• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Mm, det har jag också fundrat över... men det blir så långt! Jag har ju tre förnamn och två efternamn på det blir ju milslångt

• sajberpillan

Vi skickar in anmälan om namnbyte i samband med att vi skickar hindersprövningen.
    Nu gäller det bara att meddela alla sedan och själv komma ihåg det! haha
    Min m2b var rätt lättövertalad. Först hade vi hittat flera coola i min släkt, men får tydligen bara vara 4 generationer tillbaka. Det var ltie trist, då de coola vi hittade var på 1500talet typ.
    Men det här blir nog bra det också, men ovant som sagt.

• Racolina

periwinkle: jättefina kort!

Vi ska ta min M2Bs efternamn, han vill inte byta och jag är inte så förtjust i mitt.

• Vi 3

Jag lägger till gubbens efternamn till en början. Sen får vi se, kanske tar bort mitt sen.

• rosesarered

Vi känner båda att våra efternamn är en del av identiteten så ingen vill väl egentligen byta. Så lösningen är kanske att båda behåller sina namn? Men det finns ju en charm i att ha samma efternamn också.

Ceke,

jag förstår vad du menar. Men har inga liknande bryderier. Kanske för att jag inte har någon karriär att tala om ännu hehe{#lang_emotions_dreamer}

Däremot så skulle jag vid namnbyte heta samma som vääääldigt många andra i Sverige, har ett vanligt förnamn så med det vanliga sson-efternamnet så skulle jag ha många att förväxlas med.

• CeKe

Mmm, det är bra med mitt namn. På eniro finns det bara 5 med min nuvarande namnkombination. Med Keces efternamn finns det 28 st, så det är ju inte heller så många =)

Men det är det där med jobbet o ev framtida karriären... Ska jag söka jobb, kommer mitt namn med ett nytt efternamn inte alls slå lika högt som mitt nuvarande.. fast det kanske inte tar så lång tid att "få in" det nya. Jag skulle ju kunna skicka ut massmail om att jag bytt efternamn.. det vore jag ju i o f sig inte den första som gjorde... Men det finns ett litet motstånd just pga det...

• CeKe

Förresten.. hur blir det egentligen? Kece har två efternamn (från sina båda föräldrar). Det som står först i tur är det enda som han själv aktivt använder. Ska vi ta hans namn, är det det första som vi tar.

Måste han först göra ett namnbyte till det första efternamnet? Eller går det att göra allt det där på en gång? Hänger inte riktigt med på vad som gäller...

• sarahkka76

sajberpillan: tack Kulmed namnbytet. Jag ska också byta sen men det blir till min mans efternamn.

katja: nice!

periwinkle: jätte fina inbjudningskort!

Ceke: jaghar också två efternamn och använder bara den första aktivt. Jag kommer att ta bort båda och ersatta dem med in mans efternamn. På blanketten kan du ändra allt på samma gång.

• Dolly84

Hej tjejer (och killar?)! Var ska ni sminka er på bröllopsdagen? Lite nyfiken bara

• CeKe

Hemma hos mormor Ja faktiskt så ska jag det. Tänkte till hennes stora glädje göra förberedelserna hos henne. Min kusin är frisör och sminkar också, så jag, hon och min tärna kommer att va hemma hos mormor. Känns väldigt kul att kunna va hemma hos henne också, för hon betyder otroligt mkt för mig och blev så glad att jag frågade om det gick för sig

Om jag nu ska gå in med ngn i kyrkan, hade jag gärna velat gå med mormor min, men min kära far skulle bli så bedrövad i sådana fall.. det blir han även om jag väljer att gå själv, men det skulle nog va bättre i a f om han inte känner sig bortvald på det sättet... (Kece vill stå där framme...)