prov o köp förrän längre fram men nu vet jag att det finns något även för mig

Idag ska inbjudningskorten bli klara och ska i veckan bli skickade

• CeKe

Känner igen problemet Själv hittade jag en torsolett i 65 F (Masquerad hestra) som jag bara älskar. Sitter som ett berg och inget problem att ha axelbandslöst om jag vill det. Skulle kunna hänga ett ton på den. Torsoletten skulle inte röra sig en mm, men jag skulle definitivt ramla

Förresten brudar, om ni kikar på underkläder och tycker det är dyrt... prova i butik, sen kolla om ni kan beställa dem mkt billigare från www.figleaves.com. De har massor, bland annat torsoletten jag hittade och mkt billigar än i butikerna, vilket jag först nu upptäckt..

Casmel skrev 2010-01-17 09:56:20 följande:
    Jag var och kikade på underkläder igår till bröllopet. Har varit lite ångestfyllt eftersom jag har lite större byst och varit rädd att det inte finns så mycket snyggt o välja på då jag ska ha axelbandslös klänning. Men hittade en jättesöt vit bh med avtagbara band med små små rosa blommor på. Så nu kan jag släppa den ångesten lite. Blir inte prov o köp förrän längre fram men nu vet jag att det finns något även för mig Idag ska inbjudningskorten bli klara och ska i veckan bli skickade
  • källerudd

Det där med underkläder har jag inte ens börjat fundera på.

Nu när resan är bokad är det Tält som står näst på tur, samt att hitta en tostmaster. Min m2b ska fråga sin barndomsvän i morgon om hon vill ställa upp...

Annars känns det ganska lugnt, har 10 inbjudningar kvar att göra samt att skriva ut text sidan och fästa den. I mitten på februari ska dem ut =)

• Kärleken9

Hur gör ni med texten? Skriver Ni: Du/ni inbjuds härmed att övervara vigseln mellan bla bla bla eller härmed inbjuds Mr xxx och mrs xxx att övervara vigseln mellan...

• källerudd

Vi skriver

"Välkomna att dela vår stora dag med oss"

Blir för mycket pill om vi ska ändra namn och skriva ut var och en för sig. Nu skriver vi ut alla och sen skriver vi namnen på kuvären. Eller blir det konstigt, vad tycker ni???

• CeKe

Vi gjorde helt enkelt .............. där vi sedan skrev namnen för hand. Funkade bra tycker jag

källerudd skrev 2010-01-17 14:54:33 följande:
    Vi skriver"Välkomna att dela vår stora dag med oss"Blir för mycket pill om vi ska ändra namn och skriva ut var och en för sig. Nu skriver vi ut alla och sen skriver vi namnen på kuvären. Eller blir det konstigt, vad tycker ni???
  • rosesarered

Jag har också en inbjudningsrelaterad fråga.
    Kan man skriva såhär:
    Välkommen att övervara vigsel och bröllopsfest mellan namn&namn den 24 juli klockan 15.00 i x.
    Så att man slipper skriva ngt om festlokalen?

• JollyO
    rosesarered skrev 2010-01-17 15:03:52 följande:
    Jag har också en inbjudningsrelaterad fråga.Kan man skriva såhär:Välkommen att övervara vigsel och bröllopsfest mellan namn&namn den 24 juli klockan 15.00 i x.Så att man slipper skriva ngt om festlokalen?
    Låter inte övervara lite tråkigt? Och "bröllopsfest mellan n & n" är det ju egentligen inte. Det är ju en fest med alla som kommer? Jag tycker om att vara språkpolis och det var väl det du frågade efter?

Kan ni inte skriva något i stil med: Välkommen på vigsel mellan n & n samt efterföljande bröllopsfest den 24 juli klockan 15.00 i x .
  • Kärleken9

Vi kom överens om följande tillslut:

Hjärtligt välkomna att närvara vid vår vigsel

YY
    &
    XX

I VV kyrka lördagen den 10 juli klockan 15

Efter vigseln bjuds det till fest i CC bygdegård

Osa senast 14 juni
    BB TT
    tele:

Klädsel: kavaj